اعضای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری سوگند یاد کردند ودیعه ای را که ملت به آنان سپرده است به عنوان امینی عادل پاسداری کنند.

به گزارش خبرآنلاين، پس از استقرار هيات رئيسه سني و گزارش دبير شوراي نگهبان از روند برگزاري انتخابات مجلس پنجم خبرگان رهبري، اعضای این مجلس سوگند یاد کردند و سپس متن سوگندنامه را امضا کردند.

متن سوگند نامه مجلس خبرگان رهبری به این شرح است:

بسم الله رحمن الرحیم

من در محضر قرآن مجید به خدای قادر متعال سوگند یاد می کنم که ودیعه ای را که ملت به ما سپرده است به عنوان امینی عادل پاسداری کنم و در ایفای وظیفه سنگینی که بر عهده دارم یعنی تشخیص معرفی بهترین فرد برای مقام والای رهبری امت و در حراست از منصب الهی و حفظ آن از هر گونه خطری خود را در پیشگاه مقدس خداوند مسوول بدانم و در بهره مندی از ملت غیور ایران از این نعمت عظیم الهی کمال کوشش را نمایم و کوچکترین مسامحه و خیانت را روا ندارم.

پس از آن آیت الله میرمحمدی رییس سنی مجلس خبرگان رهبری در سخناني از ملت انقلابی و غیور که تکلیف خود را با شوق و شعف در انتخابات اخیر به انجام رساندند تشکر و با درود به ارواح همکاران که رحلت کرده، اضافه کرد: از زحمات نمایندگان ادوار مختلف خبرگان رهبری حضرات آیات مشکینی، هاشمی رفسنجانی، مهدوی کنی و یزدی تشکر می کنم.

گفتني است آیت الله میرمحمدی با داشتن 93 سال،‌مسن ترین عضو این مجلس است و به همین دلیل ریاست هیات سنی پنجمین دوره این مجلس را عهده دار شده است تا با برگزاری انتخابات، رئیس و اعضای هیات رئیسه دائمی این مجلس مشخص شوند.

2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 539481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =