ایسنا نوشت: رییس اتاق اصناف ایران ضمن اعلام درخواست‌های اصناف به وزیر اقتصاد، از نبود سیستم تشویقی در بخش مالیات انتقاد کرد. پ

علی فاضلی امروز در پنجمین اجلاسیه دور ششم نمایندگان اتاق اصناف ایران با تاکید بر ضرورت در نظر گرفتن سیاست‌های تشویقی در بخش مالیات خطاب به وزیر اقتصاد گفت: در قوانینی که در نظر گرفته شده سیاست‌های تشویقی در بخش مالیات را اصلا نمی‌بینند یا بسیار کم است. ولی سیاست‌های تنبیهی به میزان زیادی مشاهده می‌شود که تقاضا داریم سیاست‌های تشویقی به نوعی در قوانین مربوطه اعمال شود که بدون شک تبعات مثبت زیادی را خواهد داشت.

وی در بخشی از سخنان خود دوباره وزیر اقتصاد را خطاب قرار داد و تاکید کرد: نگاه خاصی به اصناف نیست و حتی در برنامه توسعه ششم نیز این نوع نگاه را در مجموعه مدیریتی اقتصاد دولت به این مجموعه نمی‌بینم و بنده این موارد را به وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز عنوان کرده‌ام. با توجه به این‌که شما نیز از اعضای هیات عالی نظارت بر سازمان‌های نظام صنفی هستید می‌توانید در بخش ریالی از هیات عامل بخواهید که بخشی از سهم 10 درصدی صنایع را به بنگاه‌های کوچک صنفی اختصاص دهند.

رییس اتاق اصناف ایران در عین حال بیان کرد: رویکرد شما مردم‌محور کردن اقتصاد کشور است ولی در زیرمجموعه‌ها، مقاومت‌هایی صورت می‌گیرد اما توقع از شما و وزیر صنعت، معدن و تجارت این است که ما را در این زمینه یاری کنید.

فاضلی در بخشی از سخنان خود با بیان این‌که اصناف بزرگ‌ترین نهاد غیردولتی است، اظهار کرد: نفوذ جمعیت 24 میلیون نفری در این مجموعه با احتساب خانوار آنها و بنگاه‌های کوچک و متوسط تولیدی و توزیعی که داریم ضرورت توجه به این حوزه‌ها را 100 چندان می‌کند.

وی با بیان این‌که اصناف در بیشتر گلوگاه‌های اقتصادی و زنجیره تامین و عرضه خدمات پس از فروش نقش محوری دارند، گفت: بدون اصناف، اقتصاد کشور توان تحرک نخواهد داشت و این یک واقعیت است.

رییس اتاق اصناف ایران همچنین اظهار کرد: یکی‌دیگر از موضوعات مهم که باید به آن توجه شود بحث دریافت سهمی از محل اخذ جرائم به خزانه است، چون یک سوم از مبالغی که از محل جرائم اخذ شده و به خزانه پرداخت شده است هنوز به اصناف داده نشده ولی سازمان‌های نظارتی بدون این که حتی یک ریال از این بودجه بردارند توانستند در این زمینه فعالیت خیلی خوبی داشته باشند و درخواست بنده این است که این میزان سهم به اصناف باز گردد.

وی همچنین اظهار کرد: امسال سال اقتصاد مقاومتی است و ما نیز بدون شک با تعامل و همکاری می‌توانیم گام مهمی را در رونق اقتصاد کشور برداریم.
22539

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 535274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =