وزیر اقتصاد گفت: در سند چشم‌انداز توسعه صنعت بیمه، از بیمه مرکزی انتظارات مختلفی داریم، اول افزایش بعد نظارتی و کاهش تصدی‌گری در حوزه بیمه است و علاوه بر آن، در ارتقای توانگری شرکت‌های بیمه باید نقش‌آفرینی کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، علی طیب‌نیا در مراسم تودیع و معارفه رئیس کل بیمه مرکزی با اشاره به سوابق همتی در ریاست بیمه مرکزی گفت: با ایشان همکاری طولانی داشته و شناخت بسیاری از ایشان دارم که امیدوارم موفقیت‌ها با شتاب بیشتری انجام شود؛ قطعاً از قابلیت‌های آقای امین به شکل شایسته‌ای استفاده خواهیم کرد.

وی افزود: امسال سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل است که امیدواریم با تلاش‌های مدیران و مسئولان کشور محقق شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه مدیران بیمه سرمایه‌های این اقتصاد و نقش مهمی در شکوفایی و رشد اقتصاد دارند، گفت: در تحریم‌های اقتصادی و حتی جنگ فراز و فرودهای بسیاری را تجربه کردیم.

وی گفت: در برنامه چهارم و پنجم توسعه رشد اقتصادی 8 درصدی را هدفگذاری کرده بودیم، اما در عمل متأسفانه رشد 2.8 درصدی بوده است.

وی گفت: مقام معظم رهبری هم گسترش ظرفیت تولید داخل کشور را و بالفعل کردن ظرفیت‌های داخلی را برای دستیابی به توان اقتصادی رهنمون شدند.

طیب‌نیا در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به بهبود سرمایه‌گذاری در کشور گفت: عدم پوشش مناسب این مخاطرات اقتصادی میل به سرمایه‌گذاری را کاهش می‌دهد، بنابراین نمی‌توانیم انتظار رشد اقتصادی بدون توجه به صنعت بیمه را داشته باشیم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی به نقش صنعت بیمه در اقتصاد اشاره کرد و گفت: تمام مسئولان کشور به دنبال رشد سرمایه‌گذاری و ایجاد امنیت در فضای کسب و کار کشور هستند.

وی افزود: در سند چشم‌انداز توسعه صنعت بیمه، از بیمه مرکزی انتظارات مختلفی داریم، اول افزایش بعد نظارتی و کاهش تصدی‌گری در حوزه بیمه است و علاوه بر آن، در ارتقای توانگری شرکت‌های بیمه باید نقش‌آفرینی کرد.

وی گفت: سامانه نظارتی بیمه مرکزی تا 80 درصد پیشرفت داشته و قطعاً گام های مؤثری در این زمینه برداشته خواهد شد.

طیب‌نیا گفت: انتظار ما شتاب‌بخشی به کاهش نقش بیمه مرکزی در حوزه تصدی‌گری و ایفای نقش مؤثر در حوزه نظارت و تنظیم برنامه‌هاست.

طیب‌نیا همچنین درباره لزوم حضور جدی صنعت بیمه در پسابرجام خاطرنشان کرد: امیدواریم صنعت بیمه در آینده با کسب دانش فنی حضور جدی در بازار جهانی داشته باشد.

 

22339

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 540041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =