۰ نفر
۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۵:۰۰

ایسنا نوشت: دبیرکل اتحادیه عرب از رژیم صهیونیستی به عنوان آخرین سنگر فاشیسم، استعمار و تبعیض نژادی در جهان یاد کرد و در اجلاسی که به منظور بررسی طرح صلح فرانسه برگزار شد، مواضع لجبازانه این رژیم را محکوم نمود.

نبیل عربی، دبیرکل اتحادیه عرب در این نشست بر لزوم ارائه تضمین‌های بین المللی مشخص برای آغاز مذاکرات جدی میان طرفین فلسطینی و صهیونیستی تاکید کرد و گفت، این مذاکرات باید بر اساس مرجعیت‌های مشروع بین المللی و ساز و کار اجرا و برنامه زمانی مشخص برای اجرای توافقات صورت گرفته برگزار شود تا دستیابی به راه حل نهایی بر اساس راهکار تشکیل دو کشور تضمین شود.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین به نقل از منابع مصری، عربی خاطرنشان کرد که طرف‌های عربی از طرح فرانسه برای نجات راهکار تشکیل دو کشور که امیدها به شکستن طلسم کارآمدی و نتیجه‌بخش بودن تلاش ها برای پایان دادن به اشغالگری رژیم صهیونیستی و تحقق صلح در منطقه را زنده کرد، حمایت می‌کنند.

وی همچنین به طرح مهمی که عبد الفتاح سیسی، رئیس جمهور مصر چند روز پیش مطرح کرد، اشاره نمود و بار دیگر بر پایبندی طرف های عربی به گزینه تحقق صلح عادلانه و فراگیر تاکید کرد که در طرح صلح عربی هم به آن اشاره شده اما رژیم صهیونیستی طی 14 سال گذشته همواره آن را نادیده گرفته است.

دبیر کل اتحادیه عرب تصریح کرد که این اجلاس مسائل مهمی را در دستور کار دیپلماتیک و سیاسی خود قرار داده است که در راس آن می‌توان به مسائل مربوط به آرمان فلسطین که مساله اصلی و محوری کشورهای عربی است، اشاره کرد. در این اجلاس همچنین درباره تماس‌ها و رایزنی های صورت گرفته و طرح های ارائه شده برای شکستن رکود ناشی از مواضع لجبازانه و سرسختانه دولت‌های صهیونیستی در مذاکرات سازش و طرح های ارائه شده برای پایان دادن به اشغالگری رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین و تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شرقی بحث و گفت‌وگو خواهد شد.

نبیل عربی تاکید کرد، اقدامات یک‌جانبه اتخاذ شده از سوی اسرائیل برای تغییر اوضاع سیاسی و جمعیتی و در نهایت یهودی سازی قدس و تضعیف ارکان راهکار تشکیل دو کشور کاملا آشکار است اما این رژیم با سیاست خود در زمینه مخالفت با راهکار سازش، تجاوزات بی وقفه و دیگر اقدامات، قطعنامه‌های بین المللی و احکام حقوق بشر بین المللی را نادیده گرفته است و جامعه بین‌المللی هم این مسائل را نادیده گرفته است؛ به طوری که رژیم صهیونیستی امروز به آخرین سنگر فاشیسم، استعمار و تبعیض نژادی در جهان تبدیل شده است.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 540955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =