ایران نوشت: این هفته محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از اجرایی شدن طرح درسا (سیم کارت ویژه کودک و نوجوان همراه اول) به منظور حمایت از تأمین کنندگان محتوا و خدمات این حوزه و تلفن همراه، قدردانی و تشکر کرد.

  در پی مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی مبنی بر ارائه خدمات ویژه اپراتورها به کودکان و نوجوانان، همراه اول با تکیه بر توان داخلی، سیم کارت کودک خود را با نام تجاری «درسا» ارائه کرده که در واقع یک نوع زیست بوم مجازی خانواده است و از کودکان، نوجوانان و حریم خانواده در مقابل خطرات فضای مجازی محافظت می‌کند و به والدین اجازه می‌دهد بر فرزندان نظارت داشته باشند.


همچنین در این هفته ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی از بسته شدن پرونده تماس‌های تصویری که بیش از دو سال است ارائه قانونی آن به زمان تصویب پیوست فرهنگی موکول شده خبر داد و گفت: اگر امروز هم به ما مجوز ارائه تماس‌های تصویری را بدهند ما در این حوزه نمی‌توانیم ورود کنیم. با روی کار آمدن OTTها دیگر تماس تصویری معنای چندانی ندارد، چرا که در گام اول برخی گوشی‌ها مانند آیفون اصلاً امکان برقراری تماس تصویری نداشته، زیرا خود برنامه‌ای خاص در این زمینه دارند. در مورد سایر گوشی‌ها نیز با توجه به اینکه امکان استفاده از تماس تصویری رایگان OTTها وجود دارد منطقی به نظر نمی‌رسد مشترک برای برقراری یک دقیقه تماس تصویری 160 تومان به اپراتور بپردازد.


همچنین این هفته محمد جواد جهرمی مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت از کاهش نرخ ارتباطات بین استانی شبکه زیرساخت کشور تا یک ماه آینده در راستای کاهش هزینه‌ اپراتورهای ارتباطی خبر داد و گفت: مهم‌ترین وظیفه ما اجرای کامل شبکه ملی اطلاعات است. تا پایان شهریور بخش زیرساختی شبکه ملی اطلاعات آماده خواهد شد و تا پایان خرداد نیز ما قول می‌دهیم مراکز تبادل داده را در شهرهای مشهد، تبریز و شیراز راه‌اندازی کنیم که این اقدام، گام بزرگی درجهت توسعه زیرساخت‌های شبکه ملی اطلاعات خواهد بود. نخستین مرکز تبادل داده هفته جاری در تهران راه‌اندازی شده است.

همچنین مذاکره اصلاح مدل اقتصادی در شبکه ارتباطات زیرساخت با همکاری سازمان رگولاتوری آغاز شده است و امیدواریم ظرف یک ماه آینده، کاهش نرخ ملموسی در ارتباطات بین استانی شبکه زیرساخت داشته باشیم. در این هفته خبر تأمین پهنای باند اینترنت افغانستان با انعقاد توافقنامه همکاری میان ایران و افغانستان گزارش شد. بر اساس این توافقنامه، شرکت ارتباطات زیرساخت به نمایندگی از ایران، پهنای باند مورد نیاز کشور افغانستان را به میزان ۱۰ گیگابیت تأمین خواهد کرد.

در این راستا شرکت ارتباطات زیرساخت و شرکت افغان تلکوم امور فنی مربوط به انتقال این حجم از اینترنت را به افغانستان آغاز کرده‌اند که پس از بهینه‌سازی و همخوان‌سازی سیستم‌های مخابراتی کشور افغانستان و آماده‌سازی مقدمات فنی پروژه، اجرای این پروژه عملیاتی خواهد شد.قرار است این حجم اینترنت با رقمی معادل 2/1میلیون دلار در اختیار کشور افغانستان قرار گیرد. اینترنت خریداری شده از ایران، از نظر قیمت و کیفیت دارای صرفه فراوانی برای کشور افغانستان است.

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 540167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =