اولین روز تشکیل مجلس دهم با سوگند خوردن نمایندگان و تشکیل شعب نمایندگی همراه بود.

مجلس دهم رسما کار خود را شروع کرد. این جلسه که با 44 دقیقه تاخیر نسبت به ساعت مقرر (هشت صبح)  برگزار شد، میهمانان زیادی داشت. اینجا را ببینید.

مراسم افتتاحیه دهمین دوره مجلس شورای اسلامی با حضور رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، رئیس جمهور و جمع کثیری از مسئولان لشگری و کشوری آغاز به کار کرد. اینجا را ببینید.

 اقتصاد

رئیس هیأت مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران گفت:«برخی کشورها به این دلیل که می ترسند دوباره قیمت ها بالا رود از الان شروع به ذخیره کردن نفت کرده اند، به همبن دلیل قیمت نفت خام تا ماه ژوئن در دامنه ۵۰ دلار قرار می گیرد.» اینجا را ببینید.

یک ایرانی ـ آمریکایی با درآمد سالانه بیش از ۹۴ میلیون دلار در صدر فهرست مدیران پردرآمد در ایالات متحده آمریکا قرار گرفت. اینجا را ببینید.

 فرهنگ

هادی پاکزاد، خواننده و موزیسین جوان راک شامگاه روز جمعه 7 خرداد درگذشت. اینجا را ببینید.

پنجمین حراج تهران شامگاه جمعه هفتم خرداد 1395 در حالی برگزار شد که عنوان گران‌ترین اثر این شب و نیز گرانقیمت‌ترین تابلوی نقاشی به فروش رسیده در ایران به یک نقاشی از سهراب سپهری رسید. اینجا را ببینید.

جامعه

9 مرد مسلح پس از حمله به خانه مرد داغدار در آبادان، میهمانان عزادار را به گلوله بستند. ضاربان که با این خانواده اختلاف داشتند، با کلاشنیکف و تفنگ شکاری به سوی میهمانان شلیک کرده و 3 نفر را مجروح کردند. اینجا را ببینید.

بهمن کشاورز از حقوقداان سرشناس کشور در یادداشتی در روزنامه شرق به موضوع حکم شلاق برای 35دختر و پسر در یک باغ در قزوین پرداخت. اینجا را ببینید.

بین الملل

قاضی پرونده رضا ضراب، تاجر ایرانی تبار مقیم ترکیه، محتویات تلفن همراه رضاضراب را هنگام دستگیری او در فرودگاه شهر میامی فلوریدا در اختیار رسانه ها قرار داده است. اینجا را ببینید.

انتشار خبر تجاوز گروهی به یک دختر نوجوان در برزیل خشم مردم این کشور را بر انگیخت. اینجا را ببینید.

ورزش

مدیریت جدید صداوسیما در شروع مسابقات والیبال ، لوگوی سامانه پیامکی فدراسیون والیبال را محو کرد! اینجا را ببینید.

 پرسپولیس تهران باید قید خرید دو بازیکنی که قصد به خدمت گرفتن آن‌ها را دارد بزند. اینجا را ببینید.

دانش

مدتهاست که محققان درباره خطر استفاده بی‌رویه از آنتی‌بیوتیک‌ها در جهان و مقاوم شدن باکتری‌ها در مقابل داروهای کشف شده هشدار می‌دهند. حالا اما پزشکان در آمریکا با نوعی باکتری مواجه شده‌اند که در برابر همه آنتی‌بیوتیک‌ها مقاوم است. اینجا را ببینید.

شرکت اسپیس ایکس به دنبال سومین آزمایش موفق فرود موشک فالکون 9 بر روی سکوی شناور در اقیانوس فیلمی خارق‌العاده را منتشر کرده که توسط دوربین نصب شده روی استیج اول این موشک ضبط شده است. اینجا را ببینید.

 فناوری اطلاعات

کمیسیون ارتباطات فدرال پروژه 2 میلیارد دلاری توسعه اینترنت نامحدود با سرعت حداقل یک گیگابیت برای روستاهای آمریکا را تصویب کرد. اینجا را ببینید.

اف بی آی هکرهای جذامی کره شمالی را مسبب سرقت 101 میلیون دلاری از بانک مرکزی بنگلادش می‌دانند و به همین دلیل تحقیقات گسترده‌ای را در این رابطه آغاز کرده‌اند. اینجا را ببینید.

طنز و کاریکاتور

سام سلماسی با توجه به حواشی صداوسیما، روزنامه کیهان و مسعود فراستی، کاریکاتور زیر را در صفحه طنز روزنامه امروز قانون منتشر کرده است. اینجا را ببینید.

در حاشیه هجوم زوج های جوان برای دریافت وام 10 میلیون تومانی ازدواج! اینجا را ببینید.

چند رسانه ای

گردهمایی کلوپ مرسدس بنز ایران دیروز جمعه در مجموعه کارتینگ آزادی برگزار شد. اینجا را ببینید.

پارک «معجزه دبی» با 45 میلیون گل یکی از بزرگترین پارک های گل جهان در وسط بیابان های خشک و بایر امارات بنا شده است. اینجا را ببینید.

محبوب ترین ها

بهمن کشاورز از حقوقداان سرشناس کشور در یادداشتی در روزنامه شرق به موضوع حکم شلاق برای 35دختر و پسر در یک باغ در قزوین پرداخت. اینجا را ببینید.

کارلوس کی روش از مسئولان فدراسیون فوتبال خواست که بازی با قطر را در تبریز برگزار کنند. اینجا را ببینید.

پربحث ترین

کمیسیون ارتباطات فدرال پروژه 2 میلیارد دلاری توسعه اینترنت نامحدود با سرعت حداقل یک گیگابیت برای روستاهای آمریکا را تصویب کرد. اینجا را ببینید.

/212 17

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 540866

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =