۰ نفر
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰

تروریست های بین المللی به اصطلاح دولت اسلامی یا داعش برای ایجاد پایگاهی بر میندانائو جنوب فیلیپین متمرکز شده و با گروه ابوسیاف همکاری می کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از سرمقاله روزنامه نیو استریتس تایمز مالزی، تروریست های بین المللی به اصطلاح دولت اسلامی یا داعش برای ایجاد پایگاهی بر میندانائو جنوب فیلیپین متمرکز شده و با گروه ابوسیاف همکاری می کند.

آنها در دریای سولو فعال بوده و به آدم دزدی برای گرفتن باج و حق آزادی و کشتن وحشیانه گروگان هائی که خواسته هایشان را تامین نکنند مشغولند. ابوسیاف هم اکنون چندین نفر را در اسارت خود دارد.

دریاهای بین المللی مورد استفاده این گروه ها باید با همکاری کشور های ساحلی حفاظت  و کنترل شوند. گشت های مشترک با شرکت کشور های مالزی، برونئی، فیلیپین و اندونزی هم اینک در حال انجام است.

مذاکره وزرای دفاع آ سه آن و طرف های گفتگوی آنها یعنی استرالیا، چین، ژاپن، نیو زیلند، کره جنوبی، روسیه و آمریکا برای همکاری های نظامی هم می تواند مفید باشد. کارشناسان از احتمال همکاری افرادی در داخل شرکت های کشتی رانی با تروریست ها خبر می دهند و هواداران آنها در کشور هائی چون مالزی و اندونزی وجود دارند.

تعدادی از مالزیائی ها در عراق و سوریه در مبارزه برای گروه های تروریستی کشته شده اند. طبق گزارش ها این افراد در میندانائو و توسط گروه هائی چون ابو سیاف آموزش می بینند. توانائی این گروه ها برای رفت و آمد نسبتا آزادانه باعث شده محیط پرورش تروریست ها در منطقه فراهم شود و ضروری است برای مقابله با آنها امکانات مناسب نظامی بکار گرفته شود.

برای همکاری بین کشور های متاثر باید تلاش شود گر چه منافع ملی متنوعی وجود دارد، مثلا بین مالزی و فیلیپین و بین اندونزی و مالزی اختلافات ارضی وجود دارد که به راحتی قابل چشم پوشی نیست. با توجه به شکست های داعش در عراق و سوریه، عبور از این مسائل برای مبارزه با تروریست ها الزامی شده و داعش نیازمند داشتن سرزمینی برای ایجاد دولت دیگری است و جنوب شرق آسیا بخصوص در مناطقی که مسلمان ها دارای اکثریت اند، برای آنها بهترین گزینه است. دست کم گرفتن تروریست ها کارساز نبوده و باید تهدیدات آنها جدی گرفته شده و اولویت داده شود.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 536866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =