ایسنا نوشت: رییس اداره فضای سبز منطقه6 در تشریح علت قطع سه اصله درخت در خیابان میرزای شیرازی گفت: این درختان علاوه بر خشک شدگی، دچار آفت نیز شده بودند بر همین اساس جهت حفظ جان و مال شهروندان قطع شدند.



سیدرضا خاتمی گفت: این سه اصله درخت واقع در خیابان میرزای شیرازی خشک شده و پوسیدگی ریشه داشتند بر همین اساس و با توجه به وقوع بادهای شدید در تهران برای حفظ جان شهروندان پس از صورت جلسه داخلی به فوریت قطع شدند.

وی با اشاره به اینکه برای قطع درختان خشک شده باید از سازمان بوستانها و فضای سبز شهر تهران مجوز دریافت کرد افزود: باتوجه به اینکه ممکن بود آفات از این درختان به سایر درختان منطقه منتقل شود و خطر جانی و مالی برای شهروندان داشت برابر قانون می‌توانستیم با صورت جلسه داخلی این کار را انجام دهیم.

وی ادامه داد: پس از قطع این درختان در همان محل نهال‌هایی با بن‌های بالا جایگزین شد البته قطع این درختان پس از بررسی کارشناسان اداره فضای سبز منطقه انجام شد.

رییس اداره فضای سبز منطقه6 ضمن کذب خواندن برخی اخبار مبنی بر اقدام شهرداری منطقه برای قطع درختان تاکید کرد: سیاست شهرداری تهران توسعه فضای سبز تهران است و در آن خیابان هیچ طرح تعریض و ساخت و سازی وجود ندارد و همه اظهارنظرها بی‌اساس است و تنها با این هدف انجام می شود که شهرداری نتواند وظایف خود را به درستی انجام دهد.

خاتمی تاکید کرد: سرانه فضای سبز منطقه در حال حاضر با احتساب فضای سبز کوی دانشگاه تهران 15 متر مربع و بدون آن حدود 14 متر مربع است این درحالی است که منطقه 6 در مرکز شهر دارای بافت مسکونی و جمعیت فشرده‌ای است اما از مناطق با سرانه فضای سبز مناسب و استاندارد محسوب می شود.

وی به بهره‌گیری از روش‌های نوین آبیاری در سطح منطقه به عنوان اقدامات شهرداری در جهت تسهیل افزایش سرانه فضای سبز اشاره کرد و افزود: در حال حاضر بخش اعظم فضای سبز منطقه توسط آبیاری بهینه و تحت فشار انجام می‌شود. تاکنون 40 کیلومتر لوله گذاری انجام شده است و این طرح ادامه دارد.

به گزارش ایسنا، پیش از این در برخی سایتهای خبری و شبکه‌های اجتماعی اخباری مبنی بر قطع چند اصله درخت تنومند در خیابان میرزای شیرازی منتشر شده بود.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 535395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام RO ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۱
    7 0
    حتما جلوی نمای ساختمان در حال ساختی را گرفته بوده، درخت ها را زدند که واحد های ساختمان زودتر به فروش برسد