روحانی در ارومیه: با نفت 147 دلاری، اشتغال ایجاد نکردند/ برای دولت یازدهم فرقی بین ترک و کرد نیست

رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت: پیام مردم ایران در انتخابات پرشور گذشته 'آری' به همصدایی مسئولان و رونق اقتصادی و 'نه' به خشونت و افراطی گری بود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،حجت الاسلام دکتر حسن روحانی روز یکشنبه در جمع پرشور مردم ارومیه در ورزشگاه تختی این شهر افزود: مردم ایران اسلامی در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، حضوری پرشور داشتند به طوری که بیش از 62 درصد مردم کشور و 66 درصد مردم آذربایجان غربی در پای صندوق های رای حاضر شدند.
وی اضافه کرد: این حضور پرشور نشان دهنده اعتماد مردم به مجریان انتخابات و سالم بودن رقابت های انتخاباتی بود.
وی اظهار کرد: مردم ایران اسلامی در این انتخابات همچون انتخابات سال 92 'آری' ها و 'نه' هایی را ابراز کردند که مهمترین آنها آری به بهبود معیشت، همصدایی و وحدت مسئولان برای توسعه و رونق اقتصادی بود.
رئیس جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: همچنین مردم کشورمان در این انتخابات پرشور به فرهنگ، هویت اسلامی، فرهنگ و هویت ملی 'آری' گفتند.
روحانی گفت: 'نه' مردم در این انتخابات نیز به خشونت، افراطی گری، شعارهای بی محابا و ایجاد کننده شکاف بین ایران و جهان بود.
وی همچنین با قدردانی از مردم غیور و مرزدار آذربایجان غربی افزود: ایران عزیز ما در حال حاضر، سراسر امنیت، ثبات و نشاط است که باید قدردان این نعمت الهی باشیم.

رئیس شورای عالی امنیت ملی با تأکید بر اینکه هنر نیست که ما به گونه‌ای عمل کنیم که دشمنان و رقبایمان در سراسر جهان را علیه خود متحد کنیم،‌ اظهار کرد: این هنر نیست که شرایطی را فراهم کنیم که کشورهایی که به طور سنتی سال‌ها با ما سابقه دوستی داشتند در شورای امنیت سازمان ملل در کنار خصم ما با آمریکا دست به تحریم ملت بزرگ ایران بزنند.

رییس جمهور همچنین گفت: دراستاني مثل اذربايجان غربي با اين همه ظرفيت و همسايگي با سه كشور، که دروازه ايران به اروپا است. در اين استان عظيم جوانان تحصيلكرده ما از دختران و پسران نباید نگران كار و اشتغال باشد.

وی افزود:آن زماني كه نفت ١٤٧ دلار فروخته ميشد صرف كالاي وارداتي شد و صرف ايجاد اشتغال نشد.

وی با بیان اینکه مردم در این مقطع تاریخی به فکر گشوده شدن مسیر برای صادرات کالاهای داخلی به کشورهای جهان و منطقه هستند، تصریح کرد: اولین گام دولت یازدهم این بود که دروازه‌هایی که دشمن بر روی ملت ایران بسته بود و راه صادرات و رونق اقتصادی را با اعمال تحریم‌ها مسدود کرده بود، با برداشتن تحریم گشود.

روحانی در ادامه به حضور شرکت‌های مختلف خارجی در ایران و رایزنی‌ آنها برای سرمایه‌گذاری در کشور اشاره کرد و گفت: مردم به خوبی آگاه‌ هستند که برای آنکه گام‌های لازم را برای حرکت اقتصادی در کشور برداریم، نیازمند زمان هستیم با این وجود می‌بینیم که کشورهای دیگری که در سال‌های گذشته سهم ما را از نفت و میعانات گازی گرفته بودند و ما را تحریم کرده بودند، امروز قدم به قدم در حال حرکت به سمت شرایط قبل از تحریم هستند.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه به لطف خدا امسال دارای رشد اقتصادی مناسبی خواهیم بود، اظهار کرد: در ایران به فکر اشتغال جوانان به عنوان مهمترین هدف هستیم و مردم نیز پای صندوق‌های رأی انتخابات مجلس با رأی به نمایندگان از آنها خواسته‌اند که دولت و ملت و قوای سه‌گانه همه دست به دست هم بدهند تا اهداف ملی به ثمر برسد.مردم اين جناح و آن جناح نمی خواهند ،مسئله اول كشور ما رونق اقتصادي و اشتغال جوانان است.

رییس جمهور افزود :براي مسائلي نه چندان مهم رودر روی هم نايستيم و كنار هم باشيم و دست به دست هم بدهيم. منسجم باشيم براي ما ترك زبان كرد زبان و عرب زبان و لر زبان فرقی نمی کندهمه با هم مساوي هستیم وباید دست به دست هم بدهیم.

دولت يازدهم اجازه نمي دهد كه فرقي بين كرد و ترك باشد. فارس زبان و كرد زبان و ترک زبان شاخه هاي يك درخت تنومند به نام ايران اسلامی هستيم.

رئیس‌جمهور آذربایجان‌غربی را سمبل همزیستی مسالمت‌آمیز بین مسلمانان و غیرمسلمانان و شیعه و سنی نام برد و گفت: استان بزرگ آذربایجان با ۹۶۷ کیلومتر مرز مشترک با کشورهای همسایه ما به عنوان پایانه اصلی صادرات کشور به کشورهای منطقه باید باشد.

روحانی تصریح کرد: دولت یازدهم متعهد است که روز به روز روابط مرزی و مرزهای آذربایجان غربی را رونق اقتصادی به پا کند.روحانی با اشاره به وجود یک میلیون هکتار اراضی کشاورزی قابل کشت در آذربایجان غربی، گفت: صندوق توسعه ملی به جهت تشویق برای گسترش کشاورزی در این استان 100 میلیارد تومان تسهیلات با بهره 10 درصد در اختیار متقاضیان فعالیت‌های کشاورزی در استان قرار خواهد داد.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه بارندگی سالانه در استان آذربایجان غربی 300 میلیمتر و میزان آب پشت سد در این استان 4 میلیارد متر مکعب است، خاطرنشان کرد: این استان استعداد فراوانی برای توسعه کشاورزی و صادرات انواع محصولات باغی و کشاورزی به کشورهای منطقه را دارد.

روحانی گفت: دولت برای توسعه کشاورزی در این استان در سال 95 و 96 در بخش‌های آبیاری و کشاورزی 580 میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده است. همچنین در راستای اجرای این طرح‌ها 12 هزار اشتغال به صورت مستقیم و غیرمستقیم در این استان ایجاد می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تا پایان سال جاری 15 هزار هکتار از اراضی مستعد استان نیز مجهز به سیستم آبیاری مدرن خواهند شد.

رئیس جمهور کشورمان در ادامه با اشاره به وضعیت دریاچه ارومیه با تأکید بر اینکه من به وعده انتخاباتی خود درباره دریاچه ارومیه وفا کردم، اظهار کرد: نخستین جلسه دولت یازدهم با موضوع توجه به شرایط دریاچه ارومیه برگزار شد و در آن جلسه احیاء این دریاچه عزیز مطرح گردید.

وی با تأکید بر اینکه امروز دریاچه ارومیه احیاء شده است، اظهار کرد: دریاچه ارومیه در شرایطی که چنانچه وضعیت قبل ادامه پیدا می‌کرد باید با 120 سانتیمتر کاهش ارتفاع آب مواجه می‌شد اما امروز به همت مسئولین و مردم میزان آب موجود در دریاچه ارومیه نسبت به سال 92،‌10 سانتیمتر بالاتر است و گام‌هایی در جهت تثبیت شرایط این دریاچه برداشته شده است.

روحانی با بیان اینکه 17 دستگاه در کشور مسئول احیای دریاچه ارومیه هستند، گفت: امروز دریاچه ارومیه نسبت به تاریخ مشابه در کشور 46 سانتیمتر افزایش آب داشته است و این بدان معناست که ما دریاچه ارومیه را احیاء خواهیم کرد.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به برنامه‌های خود در جریان سفر به استان آذربایجان غربی، اظهار کرد: در این سفر دو طرح بزرگ صنعتی و پتروشیمی را افتتاح خواهیم کرد. همچنین افتتاح ده‌ها طرح عمرانی، صنعتی و کشاورزی، کلنگ‌زنی ده‌ها طرح دیگر از جمله برنامه‌های دیگر سفر به این استان است.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه تأمین امنیت کشور در سایه توسعه فراهم خواهد شد خطاب به مسئولان استان آذربایجان، گفت: استان آذربایجان غربی را به عنوان استانی امنیتی تلقی نکنید و فکر نکنید که در این استان باید برنامه‌های امنیتی انجام شود ؛ چرا که امنیت این استان و امنیت سراسر کشور در سایه توسعه تحقق خواهد یافت.

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 541471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حیدری A1 ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
    91 40
    درود بر دکتر روحانی عزیز که چه زیبا فرمودند : با نفت 147 دلاری اشتغال ایجاد نکردند ... حالا آنهایی که با نفت 40 دلاری انتظار دارند ایشان معجزه کند بیایند و راهکار ارائه نمایند
    • بهروز IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
      60 18
      با نفت40 دلاری انتظار نداریم معجزه شه اما با برجام انتظار داریم معجزه شه چون خود دولت اینو قبل از برجام گفت که آب خوردن مردم به برجام بستگی داره و گفتن برجام معجزه می کنه تو کشور
    • طولابي IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
      48 4
      همون بهتر كه بشه يك دلار ، چون نفت 147 دلاري يا قيمت فعلي نفت ، فقط و فقط باعث تحريك دزدي و اختلاس و هزينه براي از ما بهتران شده و ميشه و بي خود نيست كه دولت و معاون اول دائم ميگن كه يك دلار از دولت قبل براي ما نمونده و باز هم ميگم همون بهتر كه نمونده و نباشه
  • بی نام NL ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
    67 12
    آقای رئیس جمهور از شما خواهش میکنم از گذشته خاج شو و از حال بگو . حالی که باید آیندرو باهاش بسازیم.
    • آرزو A1 ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
      17 13
      با شما موافقم تا جایی که انتقادات ما تبدیل به انصافی نشه... به هر حال شاید خیلی به خیلی از وعده هاشون نتونستن عمل کنن اما شرایط قطعا از دوران دولت قبل خیلی بهتره و امیدوارم از این بهتر هم بشه