تسنیم نوشت: ترامپ، نامزد تندرو جمهوریخواه که موضع تندی دربارۀ مسلمانان دارد، می گوید اگر رییس جمهور شود، برای صادق خان استثنا قائل می شود.

نامزد جنجالی حزب جمهوریخواه که خواستار ممنوعیت حضور مسلمانان در آمریکا شده بود در واکنش به سفر احتمالی شهردار مسلمان لندن به ایالات متحده اعلام کرد که می‌تواند برای وی استثنا قائل شود.

به گزارش گاردین، دونالد ترامپ، نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا که خواستار ممنوعیت موقت ورود مسلمانان به آمریکا شده است اعلام کرد که می‌تواند برای ورود شهردار جدید لندن به آمریکا که مسلمان نیز هست استثنا قائل شود.

تایمز به نقل از این میلیاردر آمریکایی و نامزد احتمالی حزب جمهوریخواه در واکنش به احتمال سفر به آمریکا این شهردار پاکستانی که دارای پدری مهاجر از پاکستان است گفت: همیشه استثناهایی وجود دارد.

ترامپ پیشنهاد ممنوعیت ورود مسلمانان به آمریکا را سال گذشته و پس از حملات تروریستی به کالیفرنیا و پاریس مطرح کرد. مسلمانانا و گروه‌های فعال در زمینه حقوق بشر و همچنین رقبای دموکرات ترامپ این پیشنهاد را باعث اختلاف، غیرسازنده و در تضاد با ارزشهای آمریکا دانستند.

صادق خان از حزب کارگر در انتخابات شهرداری لندن رقیب خود از حزب محافظه‌کار را با اختلافی بی‌سابقه شکست داد و به عنوان اولین شهردار مسلمان لندن خود را معرفی کرد. شهردار لندن در گفتگو با مجله تایم از علاقه خود برای سفر به آمریکا و بازدید از طرح‌های جالب شهردارهای شیکاگو و نیویورک خبر داد. البته درصورت پیروزی ترامپ در انتخابات 8 نوامبر صادق خان باید سفر خود را قبل از ژانویه انجام دهد.

شهردار مسلمان لندن دراین باره گفت: درصورتی که دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری شود من به دلیل اعتقاداتم از ورود به آمریکا منع خواهم شد که بدین معنی است که نمی‌توانم به تبادل نظر با شهرداران آمریکایی بپردازم.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 535224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =