رویترز با انتشار این تصاویر خبر داد: نظامیان ائتلاف آمریکا در عملیات پیشمرگان کرد حضور دارند

خبرگزاری رویترز از حضور نیروهای ائتلاف تحت هدایت آمریکا در نزدیکی خط مقدم عملیات پیشمرگان کرد عراق علیه گروه تروریستی داعش در موصل خبر داد.

 

 

 

به گزارش خبرآنلاین، ایرنا به نقل از رویترز گزارش داد:  پیشمرگ های کرد دیروز یکشنبه عملیات آزادسازی چندین روستای شرق موصل از اشغال داعش را آغاز کردند.

خبرنگار رویترز اعلام کرد که شاهد سوار شدن نظامیان ائتلاف آمریکایی بر خودروهای زرهی مستقر در خارج روستای حسن شامی در چند کیلومتری شرق خط مقدم عملیات مذکور بوده است؛ بر اساس اظهارات خبرنگار رویترز، این نیروها از افراد حاضر در محل خواستند که از آنها تصویربرداری نکنند.

این گزارش افزود: نیروهای مذکور به زبان انگلیسی سخن می گفتند، اما ملیت آن ها مشخص نبود. رویترز پیشتر اعلام کرده بود که این افراد آمریکایی بودند، اما رسما نمی شد این مطلب را تایید کرد.

استیو وارن از فرماندهان ارتش آمریکا در ائتلاف مذکور در خصوص اعزام نظامیان ائتلاف به اطراف خط مقدم نبرد موصل گفت: نیروهای آمریکایی و ائتلاف در زمینه مشاوره و پشتیبانی به عملیات پیشمرگ های کرد کمک می کنند؛ وی همچنین تاکید کرد که نمی تواند ملیت نیروهای یاد شده را اعلام کند.

از نخستین ساعات این عملیات، نبردی شدید آغاز شد و نیروهای ائتلاف در حال کمک به تخلیه زخمی ها از خط مقدم مشاهده شدند.
بر اساس بیانیه شورای امنیتی منطقه خودمختار کردستان عراق، روستای مفتی چند ساعت پس از آغاز عملیات آزاد شد.

موصل که پیش از جنگ 2 میلیون نفر جمعیت داشت، بزرگترین شهر تحت اشغال داعش در سوریه و عراق است. حیدرالعبادی نخست وزیر عراق در اواخر سال میلادی گذشته ابراز امیدواری کرده بود که سال 2016 سال آزادسازی موصل و پیروزی نهایی بر گروه تروریستی داعش باشد.
بر اساس بیانیه شورای امنیتی منطقه خودمختار کردستان عراق، حدود 5 هزار و 500 نیروی پیشمرگ در عملیات روز یکشنبه حضور دارند.

شورای مذکور همچنین تاکید کرد که این عملیات یکی از مهم ترین نبردها است و انتظار می رود که با افزایش فشار بر داعش در موصل زمینه برای حمله نهایی فراهم شود.
ارتش عراق نیز در حال حاضر با اعمال فشار بر مواضع داعش در شهر فلوجه در 50 کیلومتری غرب بغداد، به مصاف این گروه تروریستی رفته است.
ارتش با پشتیبانی نیروهای مردمی شیعی و حمله های هوایی در حال تکمیل محاصره این شهر است. عملیات آزادسازی فلوجه 23 مه (3 خرداد) آغاز شد.
نیروهای مبارزه با تروریسم در جنگ شهری تاکنون مواضع مهمی را در اطراف شهر فلوجه در کنترل خود گرفته اند و با اتمام محاصره وارد شهر خواهند شد.

خبرگزاری فرانسه امروز (دوشنبه) به نقل از یک فرمانده عراقی گزارش داد که نیروهای این کشور وارد شهر فلوجه شدند.
گروه تروریستی داعش طی دو سال اخیر به کمک کشورهای آمریکا، عربستان، قطر، ترکیه و رژیم صهیونیستی بخش هایی از عراق و در 4 سال گذشته بخش هایی از سوریه را اشغال و تاکنون مرتکب جنایات زیادی در این دو کشور شده است.

آمریکا و ائتلاف خود ساخته اش در منطقه در ماه های اخیر به دنبال نشان دادن چهره ای دیگر از خود هستند و در ظاهر به دنبال نشان دادن چهره مقابله کننده با داعش به خود گرفته اند تا پیروزی های نیروهای مردمی و ارتش عراق علیه داعش در این کشور را به خود نسبت دهند و خود را منجی مردم عراق نشان دهند.
تحلیلگران سیاسی مسایل منطقه معتقدند که حضور نیروهای آمریکایی در عراق بیشتر به منظور کمک به تروریست های داعش در این کشور می باشد که در صورت به محاصره درآمدن سران این گروهک تروریستی توسط نیروهای عراقی، آنها را نجات دهند، همانگونه که تاکنون بارها اقدام به این کار در شهرهایی همچون تکریت و الرمادی کردند.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 541583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهران A1 ۰۰:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
    1 1
    عالی پوشش میدید خبر هارو