پناهندگان شغل های بیشتری می سازند، تقاضا را برای خدمات و محصولات افزایش می دهند و شکاف های نیرو کار را در اروپا پر می کنند.»

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ نتایج گزارشی درباره تاثیرات پناهندگان روی اقتصاد کشورهای میزبان نشان می دهد پناهندگانی که سال پیش وارد اروپا شدند دوبرابر پولی که این کشور ها برای آنها هزینه می کنند، درآمد داشته باشند.

فیلیپ اگرین، مشاور اقتصادی سابق رئیس کمیسیون اروپا در این رابطه گفت: «پناهندگان شغل های بیشتری می سازند، تقاضا را برای خدمات و محصولات افزایش می دهند و شکاف های نیروی کار را در اروپا پر می کنند.»

همچنین او با اشاره به تحقیقات قبلی گفت: «پناهندگان، معمولا تاثیری روی کاهش حقوق ها و افزایش بیکاری برای افراد بومی ندارد. محاسبه شده است در طول سال های 2015 تا 2020 پناهندگان بدهی عمومی را 77.7 میلیارد دلار افزایش می دهند، این درحالی است که در طول همین سال ها تولید ناخالصی ملی را 142.5 میلیارد دلار  یعنی حدود دو برابر میزان بدهی عمومی افزایش می دهند.»

با توجه به گزارشی که سازمان خیریه تنت دیروز منتشر کرد؛ « یک دلار سرمایه گذاری روی پناهندگان می تواند در طول 5 سال دو دلار سود اقتصادی دارد.»

لگرین در این رابطه گفت: «تصور غلط اصلی که وجود دارد این است که پناهندگان باری روی دوش جامعه هستند، حتی کسانی که طرفدار ورود آنها به کشورشان هستند هم این تصور غلط را می کنند. اما این غلط است؛ با اینکه انگیزه اصلی برای ورود پناهندگان فرار آنها از مرگ است، اما آنها می توانند به اقتصاد یک کشور هم کمک کنند.»

در دراز مدت پناهندگان به طور فزاینده ای به درآمد های مالیاتی کمک می کنند و همچنین شغل ایجاد می کنند. در قسمتی از این گزارش نوشته شده است: به طور ساده، تعداد مشخصی شغل وجود ندارد، پناهندگانی که کاری می کنند می توانند شغلی هم ایجاد کنند. به عنوان مثال، پناهدگانی که کارگر ساخت و ساز می شوند می توانند برای ناظران ساختمان ها و فروشندگان لوازم ساختمان شغل ایجاد کنند.

لگرین همچنین اشاره کرد پناهندگان می توانند مسئله ای قریب الوقوع را هم در اروپا حل کنند: «پیش‌بینی تا سال 2030 می شود که سن کار در اروپا کاهش یابد در صورتی که میانگین سن افزایش پیدا می کند. پناهندگان جوان می توانند این مسئله را حل کنند.»

البته او هشدار هم داد که تاثیر مثبت پناهندگان اگر سریعا آنها تبدیل به نیرو کار نشوند از بین می رود: هنگامی که کارهای مربوط به اقامت پناهجویان در حال انجام است باید به آنها اجازه داده شود تا کار کنند. به شکل فوری به آنها باید زبان آموزش داده شود و به جای مناطقی که در آن خانه ارزان است به مناطقی بروند که در آن کار زیاد است.

در قسمتی از این گزارش نوشته شده است: دسترسی سریع به بازار کار اتکا به بودجه عمومی را کاهش می دهد، تضمین می شود که پناهندگان به کمک مالیات به اقتصاد کشور میزبان کمک می کنند و پناهندگان سریع تر با جامعه خود را وفق می دهند.

منبع: گاردین/ 18 آوریل 2016

47237

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 537982

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =