اولین تذکر مجلس دهم را علیرضا محجوب نماینده تهران به نام خود ثبت کرد.

به گزارش خبرآنلاین، او از ابتدای جلسه امروز در جایگاه هیات رییسه حضور یافته و خواستار بیان تذکرش بود. عبدالرضا هاشم‌زايی رییس سنی جلسه اما با شوخی و طنز چندین بار به درخواست کنندگان تذکر از جمله محجوب گفت که مدت ریاست او کوتاه است و تذکرات را برای رییس بعدی بگذارند.

بعد از جلوس لاریجانی بر صندلی ریاست موقت مجلس، علیرضا محجوب باز هم درخواست بیان تذکر کرد.

وی با اشاره به اینکه در آیین نامه داخلي مجلس آمده است که قبل از رای گیری باید تذکرات و اخطارها شنیده شود، گفت: روز گذشته و امروز قبل از اینکه هیات رییسه موقت تعیین شوند، صفحه مانیتور نمایندگان برای ثبت درخواست تذکرات باز نبود؛ لذا مجبور بودیم بلند شویم و درخواست تذکر کنیم.

نماینده تهران ادامه داد: این باعث شده برخی به من بگویند من معترض حرفه ای هستم! ما می خواهیم حق نماینده برای تذکر و اخطار به رسمیت شناخته شود. کسی نماینده تر نیست، مديريت جلسه نباید جوگیر شود. کسانی که در جلسه و کمیسیون نقش اداره کننده را دارند بدانند که همه از حقوق مساوری برخوردارند.

علی لاریجانی با وارد دانستن این تذکر گفت: براساس آیین نامه داخلی مجلس باید تذکرات قبل از رای گیری شنیده شود، من هم معتقد هستم که اگر به هیات رییسه سنی تذکری داده شد، باید استماع شود. البته آقای هاشم‌زايی به شوخی گفتند که چون دوره ریاستشان کوتاه است نمایندگان تذکر ندهند.

27216

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 541024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =