سمینار تازه های سرطان زنان و پستان با سخنرانی پروفسور فتانه توسلی استاد دانشگاه Yale واشنگتن امریکا در انجمن خیریه حمایت از بیماران مبتلا به سرطان ارومیه برگزار شد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی، این سمینار که به همت انجمن خیریه حمایت از بیماران مبتلا به سرطان آذربایجان غربی (مرکز پژوهشی درمانی امید) و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی در روزهای ۳۰ و ۳۱ اردیبهشت ۹۵ در مرکز همایش‌های علمی فرهنگی امید در ارومیه برگزار می‌گردد امروز پنجشنبه با سخنرانی پزشکان برجسته و میهمانانی از جامعه پزشکی نیمی از مسیر خود را طی کرد.

پروفسور فتانه توسلی از اساتید برجسته پاتولوژی و از محققان برتر قرن بیستم از دانشگاه یِیل ایالات متحده مدعو و سخنران ویژه این برنامه بودند که در دو نوبت به ارایه مطالب جدید و آخرین یافته‌ها و تکنیک‌ها درباره « مارکرهای پروگنوستیک سنتی و جدید در سرطان پستان » و نیز پیرامون « تقسیم‌بندی مولکولار سرطان پستان » پرداختند.

دکتر آزاده جولایی ٬ متخصص جراحی از دانشگاه شهید بهشتی تهران سخنران دیگر برنامه بودند که در حوزه « استراتژی‌های جدید در تشخیص و درمان سرطان پستان » و همچنین « استانداردهای جراحی پستان » بحث و بررسی نمودند.

از دیگر سخنرانان روز نخست سمینار دکتر ناهید نفیسی ٬ متخصص جراحی پستان با موضوع « نقش ارث در سرطان پستان » ٬ دکتر مژگان کلانتری ٬ متخصص رادیولوژی در موضوع « تازه‌های ماموگرافی و غربالگری سرطان پستان » و دکتر مریم کدیور ٬ متخصص پاتولوژی با موضوع « رشد غیر عادی سلول‌های پوششی به عنوان عامل خطر یا پیشروی سرطان پستان » بودند.

عناوینی چون « درمان سیستمیک اجوانت در زنان جوان مبتلا به سرطان زودرس پستان » ٬ « براکی‌تراپی در سرطان سرویکس و آندومتر » و نیز « کنترل درد در سرطان » هم از مباحث روز اول سمینار بودند که به ترتیب توسط دکتر رضا اقدام‌ضمیری ٬ دکتر علیرضا ناصری - متخصصان آنکولوژی - و دکتر بهزاد سینایی ٬ متخصص طب تسکینی ارائه گشتند.

از دیگر برنامه‌های روز نخست سمینار می‌توان به برگزاری دو پانل پزشکی با موضوعات « سرطان پستان » با هدایت دکتر ناهید نفیسی و « سرطان سرویکس » به گردانندگی دکتر هاله آیت‌اللهی اشاره نمود.

از جمله برنامه‌های جنبی سمینار تازه‌های سرطان زنان و پستان نیز سخنرانی پروفسور بهمن جباری ٬ استاد ممتاز نورولوژی از دانشگاه یِیل آمریکا در دو موضوع « تازه‌های بیماری پارکینسون » و « استفاده از بوتاکس در درمان درد و ضایعات نورولوژیک » بود.

در آغاز برنامه‌های امروز پس از خیرمقدم‌گویی دکتر جواد آقازاده ٬ ریاست سمینار ٬ دکتر جواد خشابی ٬ رئیس هیئت مدیره انجمن خیریه امید ضمن خوش آمدگویی به ارائه گزارشی از عملکرد ۲۵ ساله این سازمان مردم‌نهاد در حوزه سرطان پرداختند.

سمینار تازه‌های سرطان زنان و پستان در روز ۳۱ اردیبهشت نیز همچنان به کار خود ادامه خواهد داد.

جواد خشابی رئیس هیئت مدیره انجمن خیریه حمایت از بیماران مبتلا به سرطان در حاشیه این سمینار گفت:این سمینار برای توانمندسازی و به روز کردن اطلاعات پزشکی و تبادل دانش نوین بین شرکت‌ کنندگان بسیار لازم و مفید بود که با توجه به قرار گرفتن آذربایجان غربی بر روی خط سرطان نیاز مهمی به برگزاری آن احساس می شد.
شایان ذکر است انجمن خیریه امید در راستای افزایش آگاهی و آموزش های نوین پزشکی در مورد بحث سرطان، سمینار و کنگره های مختلفی را با حضور اساتید دانشگاه های ایران و امریکا برگزار کرده است که با استقبال مردم و پزشکان همراه بوده است.

عکاس: سالار ملکی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =