ایسنا نوشت: رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: ما برای بین المللی کردن پرونده فلسطین و بازگرداندن آن به عرصه سازمان ملل تلاش می‌کنیم.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین ضمن تأکید بر اینکه جامعه جهانی اکنون به مسئله فلسطین به عنوان مسئله‌ای سیاسی و محوری می‌نگرد گفت: ما برای بین المللی کردن پرونده فلسطین و بازگرداندن آن به عرصه سازمان ملل تلاش می‌کنیم و امیدواریم که روند سیاسی واقعی براساس راهکار تشکیل دو کشور و طرح صلح عربی آغاز شود.

به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به مناسبت شصت و هشتمین سالروز نکبت (سالروز اشغال فلسطین و تاسیس رژیم اشغالگر) گفت: ما برای بین المللی کردن مسئله فلسطین و بازگرداندن آن به عرصه سازمان ملل تلاش می‌کنیم و امیدواریم که روند سیاسی واقعی براساس راهکار تشکیل دو کشور و طرح صلح عربی آغاز شده و جدول زمانی مشخص و مکانیسمی برای پایان اشغال فلسطین از سوی اسرائیل تعیین شود تا بتوانیم در امنیت و صلح و احترام متقابل با تمامی کشورهای منطقه و حفظ امنیت و صلح بین المللی و مرهم نهادن بر زخم مردممان سهیم باشیم؛ چراکه همین مسئله ورودی واقعی برای مبارزه با تروریسم و خشونت است.

وی افزود: دولت اشغالگر اسرائیل حضور ملی و میهنی ما در وطنمان را نادیده گرفته و با تشکیل کشور فلسطین بر روی خاک خودمان مخالفت می‌کنند. این‌ها راهکار تشکیل دو کشور را نابود کرده و به سیاست شهرک‌سازی و خودبزرگ‌بینی و اعدام و حتی تجاوز به مقدسات و اجازه داد به گروهک های تروریستی شهرک‌نشینان برای ایجاد فساد و ارتکاب بدترین جنایت‌ها ادامه می‌دهند؛ مسئله‌ای که به تبدیل درگیری به یک درگیری مذهبی تهدید می‌کند که تنها با کشتار دسته‌جمعی و مهاجرت اجباری به پایان می‌رسد.

عباس گفت: مردم فلسطین درد و عذابی را که از 68 سال پیش کشیده‌اند فراموش نمی‌کنند و البته با افتخار حوادث مهمی را نیز در تاریخ خود به یاد می‌آورند از جمله این حوادث تأسیس سازمان آزادی‌بخش و آغاز انقلاب برای حل مسئله عادلانه ماست. دیگر هیچ کسی به ما به عنوان یک تراژدی و فاجعه انسانی نمی‌نگرد بلکه به مسئله ما به عنوان یک مسئله سیاسی محوری برای مردمی می‌نگرند که حق دارند از دست آخرین اشغالگر نیز خلاص شوند. ما در صخره‌ها، خاک و کوه‌های فلسطین از آغاز تمدن و کتابت قبل از 6000 سال پیش کاشته شده‌ایم. ما برای آشتی ملی تلاش زیادی کرده‌ایم و آماده رفتن به دورترین مسیرها برای گذر از این صفحه سیاه در تاریخمان هستیم؛ چراکه وجود ما بر روی خاکمان در معرض تهدید قرار دارد.

وی همچنین گفت: بیش از 20 کشور از جمله تعدادی از کشورهای عضو دائم شورای امنیت و کشورهای عربی و اروپایی تاکنون درخواست فرانسه را برای برگزاری نشست مقدماتی که راه را برای اجرای طرح صلح فرانسه هموار می‌کند، قبول کرده‌اند. ما بارها نسبت به نادیده گرفته شدن مسئله ملی‌مان هشدار داده‌ایم.

قرار است عباس با ژان مارک آیرو، وزیر خارجه فرانسه در رام الله دیدار و با وی درباره طرح صلح پاریس برای ازسرگیری مذاکرات صلح خاورمیانه بحث و تبادل نظر کند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 536738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =