متین مسلم در مطلب تازه خود در وبلاگ نخبگان خبرآنلاین درباره وضعیت سیاسی دولت روحانی و نقش ریاست مجلس در موفقیت دولت نوشته است.

این کارشناس ارشد سیاست خارجی و امنیت بین المللی نوشته است:

«مخالفان آقای رئیس جمهور تصور می کنند با بسته شدن دروازه سیاست خارجیِ موفق او می توانند از پنجره مشکلات داخلی، تکلیف دولت و رئیس آن را روشن کنند! اما آیا موفق خواهند شد؟ پاسخ مثبت با توجه به اهمیت ملموس، تاثیرگذار و انکارناپذیر شخص روحانی در ساختار قدرت و نیز اهمیتی که مردم برای او قائل هستند؛ البته با واقعیت و شناختی که از جامعه ایرانیان وجود دارد منطبق نیست. اما نمی توان منکر تاثیر ناپایدار اینگونه اقدامات ہمخالفان هم شد...»

این عضو وبلاگ نخبگان خبرآنلاین در ادامه مطلبش با حمایت از ریاست لاریجانی بر مجلس نوشته است:
«شاید علی لاریجانی نتواند نقطه توازن همه نیروهای حامی و مدافع حسن روحانی و دولت در پارلمان باشد اما در سال آخر دور اول قدرت روحانی که سال قضاوت نهایی درباره اوست، علی لاریجانی متعادل ترین نیروی سیاسی در پارلمانی خواهد بود که رئیس جمهور برای پیشبرد اهداف خود در این سال حساس به آن نیاز دارد. اگر لاریجانی توانست قدرت خود را در تایید سیاست اتمی و خارجی رئیس جمهور روحانی آنهم در مجلسی با آن ویژگی منحصر بفرد به اثبات برساند، چرا اکنون نتواند با مجلسی تازه نفس، این قدرت را در مداری کارآمدتر و معتدل تر به نفع رئیس جمهور روحانی اعمال کند؟»

برای خواندن متن کامل این مطلب، اینجا را کلیک کنید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 540528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۸
    5 1
    ما دکتر عارف را میخواهیم