ایرنا نوشت: یونان، فرانسه و مصر برای جست وجوی هواپیمای مصری بسیج شدند.

تیم یونانی با همکاری نیروهای مصری امروز پنجشنبه عملیات جست وجوی هواپیمای مسافربری ناپدید شده در مسیر پاریس به قاهره با 66 سرنشین را که احتمالا در دریای مدیترانه سقوط کرده ؛ آغاز کردند.

به گزارش شبکه خبری اسکای نیوز، شرکت هواپیمایی مصر نیز از اعزام تیم های جست وجو و نجات وابسته به نیروهای مسلح مصر به محل ناپدیدشدن هواپیما خبر داد.

وزارت خارجه فرانسه نیز با اعلام آمادگی پاریس برای شرکت در عملیات جست وجوی هواپیمای مصری ناپدید شده افزود: هواپیماها و قایق های فرانسه برای کمک به عملیات جست وجو عازم منطقه شدند. 15 نفر از 66 سرنشین هواپیما فرانسوی هستند. 

'جان مارک ایرو' وزیر خارجه فرانسه گفت: کشورش با ارسال قایق ها و هواپیماها در کمک به عملیات جست وجوی هواپیمای مسافربری مصری مشارکت دارد.

وی در جلسه وزارتی با حضور فرانسوا اولاند رئیس جمهوری فرانسه گفت: باید تمام تلاش خود برای پیداکردن هواپیما را به کار بگیریم لذا با مقامات مصری تماس گرفته واز بسیج نیروها ، تجهیزات نظامی، هواپیماها و قایق ها خود برای ارسال به منطقه و پیدا کردن هواپیما خبر دادیم.

'شریف اسماعیل' نخست وزیر مصر نیز با اعلام حالت آماده باش در همه دستگاه های ذی ربط از عملیات جست وجو برای یافتن هواپیمای ناپدید شده خبر داد.

وی افزود: یگان های هوایی و دریایی نیروهای مسلح ارتش مصر درحال حاضر در منطقه با هماهنگی نیروهای یونانی عملیات جست وجو را آغاز کردند.
شریف اسماعیل در خصوص احتمال تروریستی بودن حادثه گفت: باید عملیات جست وجو پایان یابد تا بتوانیم بر اساس آن موضع را ارزیابی کنیم.

شرکت هواپیمایی مصر وابسته به وزارت هواپیمایی این کشور اعلام کرد: هنوز علت ناپدید شدن هواپیما مشخص نشده است.
شریف فتحی وزیر هواپیمایی مصر با ناتمام گزاردن سفر خود عربستان و بازگشت به مصر در جلسه اتاق عملیات متشکل از فرماندهان نیروی هوایی ، مقامات هواپیمایی و وزارتخانه این کشور برای بررسی تحولات این حادثه حاضر شد.
وزارت هواپیمایی مصر احتمال سقوط هواپیما در آب های دریای مدیترانه را وارد دانست.
هواپیمای مسافربری مصر صبح امروز پنجشنبه در مسیر پاریس به قاهره با 66 سرنشین ناگهان از صفحه رادار محو شد.

در همین حال خبرگزاری ایسنا نوشت: 

وزیر خارجه فرانسه امروز (پنجشنبه) عنوان داشت که دولت فرانسه به تماس‌های خود با دولت مصر در خصوص هواپیمای مفقود شده ادامه می‌دهد.

به گزارش سایت خبری النشرة، ژان مارک آیرو، وزیر خارجه فرانسه امروز در کنفرانس خبری خود عنوان داشت که دولت فرانسه به تماس‌های خود با دولت مصر برای حل بحران هواپیمای مفقود شده ادامه می‌دهد.

وی در ادامه افزود: ما تمام امکانات خود را در این خصوص در اختیار مسئولان مصری قرار می‌دهیم و من با سامح شکری وزیر خارجه مصر در این خصوص در تماس هستم.

آیرو عنوان داشت: بر اساس اطلاعات موجود هواپیمای مسافربری بعد از ورود به حریم هوایی مصر ناپدید شده است و سه تن از نیروهای امنیتی در این هواپیما حضور داشتند و اطلاعات دقیق‌تری در این خصوص نداریم.

وی در ادامه افزود: هواپیمای مذکور 20 دقیقه قبل از فرود خود سقوط کرده است و ما هیچ گاه اطلاعات تایید نشده در این خصوص منتشر نخواهیم کرد.

در این راستا وزارت خارجه مصر اعلام کرد که این وزارتخانه و وزارت خارجه فرانسه با هم درباره علل سقوط هواپیما تحقیق می‌کنند.

وزارت خارجه مصر و فرانسه به علت قربانیان این حادثه به یکدیگر تسلیت گفتند.

صبح امروز (پنجشنبه) یک فروند هواپیمای مصری که از پاریس عازم قاهره بود از صفحه رادار محو شد در حالی که 69 سرنشین از جمله 59 مسافر و 10 کادر پرواز داشت. در پی این حادثه عملیات جستجو و تفحص درباره سرنوشت این هواپیما آغاز شد.

وزارت هواپیمایی مصر نیز اعلام کرد که این هواپیما سقوط کرده است. مسافران این هواپیما 15 فرانسوی، 30 مصری و 11 تن از کشورهای بوده‌اند.

نخست وزیر مصر با بیان اینکه هنوز زود است درباره این حادثه صحبت کنیم اما در عین حال فرضیه هرگونه حمله تروریستی در این باره را رد نکرده یا بعید ندانست.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 538283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =