ایرنا نوشت: منتخب مردم قم در مجلس دهم از احتمال انشعاب در فراکسیون فراگیر اصولگرایان مجلس خبر داد و گفت: برخلاف تاکیدات بزرگان اصولگرایی بخشی از فراکسیون رهروان ولایت به دنبال ایجاد فراکسیونی جدید هستند.

بیشتر تحلیل ها در روزهاي گذشته به این نکته اشاره دارد که دو فراکسیون فراگیر اصولگرایان و امید، فراکسیون های اصلی و فراگیر مجلس دهم هستند اما حجت السلام مجتبی ذوالنور منتخب مردم قم در مجلس دهم، یک خبر جدید دارد.

ظاهرا تعدادی از اعضای فراکسیون رهروان ولایت درمجلس نهم که در این دوره هم به مجلس راه یافته اند، می خواهند فراکسیون خود را با نام جدیدی احیا کنند.

مجتبی ذوالنور می گوید:« همان کسانی که در گذشته فراکسیون رهروان را داشتند این روزها سعی می کنند تحت عنوانی دیگر، فراکسیون جدیدی در مجلس دهم ایجاد کنند.»

منتخب اصولگرای مردم قم در مجلس دهم در خصوص فعالیت ها برای تشکیل یک فراکسیون جدید در کنار فراکسیون امید و اصولگرایان می گوید:« طبق اخباری که من دارم، دوستانی که فراکسیون رهروان را در مجلس نهم داشته اند به صورت جدی به دنبال ایجاد یک فراکسیون جدید هستند و با خود من هم وارد مذاکره شده اند. ممکن است در درون اصولگرایان مجلس دهم چنین انشعابی رخ دهد.»

او در پاسخ به اينکه در نبود حدادعادل چه چهره ای می خواهد ریاست فراکسیون اصولگرایان را بر عهده بگیرد؟، گفت: بر اساس رای گیری و نظر نمایندگان یک شخص از میان کاندیداها انتخاب مي‌شود. اگر من بخواهم در مورد اینکه چه شخصی ریاست فراکسیون را برعهده خواهد داشت، اظهار نظر کنم؛ طبعا اظهارات من بیشتر گمانه زنی است و وجاهت ندارد. ریاست فراکسیون اصولگرایان در درون مجلس و با رای نمایندگان محترم مشخص می شود نه با اظهار نظر رسانه ای.

ذوالنور با بيان اينکه بررسی نکردم که چند نفر از جبهه پایداری توانسته اند آرای عمومی را به خود جلب و وارد مجلس شوند، افزود: اینکه این گروه سیاسی چند کرسی مجلس دهم را تصاحب کرده است برای من مشخص نیست، به همین دلیل نمی توانم در مورد رفتار اعضاء و هواداران این جبهه در مجلس دهم تحلیل ارائه دهم.  

2727

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 536764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۶
    4 0
    جبهه پایداری‌ فراکسیونی جدا از اصولگراها در مجلس دهم تشکیل می‌دهند .....البته ناگفته نماند که نام آن نیز احتمالا رهروان مصباح خواهد بود