طبق مصوبات هیات دولت، برخی یارانه های مستقیم که در قانون مدیریت خدمات کشوری به عنوان کمک هزینه غذا و رفت و آمد از آنها نام برده شده به کارکنان قراردادی تعلق نمی گیرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، برخی از کارمندان قراردادی دولتی می گویند از برخی یارانه های مستقیم کارمندی مانند حق ایاب و ذهاب، محروم شده اند.
در این رابطه مخاطبی که نام خود را رسول عنوان کرده، در سرویس مشکلات مردم نوشته: کارمندان قراردادی خرم آباد لرستان حق سرویس ایاب وذهاب ندارند. مسئولین می گویندحق سرویس ایاب وذهاب فقط برای کارمندان رسمی است شماهیچگونه حقی نداریداعتراض کنید اخراج می شوید لطفا پیگیری کنید.
جهت اطلاع این مخاطب و سایر مخاطبانی که با مشکلی مشابه این موضوع طرف هستند باید گفت پس از اجرای عملی قانون مدیریت خدمات کشوری در سال 86 و 87، و اجرای قانون برنامه چهارم توسعه دولت تصمیم گرفت برخی از تصدی های رفاهی خود را برای کارکنان متوقف کرده و با عنوان یارانه های مستقیم به عنوان کمک هزینه های رفت و آمد، غذا، مهد کودک و مانند آن، به حقوق کارمندان اضافه کند.
طبق مصوبه هیات دولت در سال 87، این مبالغ تنها به کارمندان رسمی و پیمانی داده می شود و البته بر اساس جمعیت شهرهای محل سکونت، این ارقام سال به سال با مصوبه هیات دولت تعیین می شود و طبق نظر دیوان عدالت اداری، این ارقام از شمول مالیات مستقیم بر درآمد نیز معاف است. لذا کارکنان قراردادی مشمول دریافت این ارقام در فیش حقوقی خود نمی شوند.

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 536876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • م. A1 ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    1 1
    باسمه تعالي . با عرض سلام ما هم كه رسمي هستيم سه ماه اخر سال 94 حق اياب و ذهابمان را پيچاندند از اضافه كار فروردين خبري نيست .ارديبهشت رو به اتمام است براي روز معلم و روز زن و روز پدر هم هيچ چيزي دريافت نكرديم .
  • علی IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    2 0
    بر اساس نظر دیوان عدالت اداری رای شماره 31 هیئت عمومیکارکنان قراردادی یه عنوان کارمند دولت تلقی شده و بر اساس قانون مشمول کلیه پرداخت ها بر اساس قانون مدیریت خدمات کشوری می شوند.همچنین بر اساس قانون بوجه 94 کلیه کارمندان دولترسمی پیمانی و قراردادیشامل دریافت هزینه ایاب ذهاب می شوند.شهرهای بالای 500 هزار نفر جمعیت.البته این قانون نیز مانند بسیاری از قوانین مشابه دیگر به غیر از تهران و واحدهای ستادی مرکزی در سایر استانها به جهت کمبود بوجه اجرا نمی شود.مطلب ذکر شده در متن خبر صحیح نیست.
  • بی نام IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    2 0
    متن خبر کاملا با ضوابط اجرایی قانون بوجه 94 در تضاد بیان شده است. با یه جستجوی ساده در اینترنت به دست می آید.لطفا اصلاح کنید.
  • بی نام A1 ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    1 0
    این هم از بی تدبیری دولت قبل سرویس ایاب و ذهاب را متوقف کرد و بصورت یارانه به کمک هزینه کارکنان اضافه کرد تا کارکنان با وسیله شخصی سرکار بیایند تا ترافیک افزایش پیدا کنه جای پارک گیر نیاد و اون راننده سرویس هم بیکار بشه اصولا وقتی تعدادی از افراد به یه مکانی خاص رفت و آمد می کنند باید از سرویس همگانی استفاده بشه مثل نمایشگاه کتاب که برای جلوگیری از ترافیک و ازدحام، مترو و اتوبوس گذاشته میشه اداره های پرجمعیت هم به باید همین شکل باشه و سرویس داشته باشند
  • علي IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۹
    0 0
    ما فرهنگيان با27 سال سابقه هيچي نداريم جز چندتا مسئول بي لياقت چکار کنيم