ایسنا نوشت: رئیس جمهوری اوکراین دبیرکل سابق ناتو را به عنوان مشاور جدید و افتخاری خود منصوب کرده است.


به گزارش خبرآنلاین به نقل از خبرگزاری راشاتودی، پترو پوروشنکو، رئیس جمهوری اوکراین در حکمی آندرس فوگ راسموسن، دبیرکل سابق ناتو را به عنوان مشاور غیراداری خود منصوب کرده است. اگرچه خود راسموسن هنوز در این باره به اظهارنظر نپرداخته و انتصابی را تایید نکرده است.

راسموسن دوازدهمین دبیرکل ناتو در برهه زمانی از اوت 2009 تا سپتامبر 2014 و همچنین نخست وزیر سابق دانمارک از 2001 تا 2009 بود. در سال 2014 رئیس جمهوری اوکراین در حالی که راسموسن هنوز دبیرکلی ناتو را برعهده داشت در حکمی به وی نشان عالی شهروند خارجی اوکراین موسوم به "نظم آزادی" را به خاطر اقدامات با اهمیتش در پیشبرد روابط میان اوکراین و ناتو و همچنین حمایت از تمامیت ارضی و استقلال اوکراین اهدا کرد.

این انتصاب از سوی پوروشنکو برای راسموسن درست پس از آن صورت گرفت که امنیت ملی اوکراین و شورای دفاع این کشور برنامه‌ای را برای سازماندهی مجدد صنعت دفاعی کشور و همچنین ارتش اوکراین با توجه به استانداردهای ناتو در 20 مه 2016 تصویب کردند.

پوروشنکو در آن تاریخ و همزمان با اتخاذ این تصمیم گفت: ما به دنبال سازماندهی مجدد صنعت دفاعی و امنیتی خود برای پیوستن به ناتو هستیم.

سرگئی ژیگارو، معاون رئیس کمیته دفاع پارلمان روسیه انتصاب راسموسن را در سمت جدیدش نشانه‌ای از عدم اعتماد رئیس جمهوری اوکراین به افراد و نزدیکانش در دولت خواند و به اسپوتنیک گفت: این نشانه‌ای بسیار بد است و نشان می‌دهد که پوروشنکو به شهروندان خودش برای سپردن چنین سمتی اعتماد ندارد.

در همین حال انتصاب راسموسن به عنوان مشاور غیراداری رئیس جمهوری اوکراین که یک فرد خارجی محسوب می‌شود نخستین انتصاب یک فرد خارجی است.

پیشتر نیز پوروشنکو در سال 2014 ناتالی آن یارسکو، یک بانکدار اوکراینی متولد آمریکا را به عنوان وزیر اقتصاد منصوب کرد. افراد دیگری با ملیت‌های خارجی نیز در کابینه پوروشنکو حضور دارند.

26150

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 540586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =