۰ نفر
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۳

ایسنا نوشت: یک دادگاه آلمان شکایت رجب طیب اردوغان از رئیس شرکت رسانه‌ای "اکسل اسپرینگر" را در رابطه با حمایت از "شعری توهین‌آمیز" رد کرده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه از «ماتیاس دپفنر» رئیس غول رسانه‌ای اکسل اسپرینگر که یکی از بزرگترین شرکت‌های رسانه‌ای آلمان است، به دادگاه شکایت کرده بود.

به گزارش دویچه وله، ماتیاس دپفنر حمایت خود را از «یان بمرمان»، طنزپرداز آلمانی ابراز کرده بود که شعر توهین‌آمیزی درباره رئیس‌جمهوری ترکیه در برنامه شبکه تلویزیونی زد دی اف خوانده بود. دپفنر گفته بود که از لطیفه‌ها درباره اردوغان خندیده است و به دنبال آن طرف ترک خواستار آن شد تا محدودیت‌هایی علیه رئیس اکسل اسپرینگر از جمله ممنوعیت ایراد هرگونه بیانیه درباره بمرمان اعمال شود.

رالف هکر، وکیل مدافع رئیس‌جمهوری ترکیه اظهار داشت اردوغان قصد دارد در صورت عدم اعمال چنین ممنوعیتی به دادگاه بالاتر دادخواست تقدیم کند. در این شعر طنز که اواخر مارس جنجال به پا کرد، اردوغان به داشتن خوی حیوانیت و تماشای پورنوگرافی کودکان متهم شده بود. با این حال دادگاه مذکور درخواست اردوغان را با ذکر این نکته که «طبق قانون اساسی آلمان متهم حق استفاده از آزادی بیان داشته است»، رد کرده است.

اردوغان از زمان روی کار آمدن به عنوان رئیس‌جمهوری ترکیه و افزایش اختیارات خود مورد انتقاد شدید غرب قرار گرفته است. باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا نیز هشدار داد که رویکرد ترکیه در قبال رسانه‌ها در مسیری پیش می‌رود که مساله‌ساز است. این اظهارات در پی دادگاهی شدن دو روزنامه‌نگار سرشناس ترکیه‌ای عنوان شد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 535640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =