آینده جامعه ایران به دست یک میلیون و 13 هزار و 655 معلم در مقاطع مختلف است و به نظر می رسد وزارت آموزش و پرورش علاوه بر تامین نیازهای معیشتی معلمان باید به فکر سلامت روح و جسم معلمان خود باشد زیرا نمی توان انتظار داشت آنها علاوه بر دست و پنجه نرم کردن با مشکلات اقتصادی با اعصاب پولادین هر روز با بیش از 30 دانش آموز در یک کلاس درس سر و کله بزنند.

سینا قنبرپور: به نظر می رسد ورود تکنولوژی به دست دانش آموزان به مدارس پرده از ماجرایی برداشته که تا کنون توسط آموزش و پرورش کتمان می شد. گرچه ورود هر نوع گوشی موبایل به مدراس ممنوع اعلام شده است اما اینک فیلم هایی که توسط دانش آموزان به هنگام تنبیه همکلاسی هایشان ثبت و منتشر کرده اند آموزش و پرورش را در موضع پذیرش این واقعیت قرار داده که تنبیه بدنی نیز صورت می گیرد. 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، تا کنون وزارت آموزش و پرورش با تاکید براینکه به طور مستمر بخشنامه هایی مبنی بر ممنوعیت تنبیه بدنی به همه بخش های خود ابلاغ کرده از پذیرش وقوع تنبیه در سیستم آموزشی امتناع می کرد.

اما سال قبل وقتی «علی اصغر فانی» وزیرآموزش و پرورش از وقوع تنبیه بدنی در یکی از مدارس آن هم جلوی دوربین صدا و سیما عذرخواهی کرد این تابو شکست و فرصتی رقم زد تا در سایه پذیرش وقوع تنبیه بدنی در مدارس امکان نقد و آسیب شناسی چنین موضوعی فراهم شود.

براساس بررسی خبرآنلاین، تا کنون هیچ تحقیق و پژوهش میدانی درباره وقوع تنبیه میدانی و آسیب شناسی چنین پدیده ای در مدارس ایران انجام نشده است.

اینک و در حالی که ماجرای آزار و اذیت «ندا» در یکی از روستاهای استان زنجان به بحث روز مطبوعات تبدیل شده است و هنوز پاسخی قانع کننده به افکار عمومی داده نشده این پرسش مطرح است که آیا وقت آن نرسیده تا وزارت آموزش و پرورش با کمک متخصصان علوم اجتماعی به آسیب شناسی وضعیت کلاس های درس خود پرداخته و شرایط سلامت روحی معلمان را مورد توجه خود قرار دهد.

وقتی مسعود ثقفی، سخنگوی وزارت آموزش و پرورش مجبور شد آنچه در یک فیلم در فضای مجازی منتشر شده را تایید کند و بگوید با معلم خاطی که برخورد فیزیکی و لفظی خشن بین ملعم و چند دانش آموز برخورد شده است بیش از پیش این پرسش پررنگ شده است که وزارتخانه یاد شده برای حفظ سلامت روح و جسم معلمان چه تدابیری به کار بسته است.

این در حالی است که انتشار فیلم مربوط به مدرسه ای در تهران تنها مورد منتشر شده از تنبیه بدنی نبوده و در اردیبهشت امسال فیلمی از تنبیه دانش آموزی در شهر شوش در استان خوزستان نیز نمونه دیگری از این وضعیت را پیش روی جامعه قرار داد.

این وضع سبب شده تا پرسش دیگری هم مطرح باشد مبنی براینکه تا کنون امکان اثبات وقوع تنبیه نبوده و با ورود گوشی های هوشمند توسط دانش آموزان به مدارس فرصت ثبت این واقعه به وجود آمده است. شاید اگر آموزش و پرورش کلاس های درس خود را به سیستم های نظارتی هوشمند مجهز می کرد این معضل زودتر از این شناسایی و کالبدشکافی می شد اما نکته اینجاست که وزارتخانه آموزش و پرورش توان تجهیز کلاس های درس به ساده ترین امکانات را هم ندارد و هنوز خاطره سوختن دانش آموزان دختر پیرانشهری جلوی چشمان ما حاضر است که بخاری استانداردی نداشتند.

از طرف دیگر غفلت آموزش و پرورش در سال های اخیر به وضعیت معلمان و تامین و تجهیز آنان به وسایل مدرن از یک سو و عدم به کارگیری سیستم های مبتنی بر تکنولوژی در کلاس های درس سبب شده تا دانش آموزان از معلمان و اولیا مدارس در این زمینه سبقت گرفته و همین موضوع سبب بروز مشکلات و تعارضی جدید بین معلمان و دانش آموزان شود.

وقتی یک قاضی در پاکدشت ورامین ماجرای تنبیه غیرمتعارف معلم کلاس دبستانی در آذرماه 1393 را پیگیری کرده و پس از تحقیق فراوان مشخص کرده معلم 4 دانش آموز را وادار کرده دست خود را در سوراخ توالت کنند این وضع خود بیانگر آن است که موضوع فقط به تنبیه بدنی محدود نمی شود و روش هایی که برای کنترل و مهار دانش آموزان به کار بسته شده سلیقه ای و فاقد یک روش علمی و مشخص است.

در چنین شرایطی وقتی علی زرافشان معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش و رئیس ستاد پروژه مهر می گوید در سال تحصیلی 94-95 بیش از 12 میلیون و 687 هزار و 31 دانش‌آموز در مدارس ثبت‌نام شده‌اند پرسش این است که آموزش و پرورش برای ساماندهی آموزش، کنترل و مهار این جمعیت برخاسته از جامعه چه تدابیر جدید و مدرنی دارد.

دور زمانی تعداد اندکی از افراد جامعه به مکتبخانه ها می رفتند و بدیهی بود هرنوع پرخاشگری و تخطی از استاد می توانست با ضربات «ترکه» اثری در دیگران هم بگذارد. اما اینک و در عصر اطلاعات کنترل و ساماندهی چنین جمعیتی از جامعه ایران که با مسائل و مشکلات اقتصادی - اجتماعی فراوانی دست و پنجه نرم می کند کار ساده ای نیست.

نگاهی به ماجراهای تنبیه بدنی و خشونت که در خبرها به آن اشاره شده است؛

تاریخ

شهر حادثه

خلاصه موضوع

1اردیبهشت94

قلقرود تویسرکان

لیلاخزایی دانش آموز کلاس پنجم به دلیل تنبیه در مدرسه به بیمارستان تویسرکان منتقل شد. خانواده این دانش آموز از بیان واقعیت واهمه داشتند اما آموزش و پرورش مدعی شد که تیمی برای تحقیق در این باره به کار گرفت.

12آبان94

نصیرشهر

خبرگزاری فارس به نقل از اولیا دانش آموزان نوشت که معلم و مدیر دبیرستان بصیرت نصیرشهر در پی اعتراض دانش آموزان نسبت به سطح پایین آموزش آنها را زیر باران در حیاط مدرسه نگاه داشته اند تا تنبیه شوند.

28آبانماه 94

انار - کرمان

روزنامه اعتماد نوشت: مهدی دانش‌آموز ١٥ ساله به دست معلمش در شهر انار استان كرمان در حالی تنبیه بدنی شد که پدر دانش‌آموز مضروب از «حل شدن اختلافش با معلم ضارب» خبر داد و از «رسانه‌اي شدن حادثه» اظهار ناراحتي كرد. حادثه ضرب و شتم مهدي، دانش‌آموز مقطع نهم مدرسه شهيد دستغيب انار با انتشار خبرش در تارنماي محلي «انارپرس» رسانه‌اي شد.

23آذر94

الیگودرز

باشگاه خبرنگاران جوان با انتشار فیلمی از تنبیه دانش آموزی در شهرستان الیگودرز خبر داد و به نقل از مسئولان آموزش و پرورش این شهرستان اعلام کرد که با معلم خاطی برخورد شده است.

29آذر94

رباط کریم

مرگ مرموز دختر دبیرستانی بعد از تنبیه در مدرسه سبب شد والدین این دانش آموز از مدیر مدرسه شکایت کنند. «مهسا» به مادرش گفته بود که مدیر مدرسه به دلیل آنکه او تلفن همراه داشته جلوی دانش آموزان دیگر او را تحقیر و برای مدتی مقابل دفتر سرپا نگاه داشته است. اما علت مرگ هنوز نامشخص باقی مانده است.

22 دی 94

کرج

تنبيه فيزيكي دانش آموزان مقطع ابتدايي در مدرسه شهيد سمندري فرديس كرج توسط معاون آموزشي مدرسه توسط مردم به خبرگزاری خبرآنلاین اعلام شده است.

اول بهمن 94

پاکدشت

روزنامه وقایع اتفاقیه نوشت دانش آموز سوم راهنمایی تبعه افغان به دلیل آنکه از شهریه 230هزارتومانی مدرسه فقط 100هزارتومان پرداخت کرده بود از مدرسه اخراج شد.

25فروردین95

مشهد

معلم پایه ششم مدرسه ای در مشهد که دانش آموزش را به شدت مجروح کرده بود تحت تعقیب قضایی قرار گرفت. این تنبیه پس از آن صورت گرفت که دانش آموز با صفحه شیشه ای ساعتش نور آفتاب را به لباس معلم انعکاس داده بود.

30فروردین95

تهران

پویا دانش آموز کلاس چهارم مدرسه نادعلی در منطقه 5 تهران موضوع مناقشه مسئولان آموزش و پرورش و خانواده او شد. پویا در مراسم مداحی برگزار شده در مدرسه به دلیلی مورد تنبیه یکی از مسئولان دفتری مدرسه قرار گرفت و پدرش وقتی جویای علت این تنبیه که منجر به بستری شدن او در بیمارستان شده بود، شد با مسئولان مدرسه درگیر شد. این درگیری بالا گرفت. آموزش و پرورش رفتار دانش آموز را ناشایست تلقی کرد و خانواده شاکی از تنبیه.

هفته دوم اردیبهشت95

اهواز

درگیری دو دانش آموز دبستان معراج در منطقه 4 اهواز و طرح موضوع توسط یکی از آنها نزد معلم منجر به دادن تذکراتی به دانش آموز دیگر شده که کیفیت آن به درستی مشخص نیست اما والدین و بستگان دانش آموزش که به او تذکر داده شده بود با حضور در مدرسه با اولیاه مدرسه درگیر شدند که اعتراض آنها با دخالت پلیس فیصله سافت.

15اردیبهشت95

کوهدشت

خبرگزاری تسنیم در گزارشی نوشت علی محمدی دانش‌آموز کلاس اول ابتدایی در مورد تنبیه توسط معلمش گفته :به دلیل بد نوشتن مشق‌هایم معلم مرا با چوب، کابل و خط کش فلزی کتک زد.  معلم با کابل به دستانم، و با سیم و خط کش فلزی بر پشتم ضرب زد که اکنون دو روز در بیمارستان هستم.

19اردیبهشت 95

بجنورد

علی قلی زاده مسئول روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی به ایرنا گفت: دانش آموز 10 ساله بجنوردی به علت تنبیه بدنی معلم ورزش دچار آسیب دیدگی از ناحیه اندام تناسلی شده و در بیمارستان تحت درمان قرار گرفته است. اما پدر این دانش آموز از بی توجهی مسئولان مدرسه به بستری شدن فرزندش و عدم توجه به مسئولان آموزش و پرورش به هزینه های بیمارستان گله مند بود. این دانش آموز22 اردیبهشت ماه از بیمارستان امام علی(ع) بجنورد ترخیص شد.

22اردبهشت 95

شوش

مجتبی دیناروند، رئیس آموزش و پرورش شهرستان شوش در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن تایید خبر تنبیه دانش آموز دبیرستانی در این شهر اظهار کرد: متاسفانه این خبر صحت دارد و یکی از همکاران ما سر کلاس به واسطه شیطنت یکی از دانش آموزان عصبانی شده و کنترل خودش را از دست داد واقدام به تنبیه بدنی وی کرده است که این رفتار اصلا مورد تایید ما نیست.

3 خرداد 95 تهران مسئولان مدرسه دخترانه غیرانتفاعی «فدک» در منطقه چیتگر تهران، برای دانش‌آموزان این مدرسه جشن پایان‌ سال گرفتند و وقتی نوبت به جایزه دادن به دانش‌آموزان رسید، به یکی از شاگردان کلاس سوم دبستان، هیچ جایزه‌ای نرسید؛ البته مسئولان مدرسه نخواستند که جایزه‌ای به او برسد و او با چشمانی منتظر، به دستان همکلاسی‌هایش نگاه کرد که دستانشان از جایزه پر بود و صورت‌هایشان از خنده. پدر این دختر ۹ ساله می گوید به دلیل بدهی شهریه، مسئولان مدرسه چنین برخوردی کرده اند.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 539807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 49
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
    112 8
    همسر من به خاطر خشونت های عجیب و غریبی که توی مدرسه سرشون می اومد به شدت آدم عصبی و حساسی شده و با این که 38 سال سن داره اما وقتی راجع به خاطرات راهنمای و دبیرستانش حرف میزنه خون جلوی چشماشو می گیره و هنوز هم همون خشم رو داره با خودش حمل می کنه زمان ما دهه شصتی ها حتی بدتر از امروز بود اما رسانه ای برای افشای این رسوایی وجود نداشت
  • بی نام IR ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
    48 5
    یاموبایل‌ها افشا می‌کنند
  • بدون نام ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
    57 1
    موبايلها افشا مي كنند،
  • بی نام A1 ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
    81 6
    معلم اگه سواد داشته باشه که نباید دانش آموز اینطور برخورد کنه متاسفانه معلم تو جامعه ما سواد نداره
    • بی نام A1 ۰۲:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۶
      2 5
      چرا دانشگاه فرهنگیان در مقطع ارشد ازبین دبیران دانشجو جذب نمیکند بخصوص در علوم پایه و..
    • بی نام IR ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۶
      2 5
      جکع کن این حرفا رو چرا فکر میکنید معلما بیسوادن و شماها باسواد
  • بی نام A1 ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
    59 16
    با عرض سلام به قول دکتر شریعتی قبل از اینکه در مورد راه رفتن کسی قضاوت کنی کمی با کفشهایش را برو ، شما تصور کنید یک کلاس 35 نفره با بچه های بپش فعال و دیر اموز، بچه های با فرهنگ ها و تربیتهای مختلف، بچه ای که تو مدرسه بطری مشروب میاره، بچه ای که هر چی از دهنش میاد به دیگران میگه، بچه ای که کلاس درس با خونه خودشون اشتباه گرفته و به جای نشستن تو صندلی رو میز می شینه و وقتی با اعتراض معلم مواجه میشه بابای با اصطلاح روانشناسش میاد و هر چی از دهنش میاد نثار معلم میکنه و کاهی کار به چاقو کشی که معلم ای بیچاره چرا به بچه من گفتی بالا چشمت ابروه. حلا بماند ولی ای کاش خودمان را جای معلم یک کلاس تصور کنیم و با مسئولیت بسیار سنگین تربیت و اموزش 35 کودک مردم. زود قضاوت نکنیم
    • ﺳﺎﻡ CA ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۶
      4 3
      اﻳﻦ ﻃﺮﺯ اﺳﺘﺪﻻﻝ اﺯ ﺑﻦ ﻏﻠﻂﻪ. ﭘﺲ ﺑﺎﻳﺪ ﺧﻮﺩﻣﻮﻥ ﺭﻭ ﺟﺎﻱ ﺩﺯﺩ و ﻗﺎﺗﻞ ﻫﻢ ﺑﮕﺬاﺭﻳﻢ و ﺩﺭﻛﺸﺎﻥ ﻛﻨﻴﻢ. ﻳﻚ ﺭﻭﺵ ﻏﻠﻄ ﺑﻪ ﻫﺮ ﺣﺎﻝ ﻏﻠﻂﻪ. ﺗﻮﺟﻴﻪ اﻭﻥ اﺯ ﺧﻮﺩﺵ ﻏﻠﻄ ﺗﺮﻩ. اﻟﺒﺘﻪ ﺗﻬﺪﻳﺪ ﺑﻪ اﻧﺘﻘﺎﻡ اﺯ ﻣﻌﻠﻢ ﻫﺎﻱ ﺧﺸﻮﻧﺖ ﻭﺭﺯ ﻫﻢ ﺑﻪ ﻫﻤﻮﻥ ﺩﻟﻴﻞ ﻏﻠﻂﻪ ﭼﻮﻥ ﺳﻴﻜﻞ ﺧﺸﻮﻧﺖ رو ﺗﻮﻱ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺑﻪ ﭼﺮﺧﺶ ﺑﻴﺸﺘﺮﻱ ﻣﻴﺒﺮﻩ. ﺁﻣﻮﺯﺵ ﺩاﺩﻥ ﺭاﻩ ﺣﻠﻪ ﺑﻌﻼﻭﻩ ﺷﻔﺎﻑ ﺳﺎﺯﻱ ﺩﺭﺳﺖ و ﻏﻠﻄ ﻫﺎ. ﻧﻪ اﻭﻥ ﻭاﻟﺪﻳﻨﻲ ﻛﻪ ﺑﺨﺎﻃﺮ ﻳﻚ ﻓﺮﻳﺎﺩ ﻣﻌﻠﻢ ﺧﺴﺘﻪ اﺯ ﺩاﻧﺶ ﺁﻣﻮﺯاﻥ ﺷﻴﻂﺎﻥ, اﻭﻥ رو ﺗﻬﺪﻳﺪ ﻣﻴﻜﻨﻨﺪ ﺭاﻩ دﺭﺳﺘﻲ ﻣﻲﺭﻥ و ﻧﻪ ﻣﻌﻠﻤﻴﻨﻲ ﻛﻪ ﻣﺸﻜﻼﺕ ﻣﻌﻴﺸﺘﻲ و ﻛﺎﺭﻱ ﺷﻮﻥ را ﺑﺎ ﺧﺸﻮﻧﺖ ﻛﻼﻣﻲ و ﻓﻴﺰﻳﻜﻲ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﺩاﻧﺶ ﺁﻣﻮﺯاﻥ ﺑﺮ ﻣﻴﮕﺮﺩﻧﻨﺪ ﺑﺮاﻱ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﻣﻔﻴﺪﻧﺪ. ﺑﻴﺎﻱ ﺁﻣﻮﺯﺵ و ﭘﺮﻭﺭﺵ ﻫﻢ ﻻﺯﻡ ﻧﻴﺴﺖ ﺑﻪ ﮔﻠﺴﺘﺎﻥ ﺳﻌﺪﻱ ﻋﺰﻳﺰ ﻣﺮاﺟﻌﻪ ﻛﻨﻴﻢ. ﺑﺠﺎﻳﺶ ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺷﺮاﻳﻄ و داﺷﺘﻪ ﻫﺎﻣﻮﻥ ﻣﻴﺘﻮﻧﻴﻢ ﺑﻪ ﻫﻢ ﻛﻤﻚ ﻛﻨﻴﻢ اﺳﺘﺎﻧﺪاﺭﺩﻫﺎﻱ ﭘﺮﻭﺭﺷﻲ ﺧﻮﺩﻣﻮﻥ رو ﺑﺎﻻ ﺑﺒﺮﻳﻢ.
  • جاویدان BE ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
    45 4
    من 15 سال پیش مدرسه راهنمایی که بودم شاهد انواع و اقسام زد و خرد ها بودم. معلم ها خشن بودن و هستن. فقط بلدن بزنن و درک درستی از بچه ها و رفتارهایی که انجام می دن ندارن. اون زمون مدرسه ها حکم سربازی داشت یعنی باید سرتو از ته می زدی و با کارت و ... وارد مدرسه می شدی. صف که وای می سادیم انگار داریم آماده می شیم تا رژه بریم. مدیر هم فکر می کرد فرمانده ماست. ناظم هم که هیچی. تا تقی به توقی می خورد می زدمون. معلم ها خشن بودن و هستن.
  • بی نام A1 ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
    53 3
    مدرسه ماشین تولید ترس است.چون بعد ها و در جامعه عده ای برای کنترل مردم نیاز به نهادینه کردن ترس و تحقیر در روان افراد جامعه دارند که بهترین زمان برای آن دوران کودکی و مدرسه است. آنقدر از مدرسه و کارکنانش کینه به دل دارم که هرگز آن روزهای بد را نه فراموش می کنم نه می بخشم.
  • بی نام DE ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
    54 4
    اصلا تو ایران باید کتک زدن بچه ها، چه بچه خود و چه بچه دیگران جرم محسوب بشه تا دیگه هیچ آدم نره غولی با قد 180 سانتی متر نیاد بچه یک متری رو بزنه.
  • دختر دهه شصتی A1 ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
    28 2
    تنبیه بدنی در دوران های قبل هم بوده ولی الان به دلیل موبایل و رسانه های اجتماعی علنی شده، من واقعا برای این دست از معلمها متاسفم که با برخورد بدشون به روح و روان بچه آسیب میزنن، من یادمه کلاس سوم دبستان بودم معلم با شاگردان ضعیف چقدر بد برخورد میکرد وحتی به آنها لگد میزد و یا در کلاس پنجم معلم ما تنبیهش این بود دانش آموزانی که درس نخوانده بودن اگر جثه کوچکی داشتند میکرد در سطل آشغال کلاس و اگر در سطل آشغال جا نمیشدند باید گوشه کلاس می ایستادن و سطل آشغال را به صورت وارونه بر روی سر خود میگذاشتند... باعث تاسفه
  • امیر IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
    34 2
    اون وقتا بعضی از معلما نمی زدن ولی جریمه میدادن مثلا می گفتن از صفحه 1 تا 50 ده مرتبه بنویسید که باعث می شد از درس اصلی عقب بیوفتی که این بزرگ ترین لطمه تحصیلی به دانش آموز بود که از کتک خوردن بدتر بود و باعث افت تحصیلی افراد میشد البته برخی معلمانم بودن و هستن که با دانش آموز رفیق می شن که این باعث میشه دانش آموز توی یه احساس حیا و حرمت قرار بگیره و به خاطر شاد شدن رفیقش معلمش درس بخونه
  • فرهان A1 ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
    29 5
    من حق میدم به تنبیه بدنی. دوما بچه هامون میرن دوازده سال توی مدرسه دیوونه میشن میان خونه. مدرسه نفرستین بچه هاتونو ، یا فقط دو روز توی هفته مدرسه برن. مدرسه یک شکنجه گاه بزرگه
  • بی نام IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
    48 3
    چی تو این مملکت قانون داره که واسه این یکی حساب و کتابی باشه
  • محسن A1 ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
    30 4
    الان که کلا خیلی خوب شده و این کیلیپا میاد بیرون زمان ما معلما از انواع کابل و شلنگ و چوب برای تنبیه ما استفاده میکردند جالبه تو بیشتر مواقع والدین هم از این کار معلما طرفداری میکردن ولی از حق نگزریم اون موقع بچه ها خیلی شیطون بودن الان خیلی اروم شدن.
  • بی نام A1 ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
    27 2
    من موندم چرا با این معلما برخورد نمیشه
  • فریادکش A1 ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
    9 18
    اتفاقا هرچی میگذره خشونت کمتر میشه، این موبایلاست که این خشونتو افشا می کنه. ببین اون موقع که این موبایلا نبوده، تو مدارس چه خبر بوده واقعیت تلخیه ولی درصد زیادی از معلمان زحمتکش آموزش و پرورش، وی تشریف دارن
  • بی نام RO ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
    29 3
    حقوق کم این عمل نا درست رو توجیح نمی کنه معلم باید پاک سرشت و باشه
  • سپیده IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
    66 4
    خانم معلم دینی و قرآن کلاس دوم راهنمایی سال 7374، به خاطر حفظ نکردن کامل یه سوره ، من رو توی زمستون بیرون از کلاس زیر بارون نگه داشت و خدا می دونه بعد از اون سرما خوردگی شدید ، تا چندین سال با مشکل عفونت ریه من درگیر بودم. خداوند از تقصیراتش نگذره.
  • علیرضا IR ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
    12 6
    خدا رو شکر اتفاقا خیلی میزان خشونت و نظارت آموزش و پرورش روی معلمان بیشتر شده. زمان ما کسانی رو بالای سر بچه های کم سن و سال می گذاشتن که ابدا صلاحیت نداشتن. من همیشه شاگرد اول بودم و انقدر خجالتی و سر به زیر بودم که نه تنها مشکل انظباتی ایجاد نمی کردم بلکه این آروم بودن و مبادی آداب بودن باعث آزارمم میشد. اما با این حال من رو هم مثل همه ی بچه های دیگه مثل حیوون کتک می زدند. بدون هیچ دلیل و منطقی
  • محمد US ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
    19 35
    اینایی ک میگن تنبیه نه اینارو یاید معلم کرد فرستاد مدارس اسلام شهر و بچه های بی پدر مادری ک فقر فرهنگی شدیدی دارن بعدش بیان نظر بدن تنبیه حتی تو اسلامم هست فقط نحوه انجامش مهمه بچه ای ک دزدی میکنی دوستاشو اذیت میکنه تو مدرسه مار و لاکپشت میاره اینو باید ب چندین روش بدنی و فیزیکی تنبیه کرد تا به راه راست هدایت شه
  • علی A1 ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
    25 2
    چند سال پیش اتفاقی یکی از همکلاسیهای دبیرستان رو دیدم . فقط چند ساعت داشتیم خاطرات کتک خوردن منو مرور میکردیم . سخت گیری باید باشه ولی کتک نه
  • بی نام A1 ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
    24 8
    تا حالا دقت کردید که چرا یک نظر مخالف در خبر انلاین راجب این موضوع درج نمیشه این سیاست بیشتر خبرگزاریهاست که به مخالفین فرصت نمیدند. من خودم یک معلم هستم همه کامنتها رو خوندم سخن برای گفتن زیاده ولی من با بیشتر کامنتها موافقم ولی این سخنان بیشتر مربوط به دهه های گذشته است الان دیگه خیلی کم اتفاق می افته الان دانش اموزی که گوشی سر کلاس میاره مشروب، فیلم مستهجن، چاقو و مواد مخدر هم سر کلاس میاره و بیچاره معلم، متاسفانه بیشتر خانواده ها با تربیت نادرست فرزندشان، ضمینه فساد تو جامعه و مدرسه رو فراهم می کنند. بیشتر تنبیه ها در گذشته به خاطر انجام ندادن تکالیف بود ولی الان تنبیه ها به خاطر مسائل انضباطی.
    • بی نام A1 ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
      12 8
      شما چه جور معلمي هستي كه إملاي زمينه رو بلد نيستي و به اشتباه، ضمينه مي نويسي؟
  • محسن A1 ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
    12 2
    تیتر زده: معلمها خشنتر شده اند.یا موبایلها افشا میکنندد؟ .. عرض کنم که انقدرمارو تو مدرسه با چوب و کمربند میزدند.جایی واسه افشا گری نمیموند ۰پسندیدن پاسخ بازتوییت پسندیدن مشاهده فعالیت توییت بیشتر
  • بی نام A1 ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
    29 4
    من كه قسم خوردم يكي از معلم هاي دوره ابتدايي رو هر جا ببينم تمام اون.... خدمتش بيارم تا بفهمه ضعيف كشي چه حالي داره هرگز حلالش نميكنم نامرد رو
  • بی نام A1 ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
    19 1
    آیا فقط در آموزش و پرورش تنبیه بدنی فرزندانمان اتفاق میافتد که این طور فریاد میزنید؟ در پادگان ها سربازان و در خیابان دوره گردان توسط شهرداری چی ها و در پاسگاه و مراکز انتظامی و قضایی مجرمان و در خیابان ها خواهرانمان و برادرانمان و .... و چندین جای دیگر . مشکل نبودن برنامه مدون فرهنگی برای حفظ شعایر اسلامی است که باعث شده این ناهنجاری ها به صورت بد اخلاقی بروز کند و کشور را به مردمی عصبانی در دنیا بدل کند.
  • الهام IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
    23 6
    من وقتی سال اول راهنمایی بودم یه معلم ریاضی داشتیم خیلی بد اخلاق بود یکی از همکلاسی هام تکلیف ریاضیش رو حل نکرده بود به بیچاره گفت برو سطل زباله رو از گوشه کلاس بردار و تا پایان کلاس سطل رو دستت بگیر و هرچند وقت یه بارم تو کلاس بچرخ تا بچه های کلاس اگه زباله دارن تو سطل بریزن،باوجود اینکه سال ها از اون ماجرا میگذره و من الان کارمند هستم هنوز که هنوزه این ماجرا تو ذهنم ماندگار شده دیگه چه برسه به اون همکلاسیم
  • بی نام A1 ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
    15 1
    عمیقا با تنبیه بدنی توسط معلم ناظم یا حتی والدین مخالفم ولی حق بدهید بچه های این دوره زمونه به دلایل تعداد فرزندان کم، تلافی آن چیزی که دوست داشتیم در کودکی داشته باشیم برای فرزند، فرزندسالاری، خرید موبایل و تبلت و ... در اولین فرصت برای فرزند آنها را کمی لوس بار آوردیم.خودم شاهد بودیم مادری در جلسه که همه فرزندان در حیاط بودند فرزند خود را زیر میز پنهان کرد و موبایل خود را برای بازی کردن به او داد.این بچه چگونه بار خواهد آمد...
  • بی نام RO ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
    22 3
    قطعا هم دانش آموزها پر روتر شده اند هم معلمها کم حوصله تر کلا آموزش و پرورش ایران باید از نو طراحی بشه این نحوه آموزش قطعا مال گذشته هاست و کارشناسها هنوز در حسرت دهه شصت هستند تا روشهای نو
  • بی نام A1 ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
    15 4
    از معلمی که ماهی یک میلیون میگیره که هر روز با چهل بچه سرو کله بزنه که پدر مادرا از عهده یکیشم برنمیان نباید توقع داشت که دانشمند تحوبل جامعه بده...معلمی که زیر خط فقر زندگی میکنه دیگه حوصله ای براش باقی نمیمونه که بخاد تمام تمرکزشو تو تعلیم و تربیت قرار بده
  • علی A1 ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
    6 1
    معلم و مدیر خشن استچون معلم ها جزیی از جامعه هستند پس، مشت نشانه خروار است.دعا میکنم با این فرهنگ و طرز فکر بیشتر پسرفت نکنید.این معلمها بچهای خودتون بودن. شما تربیت کردیم.فرهنگ جامعترین تاسف باره.همین
  • معلم A1 ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
    19 3
    چوب معلم گله هرکی نخوره خله مگه همین شعر ورد زبون قدیمیا نبوده پس این یک پایه تاریخی داره تقصیر معلما نیست
  • امین IR ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
    6 1
    تکلیف اون همه کتکی که ما تو دوران دبستان و راهنمایی خوردیم چی میشه؟ یادش بخیر
  • شهروند EU ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
    25 4
    وقتی معلم با مدرک فوق لیسانس و دکتری حقوقش از یک پرستار با مدرک لیسانس و فوق دیپلم کمتر هست کسی چیزی نمیگه متاسفانه. اگر قرار هست معلم خوب داشته باشیم بایه هزینه هم بدیم. من برای تربیت خوب بچه ام تا جایی که در توان دارم حاضرم هزینه کنم چون یه سرمایه گذاری واقعی هست
  • بی نام DE ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
    21 0
    17 کارگر اخراجی معدن در اردیبهشت ماه بین 30 تا 100 ضربه شلاق خوردند رحم و مروت با ضعیف تر ازخود را را باید ازکه یاد بگیریم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • دانش A1 ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
    7 89
    سلام.گذاشتن اسم معلم روی بعضی هادرست نیست معلم به شخصی میگن حداقل نصفی ازخصوصیات شهیدمطهری روداشته باشه.فقط نصف معلم مریوانی که سرخودش روتراشیدکه بچه ای که شیمی درمانی کرده خجالت زده نشه نمونه هاش زیاده به هرحال بایدبه هرکسی معلم نگفت.
  • مجید A1 ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
    7 2
    یادمه یک معلم داشتیم همیشه ژولیده و خسته بود . خودش می گفت از کرج میاد تهران و چند منطقه رو باید با موتور بره برای تدریس . با یکی از بچه ها لج افتاده بود چون خانواده ی نسبتا متمولی داشت و همیشه لباسهای نو می پوشید . از در کلاس که وارد میشد یک بهانه ای جور می کرد و بدبخت همکلاسیم رو میگذاشت ته کلاس و با زانو می رفت توی شکمش . تا آخر کلاس همین بساط بود . بچه ی کلاس اول راهنمایی طفلک چه زجری می کشید . چهره و نام معلم دقیقا یادمه . امیدوارم اون همکلاسی مشکلات روحی روانی پیدا نکرده باشه .
  • احمدی A1 ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
    5 3
    برادر اینجانب بنام علی حسین ا دانش اموز سال سوم راهنمایی جهت امتحان تعلیمات دینی به مدرسه رفته بود که معلمین بیخرد و نادان جهت امتحان دانش اموزان را به بهشت زهرا قبرستان شهرستان مرودشت میبرند و روی قبر ها از بچه ها امتحان میگیرند و در هنگام خروج از قبرستان سه نفر از دانش اموزان از بشت توسط شخصی فاقد گواهینامه بنام ذ شکوهی زیر گرفته میشن که برادر اینجا ب متاسفانه بطرز فجیعی بلافاصله از بین میروند و علیرغم بیگری هیچ نتیجه ای گرفته نشد گر چه قصد دارم مجداد بیگری کنم
  • محسن A1 ۰۲:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۶
    5 0
    شاید اشتباه می کنم ولی بعضی از بچه ها یا باید برن روانشناس یا نیاز به کتک دارند. به نظرتون با بچه ای که علیرغم تذکرات مکرر برای شوخی صندلی رو باچاقو سوراخ، سوراخ میکنه، بچه کوچک ترش رو بی دلیل کتک میزنه، به بزرگ ترها لگد میزنه، سرامیک های گران رو میشکنه، مهره های شطرنج رو می ریزه تو آشغال، کیسه مبل هارو پاره میکنه، فلش رو به در و دیوار میزنه، در اتاق هارو با پاش میشکنه، دوچرخه مردم رو لگد میزنه و پنچرشون میکنه، مدام حرف های بالای 25 سال میزنه و ... چطور باید رفتار کرد؟ بچه ای توی فامیل داریم که همه این کارهارو میکنه و روی علیمردان خان هم سفید کرده، تازه کلاس دوم هم هست
  • بی نام A1 ۰۴:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۶
    18 5
    الان دوره دانش اموز سالاریی شده دانش اموز های امروز معلم رودر کلاس به اوج عصبانیت میرسونند بعد دزدکی ازش فیلم میگیرنند این یه حقیقت تلخه
  • بی نام IR ۰۶:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۶
    4 0
    بحث را به معلم و دانش اموز تقیل ندید ساختارهای اجتماعی مشکل دارد و آموزش پرورش تازه جزیی از ساختار است
  • سعید محسنی A1 ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۶
    3 0
    معلمان خشن‌تر شده اند یا موبایل‌ها افشا می‌کنند؟یا جامعه خشن تر شده؟یا خود معلمان هم از امنیت جانی و آبرویی برخوردار نیستند یا موبایل ها پرده از خشونت فرهنگی ترین بخش جامعه برداشته و این خود نشان از بقیه ی سطوح جامعه دارد یا خبر آنلاین با یک سوال ساده می خواهد مساله ای پیچیده را حل کند یا...؟
  • محمد IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۶
    5 1
    معلم کلاس پنجم من به دلیل مسایل قومیتی با وجود اینکه جزو بهترینهای کلاس بودم به دنبال کوچکترین بهونه ای بود که منو تنبیه کنه و قومیت منو به سخره می گرفت الان که خیلی از اون زمان میگذره باز هم نبخشیدمش اما دنبال انتقام هم نیستم پدرم در قید حیات نبود که بهش بگم. ولی اگه بچم بگه معلمش تنبیه و تحقیرش میکنه از معلمش نمیگذرم.
  • بی نام IR ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۶
    5 7
    پادشاهی پسر به مکتب داد لوح سیمینش بر کنار نهاد بر سرلوح او نبشته به زر جور استاد به ز مهر پدر
    • بی نام A1 ۲۲:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۶
      5 2
      امثال این ضرب المثل ها مسخره ، فرهنگ مردمان ما رو داغون کرده.
  • غیر روشنفکر نما IR ۰۳:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۷
    3 2
    من تنبیه سختو قبول ندارم و نمیخوام کار درصد بسیار کمی از معلمایی که اینکارو کردن توجیه کنم فقط دوس دارم کسایی که با یه ژست روشنفکرنمایانه فقط میخوان از معلم ایراد بگیرن و حرفای شعاری خوشگلی میزنن یه دو ساعت تو کلاس درس در مدرسه به جای معلم باشن .اکثربچه ها تو خونواده خودشون که بچه پدرو مادرشون هستن به وسیله پدرو مادرشون تنبیه نمیشن؟حالا ما از معلمایی که 30 و یا شاید 40 دانش آموز در یک کلاسند چه انتظاری میخواییم داشته باشیم؟خواهش میکنم واقع گرایانه قضاوت کنیم نه ایده آل گرایانه ی شعاری
  • بی نام A1 ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۴
    0 2
    کاش معلم بودین ونظرمیدادین بچه ای استعداددرس خوندن نداره مادرش با کلی سر وصدا ازمدرسه ای به مدرسه دیگه میبرش میگه میخواهم تیزهوشان قبول شه شمابگید به این مادرچه رفتاری باید داشت؟