ایسنا نوشت:دبیر کل حزب اسلامی ایران زمین با بیان اینکه نمایندگانی در ارتباط با انتخاب ریاست مجلس ، وظیفه سنگینی بر عهده دارند،‌ گفت: نمایندگان قرار است کسی را انتخاب کنند که مجلس دهم را مدیریت کند.

ابوالقاسم رئوفیان اظهار کرد: با توجه به اینکه مدیریت مجلس شاخصه هایی دارد ، نمایندگان مجلس باید در انتخاب رئیس و نواب رئیس ، بررسی های لازم را انجام دهند تا کسانی که دارای شاخصه های لازم هستند در این جایگاه قرار بگیرند.

وی افزود:‌ در صورتی که نماینده مجلس بودم رای ام برای ریاست مجلس به لاریجانی و برای نواب رئیس به عارف و مطهری بود،‌ چون این مثلث را ترکیبی مناسبی در صدر هیات رئیسه مجلس می دانم. البته دیگر اعضای هیات رئیسه نیز باید افرادی کارآمد و آشنا باشند.

این فعال سیاسی با بیان اینکه از نمایندگان مجلس انتظارمی رود با شناسایی مشکلات مردم از جمله در حوزه اقتصاد، معیشت ، کشاورزی و اصلاح الگوی مصرف در جهت رفع آن‌ها اقدام کنند، تصریح کرد: نمایندگان درراستای فعال شدن بخش های تولیدی باید قوانینی وضع کنند که تولید کنندگان به زحمت نیفتند.

رئوفیان با تاکید بر ضرورت همکاری دولت و مجلس،‌ اظهار کرد: تقابل و تعارض مجلس و دولت هیچ دردی را دوا نمی‌کند و همه باید بدانیم دولت یازدهم ، دولت قانونی نظام است، بنابراین در زمان باقی مانده از کار دولت،‌ مجلس باید قوانینی وضع کند که دولت توان و امکان اجرای آن‌ها را داشته باشد.

کواکبیان: فراکسیون امید پیشنهاد نایب رئیسی و ریاست 6 فراکسیون را به من داده است

همچنین عصرایران نوشت: مصطفي كواكبيان، منتخب مردم تهران در مجلس دهم در مورد حضورش به عنوان رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس آینده گفت: در جلسه فراكسيون اميد به من پيشنهاداتی براي نایب ريیسي و همچنين رياست بر ،٦كميسيون امنيت ملي،اموزش تحقيقات،شوراها،فرهنگي و أصل نود، را داده‌اند.

وي اظهار داشت: من تابع نظر جمع هستم و هر تصميمي در مورد بنده بگيرند را تبعيت مي كنم.

كواكبيان در مورد رياست عارف نيز گفت: آقای عارف تحت هيچ شرايطي براي رياست، انصراف نمي دهد زيرا معتقديم مردم اين تغييرات را مي خواهند.

27216

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 537513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =