تسنیم نوشت: کاخ سفید اعلام کرد که به شدت نگران لایحه تصویب شده از سوی سنای آمریکا است.

کاخ سفید اعلام کرد که به شدت نگران لایحه تصویب شده از سوی سنای آمریکا است که به بازماندگان قربانیان حملات ۱۱ سپتامبر اجازه می دهد تا از دولت عربستان به خاطر حمایت از تروریست‌ها شکایت کرده و طلب خسارت کنند.

به گزارش رویترز، جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید در جمع خبرنگاران تاکید کرد: با توجه به نگرانی‌هایی که ما ابراز کرده‌ایم، این مساله سخت است تا تصور کنیم که رئیس جمهور این قانون را امضا کند.

سنای آمریکا روز سه شنبه لایحه‌ای را تصویب کرد که به خانواده‌های قربانیان حادثه یازده سپتامبر اجازه می‌دهد تا علیه دولت عربستان سعودی به خاطر خسارت‌های وارده اقامه دعوی کنند. این در حالی است که کاخ سفید پیشتر اعلام کرده بود که در صورت تصویب این لایحه، باراک اوباما آن را وتو خواهد کرد.

عربستان سعودی که هرگونه مسئولیت خود در حملات سال 2001 را رد می‌کند، به شدت با این لایحه مخالفت کرده بود. سعودی‌ها گفته بودند که در صورت تبدیل این لایحه به قانون ممکن است که در اقدامی تلافی‌جویانه، حدود 750 میلیارد دلار از دارایی‌ها و املاک خود را در آمریکا به فروش برساند.

اگر این لایحه به تصویب نهایی برسد، مصونیت قضایی حاکمیتی را - که از اقامه دعوی قضایی علیه دولت‌هایی که در حملات تروریستی علیه خاک آمریکا نقش داشته‌اند، جلوگیری می‌کرد - رفع می‌کند. این قانون به بازماندگان این حملات و بستگان قربانیان این حملات اجازه می‌دهد تا از این کشورها طلب خسارت کنند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 537864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =