رکوردی تازه در برادوی / وقتی تئاتر بیش از 13 میلیون تماشاگر دارد

رکورد تماشاگران تئاترهای برادوی در فصل 16 – 2015 شکسته شد. در این دوره 13.3 میلیون نفر به تماشای نمایش‌های برادوی رفتند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، رکورد تعداد تماشاگران تئاترهای اصلی برادوی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 1.6 درصد افزایش داشت.

البته با وجود افزایش تعداد تماشاگران قیمت بلیت نمایش‌ها حتی نمایش‌های پرطرفدار کم شد، بنابراین میزان سود مالی تئاترها چندان افزایش نیافته‌ است.

متوسط قیمت تماشای یک نمایش در دوره زمانی مشابه در سال گذشته 104.18 دلار بود که امسال به 103.11 دلار کاهش یافت.

شارلوت سنت‌مارتین رئیس لیگ برادوی کاهش قیمت را نتیجۀ قیمت‌گذاری پویا دانست که در آن قیمت بلیت‌ها براساس تقاضا در هر لحظه از روز،  هفته و یا ماه تعیین می‌شود. سنت‌مارتین در گفت‌وگو با وال‌استریت‌ژورنال قیمت‌گذاری پویا را به باز کردن شیر در صورت نیاز کسب‌وکار تشبیه کرد.

البته از رشد کم سود مالی تئاترها می‌توان فهمید که تماشاگران نیز با استفاده از همین سیستم قیمت‌گذاری زمان مناسب برای خرید بلیت را به خوبی یافته‌اند.

در هر حال فروش نمایش‌های برادوی در این فصل 1.37 میلیارد دلار بود که نسبت به سال گذشته در همین دوره شش دهم درصد رشد داشت.

رشد فروش 8 میلیون دلاری نسبت به سال گذشته با در نظر گرفتن‌ استانداردهای سنتی این صنعت متوسط در نظر گرفته می‌شود. در این فصل 39 نمایش جدید شامل سه رویداد ویژه، 20 نمایش و 16 موزیکال در برادوی به صحنه آمدند.

یکی از نمایش‌هایی که کمک‌ شایانی به افزایش تماشاگران برادوی داشت، موزیکال برنده جایزه تونی «همیلتون» بود. این موزیکال داستان یکی از بنیان‌گذاران آمریکا به نام الکساندر همیلتون را در سبک رپ و ریتم و بلوز روایت می‌کند و در مجموع بیش از 74 میلیون دلار فروش داشت.

در میان نمایش‌های غیرموزیکال نیز «ماجرای عجیب سگ در شب» با فروشی برابر با 32.9 میلیون دلار، پرفروش‌ترین نمایش لقب گرفت.

یکی از دلایل فروش بالای برادوی حضور ستارگان درجه یک سینمای آمریکا در این نمایش‌ها است. از این دست نمایش‌ها می‌توان به «عروسک چینی» با بازی آل پاچینو، «پرنده سیاه» با بازی جف دنیلز و مایکل ویلیامز، «بوته آزمایش» با بازی سیرشا رونان و «نکبت» با بازی بروس ویلیس اشاره کرد.  

منبع: بی‌بی‌سی / 24 می

58241

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 539899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =