روزنامه اعتماد در یادداشتی به قلن علی شکوهی نوشت: در روزهای اخیر ملاقات یک چهره سیاسی منسوب به یکی از شخصیت‌های بزرگ انقلاب با جمعی از بهاییان، در محافل سیاسی و رسانه‌ای جنجال‌آفرین شد.

 فائزه هاشمي، فرزند آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني به دنبال آزاد شدن برخي زنان بهايي از زندان، به ملاقات آنان رفت و به دنبال آن، عكسي هم از آن جلسه در فضاي مجازي و سايت‌ها انتشار يافت.

طبيعي است كه بسياري از اقشار جامعه از اين اقدام ناراضي شوند و به او بتازند و به دنبال آن، به شخص رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام هم حمله كنند. 

قبل از هر چيز، صحبت از اين نيست كه بايد حقوق اوليه بهاييان را ادا و مسائلي مانند حق حيات و زندگي و كار و عبادت و... را براي آنان رعايت كرد بلكه صحبت بر سر اين است كه بهاييت اساسا از نظر ما نه يك دين است و نه يك مذهب و نه حتي يك جريان اجتماعي ملي بلكه به گمان ما اين تشكيلات فرقه‌اي از اساس با توطئه خارجي تاسيس شد و طي ده‌ها سال گذشته خود را با حمايت دولت‌هايي مشخص، به صورت يك دين در دنيا عرضه كرد و با بهره‌برداري از فرصت‌هاي سياسي و فرهنگي و اجتماعي برخي جوامع، توانست جاي پايي در آن كشورها پيدا كند و اكنون بخش تشكيلاتي آن براي جمهوري اسلامي به مثابه يك فرقه و سازمان ضدامنيتي تلقي مي‌شود كه مقر آن در اسراييل است و بايد از ارتباط تشكيلاتي بهاييان با دشمن اصلي اسلام و مسلمين، نگران بود. 

به قول يكي از دوستانم (عبدالله شهبازي) «هيچ دولت داراي حق حاكميت نمي‌پذيرد كه بخشي از شهروندانش از سازماني كه مركزيت آن در بيرون از مرزهايش مستقر است، تبعيت اكيد كنند. بخشي از بهاييان به دستور بيت‌العدل مستقر در «حيفا»ي اسراييل، بهره‌مندي خود از حقوق شهروندي ايران را منوط كرده‌اند به پذيرش بهاييت به عنوان «دين» و اين دوره از حيات خود را «انكشاف» نام نهاده‌اند. اين رفتار كاملا سياسي و تبليغاتي است و مغاير است با رويه بيت‌العدل در دوران پهلوي كه با وجود حضور بهاييان در سطوح عالي حكومت ايران، بر كتمان دين تاكيد مي‌كرد.»

در اين وضعيت كه كليت نظام هرگونه ارتباط تشكيلاتي ميان فرقه بهاييت در ايران با سازمان اصلي آن در اسراييل را جرم تلقي مي‌كند و برخي از اين عناصر تشكيلاتي را به دليل ارتباط با دشمن، مجرم مي‌شناسد، يك چهره سياسي شناخته شده به اين دليل كه مدتي را با چند بهايي در زندان بوده، به ملاقات آنان مي‌رود و اساسا لحاظ نمي‌كند كه پيشينه خودش چيست، به كدام جريان سياسي تعلق دارد، فرزند چه كسي است، نتيجه اين اقدامش چقدر به زيان رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام تمام مي‌شود و مخالفانش چگونه از اين ماجرا عليه نيروهاي اصلاح‌طلب و پدر بزرگوارش بهره خواهند برد.

اين بي‌تدبيري را چگونه مي‌توان توجيه كرد؟  طبيعي است كه اين تصميم فائزه هاشمي كاملا اقدام شخصي و فردي اوست و بدون مشورت با ديگران صورت گرفته است. اما مگر مي‌شود پيامدهاي منفي چنين اقدامي را در نظر نگرفت و صرفا بر اساس ظاهر دين و مباني اخلاق اقدام كرد؟ مظلوميت آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني چقدر مضاعف مي‌شود وقتي شاهديم كه در هجوم بي‌رحمانه هزاران تير تهمت و دروغ، از پشت سر و پهلو هم بي‌تدبيري برخي فرزندان و دوستانش چون شمشيري بر او وارد مي‌شود و او بايد اين همه را تحمل و تدبير كند؟
17302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 536695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 17
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۴:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    1 1
    اين كار مطمئنن در بلندمدت بر محبوبيت خانواده رفسنجاني خواهد افزود
  • بی نام IR ۰۶:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    0 0
    درودبرهاشمی بزرگ وقهرمان
  • بی نام IR ۰۶:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    1 1
    کار خانم فائزه هاشمی بسیار انسانی و درست بوده.
  • حسین A1 ۰۶:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    1 0
    واقعا درسته
  • مهوش A1 ۰۶:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    1 0
    خانم فائزه میگویدهمه خانواده همینیم.خانواده سکوت کرده اندحالاروزنامه اعتمادچی میگه؟
  • بی نام A1 ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    1 0
    طبيعي است كه بسياري از اقشار جامعه از اين اقدام ناراضي شوند lمن این جمله رو نمی فهمم. این بسیاری کجا هستن؟ و چرا باید ناراضی بشن؟ دوستان توضیح بدن من روشن شم
  • بی نام IR ۰۶:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    65 19
    دلش می خواد. ایشان که پست و مقامی نداره و آزاده با هرکسی ملاقات کنه و این موضوع ارتباطی با پدرشان و موقعیت شغلی ایشان ندارد. بسیار کار زیبایی کردند و انسانیت خود را به نمایش گذاشتند. ما عقاید بهاییان را قبول نداریم اما برایشان حق شهروندی قائلیم.
  • بی نام A1 ۰۶:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    10 30
    موافقم ایت اا... هاشمی با خطای فرزندانش مورد هجمه تندروها قرار میگیرد
  • بی نام A1 ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    67 15
    بسياري از اقشار جامعه از اين اقدام ناراضي شوند ؟ باز جای ما رفتین رو منبر ؟
    • رضا IR ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
      20 7
      بی نام دوم نکته ش همین بود، شما "بسياري از اقشار جامعه" نیستین، یه "اقلیت" خودشیفته ی خود حق پندر و پرهیاهو هستین "اقلیت"، تکرار کن... پ.ن: حالا باز بیا از حرصت پای انگلیس و مردم کوفه و ووووو رو بکش وسط
  • سینا A1 ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    39 3
    کسی میتونه حرف بزنه؟؟
    • پسر بابام IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
      1 2
      آره داداش،ما به شما اجازه میدیم حرف بزنی تاحداقل دلت خوش باشه یه چیزی گفتی.
  • بی نام IR ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    18 11
    آیا پروژه تنزیه هاشمی با فدا کردن فرزندانش شروع شده است؟
  • بی نام IR ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    47 3
    از دیو و دد ملولم و انسانم آرزوست
    • بی نام A1 ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
      0 0
      بیان این بیت در شان مردمان نیست ، گویا شما خود را عالم و عاقل و آگاه و روشنفکر و فیلسوف دهر میدانی و دیگران را یله نموده و شهری را غیر انسان خطاب میکنی ، از خبر انلاین در شگفتم که چگونه درج مینماید .
  • علي A1 ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    0 0
    شما ديندار كه اختلاص گرا رو نميبينيد چه فرقي داريد با بي دين
  • زنگنه A1 ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    9 27
    میگم براچی نوشتید یه سیاستمدار شناخته شده .. ببخشید مگه ایشون کی باشن. یه دختری که هر دقیقه یه سر دنیا تاب میخوره ماشاالله.. البته ماشاالله به باباشون. خخخخخخخخخ