دومین حضور و همدلی خیران با تسکین/ عقد قرارداد همکاری تسکین با بیمارستان کودکان تبریز

دومین گردهمایی خیران سلامت انجمن حمایت از کودکان مبتلا به سرطان تبریز (تسکین) با حضور اعضای جدید با هدف آشنایی با برنامه های سلامت این انجمن در سالن اتاق بازرگانی تشکیل شد.

به گزارش خبرآنلاین، دبیر شواری راهبردی انجمن تسکین پیش از ظهر یکشنبه در این جلسه با اشاره به پیشینه فعالیت های تسکین اظهار داشت: در بهار سال 1392 تسکین با نام رسمی "انجمن حمایت از کودکان مبتلا به سرطان تبریز" به عنوان یک سازمان مردم نهاد با موضوع فعالیت بشردوستانه به شماره ۱۹۶۹ ثبت شد تا اولین انجمن ثبت شده با موضوع تخصصی کودکان مبتلا به سرطان در شهر تبریز باشد.

مقداد حسین زادگان به فعالیت های انجام شده در سال گذشته اشاره کرد و گفت: انجمن تسکین به مدد همکاری و مشارکت اعضا و خیرانی که همواره در کنار خود دارد موفق شد در سال گذشته تجهیز قسمتی از بخش خون و آنکولوژی ساختمان جدید بیمارستان کودکان تبریز را به عهده بگیرد که در این راستا خریداری 45 دستگاه تخت بیمارستانی و تشک برای بیمار انجام شد.

 وی همچنین افزود: خریداری 12 دستگاه تخت همراه و خشک کن برقی از دیگر اقدامات تسکین برای رفاه بیشتر کودکان و خانواده های کودکان بستری در بیمارستان است.

حسین زادگان با اشاره به اینکه ساخت اتاق بازی و اجرای برنامه های آموزشی برای خانواده کودکان از اقدامات سالهای گذشته تسکین بوده، یادآور شد: انجمن حمایت از کودکان مبتلا به سرطان تبریز (تسکین) با ماهیتی مردم نهاد و با اهدافی متعالی و مقدس در راستای تسهیل جریان زندگی کودکان مبتلا به سرطان و خانواده هایشان در مسیرهای درمانی، آموزشی، پژوهشی، اجتماعی و فرهنگی تاسیس شده است.

دبیر شواری راهبردی تسکین اضافه کرد: تسکین به پشتوانه حامیان خود می کوشد که بیماری سرطان در حوزه کودک را به امری قابل کنترل و درمان پذیر مبدل سازد و همواره سعی در برداشتن گام های بلند، پایدار، موثر و کارآمد خواهد داشت.

عقد قرارداد همکاری تسکین با بیمارستان کودکان تبریز

در ادامه جلسه، مدیرعامل انجمن حمایت از کودکان مبتلا به سرطان تبریز( تسکین) از عقد قرارداد این انجمن با بیمارستان کودکان تبریز خبر داد.

جواد میلانی در تشریح این خبر گفت: در نشستی با کمیته خیران بیمارستان کودکان تبریز یک تفاهم نامه همکاری میان بیمارستان و انجمن تسکین بسته شد که در این قرار داد این انجمن متعهد به اجرایی کردن هفت بند براساس نیازسنجی بیماران و بیمارستان شد.

وی اضافه کرد: طبق این قرارداد مقرر شد انجمن تسکین در سال 95 اقدام به کمد بندی اتاقهای بستری بخش خون، خریداری 30 عدد لاکر، تامین نیروی انسانی جهت نظافت بخش خون، تجهیز آشپزخانه شامل تهیه هود، سینک و سماور بزرگ، تجهیز اتاق بازی و استخدام مربی در بخش خون کند.

میلانی همچنین تامین پمپ انفوزیون سرم به تعداد 32 دستگاه در سه مرحله و تامین یک دستگاه هود شیمی درمانی برای بخش خون را از دیگر بندهای این تفاهم نامه عنوان کرد که تسکین خود را به انجام آنها متعهد کرده است.

مدیرعامل انجمن تسکین افزود: از هفته آینده نیروی خدماتی استخدام و آماده خدمت رسانی خواهند بود و به طورکلی مقدمات اولیه ساخت و تجهیز اتاق بازی و کمدبندی بخش خون و اتاقها در دست اجراست.

هویت؛ تسکین را حمایت می کند

جلال شمع سوازن سردبیر ماهنامه هویت نیز در جلسه خیران سلامت تسکین حضور داشت و برای حمایت از تسکین اعلام آمادگی کرد.

وی با اعلام امادگی در حمایت از فعالیت های آموزشی و آگاه سازی خانواده کودکان و جامعه گفت: هویت و تسکین اگر چه شاید در ظاهر شبیه هم نباشند اما رو به دنیایی مشترک گام بر می دارند که در آن نشانی از بیماری نباشد.

جلال شمع سوزان در ادامه افزود: چه بیماری تن و چه بیماری جهل و ناآگاهی، تسکین به درمان و تخفیف درد کودکان مبتلا به سرطان می اندیشد و هویت به رفع گسست فکری کودکان این سرزمین با گذشته و فرهنگ و هویتشان؛ از طرفی هویت رو به جامعه ای حرکت می کند که همه انسانها در آن بی حرف و حدیث به تسکین دردهای همنوعان خود و به خصوص کودکان می اندیشد؛ پس هویت تسکین را حمایت می کند.

  جمع آوری 11 میلیون کمک نقدی

خزانه دار انجمن تسکین از جمع آوری 11 میلیون کمک نقدی در جلسه خیران سلامت خبر داد.

آروین تقی زاده با تاکید بر اینکه تسکین به مدد کمک های مانا و پیوسته زنده می ماند، گفت: خیران با عضویت در انجمن تسکین ماهانه به صورت پیوسته کمک هایی را به انجمن خواهند داشت.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 537206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =