۰ نفر
۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۴

ایسنا نوشت: حید العبادی نسبت به افزایش خطرناک تحرکات برخی گروه‌ها در بغداد هشدار داد.

نخست وزیر عراق با تاکید بر اینکه وزارت کشور را مکلف به حمایت از شهروندان و حفظ اموال عمومی و خصوصی کرده است، هشدار داد برخی گروه‌ها در بغداد قصد دارند روز جمعه تحرکات خطرناکی داشته باشند.

به گزارش شبکه خبری اسکای نیوز عربی، دفتر حیدر العبادی، نخست وزیر عراق در بیانیه‌ای فاش کرد، طبق گزارش‌هایی اطلاعاتی مشخص شده در حالی که کشور در وضعیت جنگی قرار دارد، برخی گروه‌ها در عراق قصد دارند روز جمعه دست به تحرکات خطرناکی در بغداد بزنند.

طبق این بیانیه،‌ نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق با اشاره به اینکه نیروهای نظامی این کشور و فرماندهی عملیات بغداد درگیر عملیات نظامی بزرگ آزادسازی فلوجه هستند، با صدور دستوراتی وزارت کشور را مکلف به حمایت از شهروندان و اموال عمومی و خصوصی در بغداد کرد.

العبادی افزود: هیچ گونه تنش و درگیری قابل پذیرش نیست به ویژه که روز جمعه گذشته برخی عوامل نفوذی در میان تظاهرکنندگان به نیروهای امنیتی حمله کرده و به ساختمان‌های دولتی یورش بردند، امری که با ممانعت نیروهای امنیتی و اعمال قانون علیه خاطیان همراه بود.

نخست وزیر عراق روز پنج شنبه از تظاهرکنندگان طرفدار اصلاحات خواست با توجه به اینکه نیروهای امنیتی درگیر عملیات آزادسازی فلوجه هستند، تظاهرات روز جمعه خود را به بعد از آزادسازی فلوجه از دست داعش موکول کنند.

این در حالی است که نیروهای امنیتی عراق به پیشروی خود به سمت شهر فلوجه ادامه می‌دهند و تاکنون توانسته‌اند پس از یک درگیری بسیار شدید با داعش، فلوجه را به محاصره خود درآورند.

در مقابل تظاهرکنندگان میدان التحریر بغداد نیز در بیانیه‌ای اعلام کردند که بنا بر درخواست نخست وزیر فعالیت‌ها و تظاهرات روز جمعه خود را تا اطلاع ثانوی به تاخیر می اندازند.

آنها تاکید کردند که پس از پایان عملیات آزادسازی فلوجه تظاهرات مذکور قوی‌تر و جدی‌تر از قبل ازسرگرفته خواهد شد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 540375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =