غلامرضایی طی بازدیدی تاکید کرد؛ لزوم پویایی بیشتر تعاونی تاکسیرانی کرج با هدف جلب رضایت قشر تاکسیران

عضو شورای اسلامی شهر کرج خواستار پویایی بیشتر شرکت تعاونی تاکسیرانی این کلانشهر با هدف جلب رضایت تاکسیرانان شد و از آنان به عنوان قشری دلسوز، امین و در عین حال محروم و کم برخوردار یاد کرد.

به گزارش خبرآنلاین البرز و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، حجت الله غلامرضایی چهارشنبه گذشته با حضور در شرکت تعاونی حمل و نقل تاکسیرانی کرج، به ارزیابی عملکرد این مجموعه پرداخت و اقدامات صورت گرفته در راستای خدمت رسانی به قشر تاکسیران را مورد بررسی قرار داد. وی در این بازدید دو ساعته، خواستار توجه مضاعف به نیازها و دغدغه های رانندگان تاکسی شد و در عین حال تقویت نظارت بر عملکرد خطوط ثابت و گردشی را خواستار گردید.

وی با تاکید بر اینکه کارت شناسایی تاکسیرانان کرجی باید طی یک ماه آینده داخل تاکسی ها و در مقابل چشم مسافرین نصب شود، گفت: متاسفانه شهروندان در شرایط کنونی قادر به مشاهده مشخصات بهره برداران تاکسی ها نیستند و در صورتی که انتقاد یا حتی تقدیر و تشکری در ذهن مسافران وجود داشته باشد، از چگونگی انعکاس آن به مسئولان امر بی اطلاع هستند؛ بی شک با نصب کارت شناسایی تاکسیرانان و اعلام شماره واحدهای نظارت و بازرسی، این مشکل مرتفع می شود.

این مسئول شهری در ادامه خواستار تقویت واحدهای گشت و بازرسی سازمان تاکسیرانی کرج شد و افزود: در حال حاضر حضور این واحدها در سطح شهر ملموس نیست و برخی تاکسیرانان با سوء استفاده از خلاء نظارتی، نسبت به ترک خطوط، ایجاد بی نظمی یا ارتکاب دیگر تخلفات اقدام می کنند که در این زمینه باید تدابیر لازم اتخاذ و عملیاتی شود.

غلامرضایی از تخصیص چند دستگاه تاکسی در خطوط پرتردد کرج جهت جابه جایی بانوان به عنوان اقدامی پسندیده و مطابق با فرهنگ ایرانی و اسلامی یاد کرد و بیان داشت: چنانچه این پیشنهاد اجرایی شود، می توان از بانوان تاکسیران جهت جا به جایی خواهران بهره جست که این مهم در کاهش آسیب های اجتماعی و افزایش امنیت و آرامش روانی نیز تاثیر بسزایی خواهد داشت.

عضو پارلمان محلی ایران کوچک از تصمیمات اتخاذ شده جهت ادغام سازمان های تاکسیرانی، اتوبوسرانی و پایانه های بار و مسافر در آینده ای نزدیک خبر داد و اظهار داشت: با تشکیل یک سازمان تخصصی در حوزه حمل و نقل همگانی، شاهد ارتقای کمی و کیفی اقدامات صورت گرفته خواهیم بود و بی شک سهم ناوگان های تاکسیرانی و اتوبوسرانی در امر جابه جایی مسافر افزایش خواهد یافت.

ضرورت راه اندازی خطوط ویژه جهت تردد تاکسی و اتوبوس

وی در ادامه از راه اندازی خطوط ویژه جهت تردد تاکسی و اتوبوس به ویژه در ساعات پیک ترافیک به عنوان یک ضرورت جدی یاد کرد و اذعان داشت: متاسفانه نگاه مسئولان دولتی و شهری به تقویت ناوگان حمل و نقل همگانی در سطح کلانشهر کرج از استانداردها و نیازهای موجود تبعیت نمی کند و برغم شعارهای ارائه شده در این زمینه اما در عمل اقدام چندانی صورت نپذیرفته است.

عضو ناظر شورای شهر کرج بر عملکرد سازمان تاکسیرانی همچنین با اشاره به جانمایی اشتباه مرکز ارائه خدمات فنی شرکت تعاونی تاکسیرانی، خواستار بارگذاری و مزایده زمین این مجموعه و راه اندازی یک مرکز بزرگ در هسته مرکزی شهر شد و گفت: در حال حاضر زیر مجموعه های شرکت به صورت جزیره ای خدمات ارائه می کنند که موجبات سردرگمی تاکسیرانان را فراهم آورده و هچنین طی مسافت طولانی و حضور در شهرستان فردیس جهت دریافت خدمات نیز برای بسیاری از افراد میسر نیست.

غلامرضایی با بیان اینکه تلاش شرکت تعاونی تاکسیرانی کرج جهت دریافت مجوز به منظور خروج دو هزار دستگاه تاکسی فرسوده و اسقاطی از خطوط و جایگزینی های تاکسی ها نو با آنها اقدامی پسندیده و شایان تقدیر است، عنوان کرد: البته تاکسیرانان در خصوص دریافت وجه 20 میلیون ریالی هنگام ثبت نام سوالات و ابهاماتی دارند که نیازمند شفاف سازی است؛ همچنین پروسه تبدیل تاکسی های مستهلک و نو با یکدیگر باید تسریع یابد تا انگیزه تاکسیرانان برای این اقدام سرد نشود.

این مسئول شهری خاطر نشان کرد: قشر تاکسیران به عنوان افرادی امین و دلسوز مردم در گرما و سرما جهت خدمت رسانی بی منت در خیابانها حضور دارند و شایسته نیست که آنها از حداقل هایی همچون بیمه تامین اجتماعی و تسهیلات رفاهی محروم بمانند و متاسفانه اکنون برغم همه تلاشها و اقدامات صورت گرفته اما نارضایتی ها همچنان وجود دارد و البته مجموعه مدیریت شهری کرج را نیز بی تقصیر نمی دانم.

نماینده مردم کرج در شورای اسلامی شهر تصریح کرد: انتظار دارم که شرکت تعاونی تاکسیرانی کرج به سمت درآمدزایی حرکت نکند و بیشتر معطوف به خدمت رسانی و تسهیل گری باشد. البته جلب منابع مالی به منظور تامین هزینه های جاری و پرداخت حقوق کارکنان امری طبیعی است اما اینکه تامین این هزینه ها به دوش تاکسیرانان سنگینی کند، پسندیده نیست و با ذات و هدف اولیه تاسیس شرکت در تضاد آشکار است.

وی اضافه کرد: همانطور که سازمان تاکسیرانی کرج موظف به همکاری با شرکت تعاونی می باشد و بنده بر تقویت همدلی و همزبانی این دو مجموعه تاکید فراوانی داشته و دارم، به همین موازات خواستار شفاف سازی اقدامات صورت گرفته برای قشر تاکسیران می باشم؛ چرا که در صورت عدم تامین رضایت خاطر این عزیزان، هرگونه بحث و مذاکره در خصوص توسعه فعالیت های جاری بی ثمر است و راه به جایی نمی برد.

غلامرضایی در پایان بر تداوم بازدیدهای سرزده تاکید کرد و در ادامه ضمن تقدیر و تشکر از زحمات و خدمات مدیرعامل، رئیس و اعضای هیئت مدیره و کارکنان شرکت تعاونی تاکسیرانی کرج، به بازدید از بخش های مختلف آن پرداخت و همچنین سوالاتی را به منظور آشنایی بیشتر با فعالیت ها مطرح ساخت. همچنین تصاویر مرتبط با این بازدید در بخش گزارش های تصویری قابل مشاهده شما عزیزان می باشد.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 539158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =