مهر نوشت: معاون اجتماعی وزیر کشور با اشاره به بررسی ۱۹ آسیب اجتماعی در جلسه امروز شورای اجتماعی کشور گفت: جلسات این شورا هر سه ماه یک بار به ریاست رئیس جمهور برگزار می شود.

مرتضی میرباقری با اشاره به اینکه تا دو جلسه پیش از این شورای اجتماعی کشور به ریاست کشور کشور و با حضور اعضا تشکیل می شد، افزود: بر اساس دستور رهبر معظم انقلاب بنا شد که جلسات شورا به ریاست رئیس جمهور و به قائم مقامی وزیر کشور تشکیل شود.

معاون اجتماعی وزیر کشور در حاشیه جلسه شورای اجتماعی کشور ادامه داد: وقتی شورای اجتماعی کشور با ریاست رئیس جمهور برگزار می شود مصوبات شورا از ضمانت اجرایی بالایی برخوردار است زیرا به اذن رهبر معظم انقلاب حتی دستگاههای غیردولتی همچون شهرداری، صدا و سیما، نیروهای انتظامی و نظامی موظفند مصوبات شورا را اجرا کنند.

وی اضافه کرد: بنا شده است جلسات شورای اجتماعی کشور به صورت ماهانه به ریاست وزیر کشور و هر سه ماه یک بار به ریاست رئیس جمهور برگزار شود.

میرباقری تاکید کرد: در جلسات گذشته مباث مربوط به سه آسیب اجتماعی عمده اعتیاد، حاشیه نشینی و طلاق مورد بررسی و تصمیم گیری قرار گرفت و قرار شد دستگاههی معین بر اساس شاخص ها، گزارش هایی را ارائه دهند.

معاون اجتماعی وزیر کشور خاطرنشان کرد: علاوه بر این سه آسیب، آسیب های اجتماعی دیگری هم بود که امروز روی آنها بررسی و تصمیم گیری شد.

وی گفت: امروز در مورد ۱۹ عنوان آسیب اجتماعی بررسی شد و دستگاههای اصلی در هر موضوع مشخص شدند.

میرباقری با اشاره به موانع و چالش های موجود بر سر راه مبارزه با آسیب های اجتماعی گفت: بر اساس اصلاحاتی که بر روی ۱۹ آسیب اجتماعی انجام می شود این عناوین فردا به حوزه های ذیربط ارسال می شوند.

وی ادامه داد: معتقدیم در حوزه آسیب ها برنامه ها باید به سطح شهرستانها و استانها برسد و تکلیف تصمیمات در استانها مشخص شود. همچنین موضوع با ۴۴۰ فرمانداری در میان گذاشته می شود تا به صورت عملیاتی مسیر اصلی کار مشخص شود.

معاون اجتماعی وزیر کشور با اشاره به اعتبارات ۴۰۰ میلیارد تومانی دستگاهها در برخورد با آسیب های اجتماعی افزود: دستگاهها باید این اعتبارات را با تاکید وزیر کشور در پیشبرد برنامه ها هزینه کنند.

وی با بیان اینکه شش ماه پیش گزارش آسیب های اجتماعی به مسئولان تراز اول و مقام معظم رهبری ارائه شد تاکید کرد: در آن جلسه تصمیماتی گرفته شد و قرار شد ظرف شش ماه این آسیب ها مورد بررسی قرار گیرند که این اتفاق دو هفته پیش انجام شد و جلسه دیگری با حضور رهبر انقلاب تشکیل شد.

میرباقری اضافه کرد: مقام معظم رهبری در این جلسه ضمن استماع گزارش سران قوا و مسئولان اجرایی کشور، بر ایجاد برنامه جامع تقسیم کار در دستگاهها تاکید کردند و جلسه امروز شورای اجتماعی کشور به همین منظور تشکیل شد.

همچنین در این جلسه، رهبر معظم انقلاب تاکید کردند که شورای اجتماعی کشور به صورت ماهانه تشکیل شود و سازمان امور اجتماعی کشور در زیرمجموعه وزارت کشور با هدف پیگیری مصوبات شورا و هماهنگی دستگاههای اجرایی ایجاد شود.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 536656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =