دو گوشی اچ تی سی 10 و گلکسی اس 7 دو پرچمدار برتر اندرویدی در نیمه اول 2016 هستند که با ورود خود، اوضاع بازار را تغییر داده‌اند.

 

به گزارش خبرآنلاین، در بخش دیزاین می‌توان تصوری مردانه از اچ تی سی 10 داشت اما در مورد گلکسی اس 7 با طراحی خاص می‌توان به مردانه و زنانه بودن آن اشاره کرد.

نمایشگر



اچ تی سی 10 با نمایشگر 5.2 اینچی از نوع آل سی دی عرضه‌شده ولی اس 7 به‌صورت 5.1 اینچی از نوع AMOLED است. هر دو 2560 در 1440 پیکسل رزولوشن دارند. در بحث شفافیت تصویری قطعاً سامسونگ برنده است. همچنین اس 7 نمایشگر همیشه روشن با کلی اطلاعات دارد که اچ تی سی ندارد.



اینترفیس



در بحث اینترفیس نیز اچ تی سی سنس 8 را تعبیه کرده و سامسونگ نیز تاچ ویزآغشته با مارشمالو را برای کاربران خود به ارمغان آورده است.



حسگر اثر انگشت


هر دو گوشی حسگر اثرانگشت دارند اما نکته قابل‌توجه اینکه سامسونگ خیلی عجله به خرج داد تا حسگر اثرانگشت را زودتر وارد بازار کند اما اچ تی سی وقت داشت تا مشکلات احتمالی را برطرف کند. هر دو گوشی در قسمت جلو و روی کلید هوم ان را تعبیه کرده‌اند اما نرم‌تر بودن و پاسخ سریع اچ تی سی 10 در بخش حسگر اثرانگشت مشهود است.


پرفورمنس


در بخش پرفورمنس نیز اغلب امتیازات در شاخص‌های اندازه‌گیری مختلف، به نفع سامسونگ اس 7 است که نشان از قوی‌تر بودن آن دارد.


دوربین


در بخش دوربین، تصاویر گرفته‌شده در فضای داخلی برای سامسونگ بهتر است و در بخش فضای بیرونی و خارجی تصاویر اچ تی سی طبیعی‌تر هستند. ضبط ویدئویی هر دو نیز مشابه هم هستند.



صوت


اما در مبارزه صوتی همان‌طور که مشاهده می‌کنید، خروجی هدفون اچ تی سی قوی‌تر است ولی در بخش لود اسپیکر سامسونگ برنده است.


باتری


در بخش باتری قطعاً برنده اصلی اچ تی سی است که 7 ساعت و 10 دقیقه جواب می‌دهد ولی اس 7 حدود 6 ساعت و 37 دقیقه. از سوی دیگر زمان شارژ گوشی به نفع سامسونگ است و اچ تی سی بازنده میدان!

و نتیجه:

خوبی‌های اچ تی سی 10 در یک نگاه:

طراحی ذاتی و قائم به خود / هیچ نرم‌افزار اضافی و مزخرفی در خود ندارد / حسگر اثرانگشت بسیار سریع است / عملکرد سیستمی قابل‌توجه

خوبی‌های سامسونگ گلکسی اس 7 در یک نگاه:

طراحی فوق‌العاده برای هر دو جنس مرد و زن / عظمت و شکوه نمایش در فضای عمومی / دوربین برجسته با فوکوس سریع

اما سایت «اندروید پلیس» 5 ایراد بزرگ به سامسونگ گلکسی اس 7 گرفته که به شرح زیر است:

گران بودن / عمر باتری نسخه امریکایی (غیر اکسینوس) زودتر تمام می‌شود / خیلی سریع‌تر از گلکسی اس 6 که سال گذشته آمد، نیست / ضعف در به‌روزرسانی با اندروید N که باید تا انتهای امسال صبر کنیم. این ضعف به‌روزرسانی روی نوت 5 و اس 6 آج پلاس هم قبلاً دیدیم / خراشیده شدن بدنه و حسگر اثرانگشت احساس بدی به کاربر می‌دهد تا گوشی زیبای خود را زشت ببینند.

 

5656

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد A1 ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    13 17
    من خودم طرفدار برند اچ تی سی هستم ولی تست باتری که گذاشته شده غلطه تست باتری سایت معتبر جی اس ام ارنا رو ببینین زمان نگه داشتن باتری سامسونگ رو 80 ساعت زده ولی برای اچ تی سی 66 ساعته یا مثلا پخش مداوم فیلم برای اچ تی سی 10 حدود 9 ساعت هست ولی برای سامسونگ اس 7 حدود 15 ساعت هست
  • شهروند كرج IR ۰۳:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۶
    24 15
    توصيه مي كنم هيچوقت سامسونگ نخريد مزخرف ترين نوع گوشي است هر نوعشو خريدم كلي اذيتم كرد فقط پول را دور ريختن است
    • پیمان A1 ۰۵:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۶
      7 14
      عامو 1100 بگیر دست پولتو دور نمی ریزی
  • بی نام A1 ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۶
    7 9
    سامسونگ.برابر است با ....