مهر نوشت: مردی که متهم بود در جریان معامله اشیای عتیقه چهار عضو یک خانواده را به طرز وحشتناکی به قتل رسانده صبح امروز به دار مجازات آویخته شد.

۳ اردیبهشت‌ماه سال ۹۲ مردی با مراجعه به پلیس آگاهی شهریار گفت: برادرم، همسرش و دو فرزند او که ساکن ملارد هستند، از چند روز قبل به طرز مرموزی مفقود شده‌اند و نه‌تنها کسی از آنان خبر ندارد، بلکه به تلفن‌های همراه خود نیز جواب نمی‌دهند.

کارآگاهان بعد از دریافت مشخصات مرد مفقودی به نام رضا و همسر و دو پسر دوقلوی هشت‌ساله او تجسس‌های ویژه‌ای را برای یافتن ردی از آنها آغاز کردند. بررسی ها نشان داد، رضا کارمند بانک بود و بعد از اتمام ساعات اداری در بنگاه معاملات املاک نیز کار می‌کرد.

پلیس همچنین اطلاعاتی را به‌دست‌آورد که نشان می‌داد وی در زمینه خریدوفروش عتیقه نیز فعالیت می‌کرد. مفقود شدن هر چهار عضو خانواده پلیس را به این نتیجه رساند که به احتمال قوي همگی آنها جان باخته‌اند.

تحقیقات پلیس از محل‌های کار رضا و پرس‌وجو از افرادی که با این مرد در ارتباط بودند سرانجام سرنخ مهمي‌ را در اختیار کارآگاهان قرار داد و آنان دریافتند رضا و خانواده‌اش قبل از ناپدید شدن به‌همراه مردی به نام ناصر به سفر رفته بودند.

وقتی نام و مشخصات ناصر در بایگانی پلیس مورد بررسی قرار گرفت، مشخص شد وی فردی سابقه‌دار است. همین مسئله سوءظن نسبت به این مرد را تشدید کرد و کارآگاهان، وی را بعد از کسب مجوز قضایی بازداشت کردند.

وقتی خودروي ناصر مورد تفتیش قرار گرفت سلاح کمری، اوراق هویتی رضا و همسرش و دو حلقه النگو متعلق به زن جوان کشف شد و متهم در همان بدو امر در بن‌بست قرار گرفت. ناصر بعد از اعتراف به قتل گفت: «من می‌دانستم رضا در زمینه خریدوفروش عتیقه کار می‌کند. حدس می‌زدم پول زیادی داشته باشد و بتوانم با سرقت از او ثروتمند شوم. برای همین باب دوستی را باز کردم و وی را به بهانه خرید عتیقه به شهرستان بیجار کشاندم. قبل از سفر با سه نفر صحبت کرده و آنها پذیرفته بودند به من برای اجرای نقشه‌ام در ازای دریافت پول کمک کنند. بعد از اینکه قرارهای اولیه گذاشته شد من و رضا به همراه دو پسر و همسرش راهی بیجار شدیم و من او را برای انجام معامله به باغی کشاندم. در آنجا به‌همراه سه همدستم به این زوج حمله کردیم و دست و پای آنان را بستیم و توانستیم مبلغ ۱۷میلیون‌تومانی را که رضا همراهش آورده بود، به چنگ بیاوریم. بعد با تهدید این زوج کارت عابربانک و رمز آن را از آنها گرفتیم و شش‌میلیون‌تومان دیگر را هم از این طریق به حساب خودم واریز کردم. بعد از آن رضا و همسرش را با استفاده از طناب خفه کردم و اجسادشان را در مزارع گندم جاده بیجار- همدان انداختم.

متهم به قتل درباره سرنوشت دوقلوها نیز گفت: «ما بعد از کشتن پدر و مادر آنها دست و پای هردو نفرشان را بستیم و آنها را در صندوق عقب خودرو گذاشتیم و به سمت تهران حرکت کردیم اما وقتی به قزوين رسيديم متوجه شدیم آنها به دلیل نرسیدن هوا فوت شده‌اند. برای همین اجساد آنها را نیز در حوالي قزوين رها کردیم.

کارآگاهان بعد از شنیدن اعترافات این مرد، در عملیات ویژه‌ای سه همدست او را دستگیر کردند. این افراد پذیرفتند در این قتل‌عام به ناصر کمک کرده و از او پول گرفته‌اند.

با تكميل تحقيقات و صدور كيفرخواست براي چهار مرد جنايتكار‌، پرونده براي محاكمه به شعبه ۱۱۳ دادگاه كيفري استان تهران فرستاده شد تا متهمان پای میز محاکمه قرار بگیرند.

متهم به قتل عام اين خانواده چهار نفره با توجه به همه شواهد و مستندات ادعا می کرد که با همدستی دو نفر دیگر اقدام به قتل کرده است. او به قاضی پرونده گفت: درگیری ها بر سر اشیاء عتیقه رخ داد و دوستانم بعد از قتل مرد کارمند و همسرش از محل متواری شدند. متهم اداعا می کرد هيچكدام از قتل ها به دست او انجام نشده است و او تنها معاونت يك سرقت را بر عهده داشته است كه آن هم باعث بدبختي اش شده بود. با اين حال با وجود شواهد و قرائن محكم، حكم قصاص نفس متهم در دادگاه كيفري شعبه ۱۱۳ دادگاه كيفري استان تهران تاييد شد و قضات ديوانعالي كشور نيز با آن موافقت كردند.

قاتل اين خانواده چهار نفره صبح روز چهارشنبه اعدام شد.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 540059

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
    8 1
    پست فطرت
  • بی نام IR ۰۱:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۶
    6 1
    خدا را شکر اعدام شد.تمام بدیختی ها از طمع ادم نشات میگیره طمع کارمند بانک طمع قاتل