سه مرد افغان که با مراجعه به منزل زنان تنها اقدام به زورگیری و سرقت از آنان کرده بودند، دستگیر شدند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی پلیس آگاهی پایتخت؛ 18 بهمن سال گذشته از طریق مرکز فوریت های پلیسی 110 یک فقره سرقت منزل در منطقه مینی سیتی به کلانتری 164 قائم اعلام شد، با حضور مأموران کلانتری در محل و انجام تحقیقات اولیه مشخص شد که چند جوان افغان با تهدید چاقو و قمه، اقدام به بستن دست و پای مادر و دختری کرده و در ادامه پول نقد داخل خانه و همچنین طلا و جواهرات این مادر و دختر را سرقت کرده‌اند.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع سرقت به عنف منزل و به دستور بازپرس شعبه اول دادسرای ناحیه 34 تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت و شاکی پرونده پس از حضور در پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: چند روز پیش، چند جوان افغان به عنوان گچ کار به منزل من آمدند و طی این چند روز در خانه حضور داشتند، من به همراه مادرم به تنهایی زندگی می‌کنیم و آنها در طی این چند روز متوجه این موضوع شده بودند. حدودا ساعت 2 بامداد روز هشتم بهمن ماه بود و در حالیکه به دلیل انجام گچ کاری‌، من و مادرم داخل یکی از اتاق‌ها در حال استراحت بودیم، متوجه باز شدن در خانه شدم. از اتاق بیرون آمدم تا موضوع را بررسی کنم که ناگهان دو نفر از کارگران به نام‌های علیرضا و نعیم به سمت من حمله‌ور شده و با تهدید چاقو مرا مجبور به سکوت کردند. آنها ابتدا دست و پا و دهان من و مادرم را بسته و داخل یکی از اتاق‌ها حبس کرده و سپس تمامی طلا و جواهرات و همچنین وجه نقد داخل خانه به ارزش تقریبی 40 میلیون تومان را سرقت کردند و سپس از خانه خارج شدند.

با آغاز رسیدگی به پرونده سرقت به عنف منزل در منطقه مینی سیتی و در شرایطی که کارآگاهان بدنبال شناسایی مخفیگاه متهمان و دستگیری سارقان بودند، سرقت مشابه دیگری این‌بار در منطقه فرمانیه، خیابان دیباجی شمالی به پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ اعلام شد که طی آن چند جوان افاغنه به همان شیوه و شگرد اقدام به سرقت 150 میلیون تومانی کرده بودند.

با حضور کارآگاهان در محل سرقت اخیر در منطقه فرمانیه و انجام تحقیقات اولیه مشخص شد که در این خانه، شاکی به همراه مادر و خواهر کوچکترش زندگی می‌کند.

شاکی در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: حدود ساعت 12 روز دوم اسفندماه سال 94 متوجه سر و صدای مادرم از داخل اتاق پذیرایی شدم، قصد خارج شدن از اتاق خود را داشتم که ناگهان یک نفر از پشت سر به من حمله‌ور شد و با چاقو مرا تهدید کرد که صدایت در نیاید. بسیار ترسیده بودم و زمانی که داخل اتاق پذیرایی آورده شدم، مادرم را مشاهده کردم که با دست و پای بسته شده روی صندلی قرار داشت و یک جوان افغان نیز با چاقو و شوکر بالای سرش ایستاده بود؛ خواهر کوچکترم هم داخل یکی از اتاق‌ها حبس شده بود. سارقان با رشته‌ای پلاستیکی، دستانم را از پشت سر و دهانم را نیز با پارچه‌ای بستند تا مانع از کمک خواستن من شوند و پس از بریدن طلا و جواهرات داخل دستان من و مادرم به سراغ گاو صندوق رفته، طلا و جواهرات و همچنین پول نقد داخل آن راسرقت کردند و از محل متواری شدند.

کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی با اطمینان از انجام دو سرقت توسط یک گروه از سارقان، بازداشت علیرضا 27 ساله و نعیم 25 ساله را در دستور کار خود قرار دادند. با شناسایی مخفیگاه علیرضا در شهرستان ورامین - منطقه خیرآباد، کارآگاهان به این محل مراجعه و در تحقیقات پلیسی اطلاع پیدا کردند که علیرضا از این محل متواری شده است. با انجام اقدامات دقیق پلیسی، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که علیرضا پس از متواری شدن از منطقه خیرآباد، به تازگی و به‌ عنوان نگهبان در یک مجتمع مسکونی در حال ساخت و ساز مشغول به کار شده است. کارآگاهان با شناسایی این محل در منطقه سعادت آباد، در 12 اردیبهشت ماه موفق به بازداشت علیرضا شدند.

با بازداشت علیرضا به عنوان سرکرده گروه، مخفیگاه دو متهم دیگر پرونده به نام‌های نعیم و فرید هر دو نفر 25 ساله در یک خانه مجردی در منطقه خیرآباد شناسایی و در همان تاریخ بازداشت و به پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند.

در بازرسی از مخفیگاه متهمین، کارآگاهان موفق به کشف تعدادی گوشی تلفن همراه و همچنین مقادیری طلا و جواهرات شدند که متهمین صراحتا به دزدی بودن تمامی این اموال اعتراف کردند؛ همچنین یک دستگاه موتورسیکلت طرح هوندا 125 قرمز رنگ نیز از متهمان کشف شد که در بررسی سوابق موتور سیکلت مشخص شد که دارای سابقه سرقت در شهرستان ورامین است.

یکی از مالباختگان که متهمین در منطقه اوشان اقدام به زورگیری گوشی تلفن همراه و گردن‌بند طلا از وی کرده بودند، پس از حضور در پایگاه یکم پلیس آگاهی و شناسایی متهمین به کارآگاهان گفت: در ساعت 13 روز 13 دی ماه 94 با خودرو شخصی خود وارد پارکینگ مجتمع شدم و همزمان با ورود به پارکینگ، جوانی افغان نیز در حال زدن برچسب آگهی بر روی دیوار مجتمع مسکونی ما بود. داخل پارکینگ و به محض پیاده شدن از ماشین، ناگهان همان جوان را با چاقو در مقابل خود مشاهده کردم و قصد فریاد زدن داشتم که این شخص با ضربه‌ای شدید که به صورتم زد مرا بر روی زمین انداخت و با تهدید چاقو گوشی تلفن همراه و یک گردن‌بند طلا من را سرقت کرد و به سرعت از محل متواری شد.

در ادامه رسیدگی به پرونده و با شناسایی تعداد دیگری از مالباختگان و شناسایی دقیق متهمان از سوی آنها، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که متهمان با استفاده از موتورسیکلت هوندا 125 قرمز رنگ سرقت شده از گاوداری و همچنین به صورت پیاده نیز اقدام به چندین فقره زورگیری و سرقت‌های به‌ عنف گوشی‌های تلفن همراه و طلا و جواهرات از افراد پیاده و رهگذر کردند که تعدادی از این مالباختگان شناسایی و به پایگاه یکم پلیس آگاهی دعوت شدند.

سرهنگ کارآگاه کرم یوسف‌وند، رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ، دراین باره گفت: با توجه به شناسایی دقیق متهمان توسط تعدادی از شکات و مالباختگان، کشف اموال مسروقه از آنان و به منظور شناسایی سایر جرایم ارتکابی، قرار قانونی از سوی مقام قضایی صادر و متهمان برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار داده شدند، لذا از تمامی شکات و مالباختگانی که توسط چند جوان افغان و به شیوه و شگردهای مختلف مورد تهدید، زورگیری، سرقت اموال و ... قرار گرفتند، دعوت می‌شود تا برای شناسایی متهمین و پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ در اتوبان شهید صدر - مسیر شرق به غرب - ابتدای خیابان قلندری شمالی مراجعه کنند.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 536200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 14
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۴
    24 89
    لطفا ایرانی هایی که این کار رو هم می کنند نشان بدید تا شناسایی بشن
    • بی نام A1 ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۴
      4 12
      مگه مجرم های ایرانی چه مزیتی دارند که با گفته این بنده خدا مخالف هستید؟
  • بی نام A1 ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۴
    83 13
    اصلا اشکالی نداره چون افغانی هستن میتونن تو مملکت هر کاری بکنند
  • بی نام A1 ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۴
    88 7
    دست بهشون نزنید چون نقض حقوق بشر اتفاق می افته
  • بی نام DE ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۴
    95 9
    باید کلا افاغنه رو اخراج کنن.اینا رو ادب کنن حسابی
  • مصطفی A1 ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۴
    90 5
    از کشور اخراجشون کنین
  • بی نام DE ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۴
    108 2
    کشورهای پیشرفته نخبگان و سرمایه داران رو جذب می کنند، کشور ما دزد و زورگیر و گدا و کودک کار وارد می کنه...
  • وحید IR ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۴
    92 6
    اعدامشون کنید. تا درس عبرت بشه .زن تنها همینجوریش هزارتا بدبختی داره
  • بی نام IR ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۴
    138 5
    افغان ها برای مرگ یک کودک خود در ایران سفیر و وزیر و همه رو به ایران اعزام کردند این مهاجرین سالها به مال و ناموس ایرانیان بی احترامی میکنند چرا یکی از مسولان ما صداش در نمیاد چرا ما باید میزبان این همه مهاجر باشیم؟؟؟؟
    • امیر قلی نژاد IR ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
      18 0
      دوست عزیز باید ببینید از ورود این مهاجران چه کسانی نفع میبرند؟
    • بی نام A1 ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۱
      3 0
      دمت گرم باریکلا
  • حسن A1 ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۴
    11 1
    کمتر از اعدام یعنی توهین به شعور ملت و باز گداشتن راه برای متجاوزان.
  • سحر AT ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۴
    20 1
    من تو وین زندگی میکنم هر روز تیتر روزنامه ها اینه : تجاوز یک افغان به یک زن ... جالبترینش اینه که چهار ماه پیش یک پسر 17 ساله افغان به یک زن 72 ساله اتریشی تجاوز کرده بود که سوژه رسانه ها شد . متاسفانه این برادران همزبان خیلی اهل تجاوز و جرم و جنایت هستند و هر جا که حضور دارن آمار جرم بالا میره .
  • بی نام A1 ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۴
    5 8
    البته از آنجا که افغانیها نمیتوانند حساب بانکی داشته باشند بعضا مورد زورگیری قرار میگیدند و اموالشان به باد می رود ممکن است اینکار عکس العمل باشد مسئولین فکری بکنند.