همکاری با شرکت های قطعه سازی ژاپنی از طریق روش‌های مختلف سرمایه‌گذاری در ایران زمانی برای قطعه سازان داخلی معنا خواهد داشت که بدانند دستاورد این سرمایه‌گذاری، دستیابی به بازارهای بین‌المللی صادراتی از جمله صادرات قطعه به ژاپن خواهد بود.

ماسايوكي نماينده بخش قطعه سازی خودرو سازمان تجارت خارجي ژاپن (جترو) به منظور همكاري و مشاوره براي ارتقاء سطح كيفي توليد قطعه سازی خودرو و ناكامورا نماينده دائم اين سازمان در ايران با محمدرضا رضوي رییس موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی ديدار  و گفت و گو کردند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی، در این دیدار طرفین بر زمينه‌ همكاري‌هاي آتي و چگونگي اين همكاري‌ها در بخش قطعه سازی خودرو، جذب كمك‌هاي كارشناسي و فني جترو اعم از آموزش و گسترش ارتباطات کارشناسان فنی در بخش قطعه‌سازي تاکید و پيشنهاداتي براي آموزش و اجراي روش هاي مدرن بهبود هزينه ها، كيفيت، تحویل و توسعه (QCDD)، مديريت JIT  و روش كايزن (بهبود مستمر فرايند توليد)  در سطح  بنگاه‌هاي منتخب قطعه سازی مطرح کردند.

ماسويوكي نماینده بخش  قطعه سازی خودرو سازمان تجارت خارجی ژاپن در این دیدار از همکاری كارشناسان و مهندسان ژاپني به صورت كوتاه مدت و بلند مدت با دست اندکاران صنعت قطعه سازی ایران خبر داد.

همچنین در این دیدار محمدرضا رضوي رییس موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی ضمن ابراز رضايت از همكاري کارشناسان ژاپنی با قطعه سازان ایرانی افزود: همکاری در این زمینه با ايران عمدتا از طریق سرمايه‌گذاري و همكاري‌ شركاي اروپايي يا كره‌اي با قدمتی طولانی شكل گرفته است.

وی  با بیان اینکه در گذشته حضور ژاپن در بازار ايران تنها در قالب واردات خودرو بوده است، گفت: تعامل و همکاری با صنعت خودرو و قطعه سازی ژاپن، سبب خارج شدن از فضاي تك‌بعدي، افزايش بهره‌وري و ارتقاء كيفي صنعت خودرو و قطعه سازی ایران خواهد شد.

رضوی اظهار کرد: همکاری با شرکت های قطعه سازی ژاپنی از طریق روش‌های مختلف سرمایه گذاری در ایران زماني براي قطعه سازان داخلی معنا خواهد داشت كه بدانند دستاورد و حاصل نهایی اين سرمايه‌گذاري، دستيابي به بازارهاي بين المللي صادراتي از جمله صادرات قطعه به ژاپن خواهد بود. همانند همکاری مکزیک و ژاپن که در نهايت منجر به حضور موفق صنعت خودرو و قطعه سازي مكزيك در بازار امريكا شد و تحت اين شرايط آمادگي خود را براي همراهی و جلب همكاري مقامات داخلي مرتبط با قطعه سازی خودرو اعلام  کردند.

در پايان با توجه به پيشينه همكاري‌هاي موسسه مطالعات و پژوهش‌هاي بازرگاني در بهره‌گيري از خدمات جترو ، زمينه ادامه اين همكاري‌ها و برگزاري جلساتي در اين زمينه از سوي دوطرف مورد استقبال قرار گرفت و توافق شد در جلسات آتي جزييات آن مورد بحث و تبادل نظر قرار گيرد.

22339

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 535386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =