ایسنا نوشت: وزیر کشور گفت: وزارت کشور از هر اقدامی که امنیت عمومی و اجتماعی را به خطر بیندازد از طریق مجاری قانونی پیگیری می‌کند.

عبدالرضا رحمانی فضلی در نشست خبری در خراسان رضوی، در پاسخ به سوالي درباره پرونده عامل انتشار عکس‌های منتسب به مینو خالقی اظهار کرد: این اقدام از نظر من عملی غیر اخلاقی و ناپسند بود، ما در جامعه‌ای دینی زندگی می‌کنیم و آبروی مردم حرمت دارد، من همان روز اول محرمانه به نیروی انتظامی دستور دادم تا این مساله را پیگیری کنند و این واکنش ما عین قانون است.

وی با بیان اینکه امنیت اجتماعی و اخلاقی فقط به گشت ارشاد و تذکر دادن خلاصه نمی‌شود، ادامه داد: زمانی که با حیثیت افراد بازی می‌شود باید پرونده پیگیری شده و در مسیر قانون هدایت شود، این عمل اصلاً قابل دفاع نیست و همه باید تن به قانون دهند، انسان‌ها حریم دارند و باید این حریم حفظ شود، وزارت کشور نیز هر اقدامی که امنیت عمومی و اجتماعی را به خطر بیندازد از طریق مجاری قانونی پیگیری می‌کند.

اهم سخنان وي از اين قرار است:

**{درباره سیاست‌ دولت در مواجهه با نيروهاي خودسر} هر چه قدر فعالیت‌ها برای رشد و ارتقای مردم‌سالاری بیشتر باشد مورد تشویق قرار می‌گیرند اما با کسانی که مسیر غیرقانونی را انتخاب می‌کنند به صورت علنی یا غیرعلنی برخورد می‌کنیم، در این انتخابات دیدیم که با هجمه گسترده‌ای که نسبت به برخی از رقبا شکل گرفت مردم آنچه را که خودشان درست می‌دانستند انتخاب کردند.

** بهترین راه برای گروه‌های سیاسی این است که در چارچوب قانون فعالیت‌های خود را انجام دهند. نگران انتخابات ریاست جمهوری نیز اصلا نیستیم و من به عنوان وزیر کشور با کسانی که مسیر قانون را رعایت نکنند برخورد خواهم کرد.

** مساله پدیده در مشهد به مساله‌ای بغرنج تبدیل شده است. علت بغرنج بودن این مساله این است که این اقدام از ابتدا تخلف بوده است، از تملک و جوازات گرفته تا کاربری و فروش سهام‌، ما نمی‌دانیم مسئولین در آن زمان کجا بودند، اما حتما با آن‌ها برخورد خواهد شد. مردم هیچ نگرانی نداشته باشند زیرا سرمایه هیچ کس از بین نخواهد رفت. دارایی‌های شرکت پدیده کفاف سرمایه مردم را می‌دهد، وزارت کشور متولی این مسئله نبوده اما اگر امروز دولت برای حل این مشکل وارد شده است تنها به خاطر منافع مردم بوده است.

**مقام معظم رهبری بر مسئله آسیب‌های اجتماعی تأکید داشته‌اند. رهبر معظم انقلاب ظرف 6 ماه گذشته سه جلسه در این خصوص تشکیل داده‌اند که سران قوا و دستگاه‌های اجرایی دولتی و غیردولتی در آن حضور داشتند. در این جلسات با توجه به مطالعات و با استفاده از اطلاعات تمام دستگاه‌ها کارهای اجرایی و پایش‌هایی انجام شده است، در اولین سفر دولت به مشهد نیز مساله آسیب‌های اجتماعی به عنوان یکی از موضوعات مورد توجه رئیس جمهور قرار گرفت.

**هر زمان که ارزیابی‌های مربوطه تشخیص دهند که استانداران و فرمانداران باید تعویض شوند، جابه‌جا خواهند شد. ما بر سر منافع مردم، نظام و انقلاب هیچ وقت با کسی برخورد دوستی و سیاسی‌ نداریم، بنده نظام ارزیابی دارم، در این نظام اگر به این نتیجه برسیم که باید مسوولی جابه‌جا شود تغییر خواهد کرد، در استان خوزستان نیز استاندار از 6 ماه پیش متقاضی بازنشستگی و کنارگیری بود اما من از ایشان خواهش کردم بماند و انتخابات را پیش ببرد.

2727

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 536060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کوروش US ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۳
    73 4
    من موندم تو اینکه شورای نگهبان با وجود اینهمه قانون شناس چطور مشکلی با دزدی و هک کردن غیر قانونی عکسهای شخصی یک زن شوهر دار نداشته؟ چون عمل اول غیر قانونی بوده هیچگونه استفاده ای از ماحصل این عمل غیر قانونی بر علیه قربانی نباید صورت بگیره چون میوه مسمومه
    • بی نام IR ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۴
      10 0
      لابد هدف وسیله را توجیه میکنه
    • بی نام A1 ۰۶:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
      1 6
      اول این عکسها در صفحه فیس بوک بوده دوم این عکسها در فضای عومی گرفته شده با تئجه به این دو مورد عکس شخصی تلقی میشه؟؟؟؟ سوم اگه عکسها درسته چرا اولش این خانم تکذیب کرد؟؟؟
    • بی نام A1 ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۶
      2 0
      آقا خب عكس هم انداخته باشه به كسي چه . ايشان در دانشگاه تدريس ميكنن بعد هم ناسلامتي دكتري مملكت هستن بعد هم به قصد خدمت اومده بودن لابد در حد خودش ديده. ايراد اون رقيب و فردي بوده كه سرك كشيده توي زندگي اين خانم. الان همه عروسي ها عكس آتليه ايي ميگيرن فردا نكنه در يه مراسم خواهر برادر سرمون باز شه بعد كه نماينده شديم اين عكس ها پخش شه و بگن رد صلاحيت زندگي خصوصي اش بوده با شوهرش رفته به ما و ديگران چه خصوصييييييه به كي بگم.