با اعلام رئیس جمهور و بصورت ویدئو کنفرانس چندین پروژه در استان آذربایجان غربی افتتاح و کلنگ زنی شدند.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی، در جریان جلسه توسعه و سرمایه گذاری استان با حضور رییس جمهور و فعالان اقتصادی تعدادی از طرح ها و پروژه های استان آذربایجان غربی از طریق ویدیو کنفرانس و با دستور دکتر روحانی به بهره برداری رسیدند و یا کلنگ خوردند.

* افتتاح طرح های وزارت جهاد کشاورزی در استان
حجتی در این ویدیو کنفرانس در محل روستای تازه کند از افتتاح همزمان از ۲۶۸ پروژه بخش کشاورزی خبر داد و گفت: این پروژه‌ها شامل ۲۵۵ پروژه آبیاری تحت فشار در سطح ۱۷۷۱ هکتار ازاراضی زراعی و باغ، ۸ پروژه تولیدات دامی، ۳ پروژه صنایع کشاورزی است.
بر اساس اعلام وزیر جهاد کشاورزی ۲ پروژه تولیدات گیاهی و شروع عملیات اجرایی شبکه‌های فرعی کم فشار در سطح ۲۸ هزار هکتار از اراضی کشاورزی آذربایجان غربی از دیگر پروژه‌های افتتاحی در آذربایجان غربی است.

* افتتاح طرح های وزارت نیرو در استان
چیت چیان در این ویدیو کنفرانس از محل اجرای پروژه در شهرستان های پلدشت و شوط گفت: در این استان ۱۴ سد در حال اجراست که ۱۲۵۰ میلیارد تومان برای اجزای این طرح ها در نظر گرفته شده است.آغاز عملیات اجرایی سد کرم اباد و زهکشی با حجم اب قابل تنظیم ۸۵ کیلومتر مکعب و اشتغال ۱۵ هزار نفری و با اعتبار ۹۰۰ میلیارد تومان کلا تامین شده و تا پایان سال ۹۶ به اتمام می رسد و همچنین دومین طرح سد مخزنی بابا احمد در چالدران با ۷۰۰ هکتار اراضی با ۱۶ میلیارد تومان اعتبار به بهره برداری رسیده است جزو طرحهای افتتاحی این سفر است. وزیر نیرو همچنین از آبگیری سدهای سردشت و سد سیلوه پیرانشهر هم خبر داد.

* افتتاح طرح های وزارت بهداشت در استان
دکتر قاضی زاده هاشمی از طریق ویدیو کنفرانس از روستای حیدرلوی بیگلر از افتتاح همزمان ۱۸۰ خانه بهداشت در استان و بهره مندی تمامی خدمات بهداشتی و درمانی با اختصاصی بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۳۰۰۰ نفر خبر داد .
وی همچنین ادامه داد: ارتقای خدمات بهداشتی از روستا به شهر یکی از فعالیت های این دولت است و برای ۲ میلیون نفر خدمات بهداشتی جدید ایجاد شد و پرونده الکترونیک سلامت در استان نیز راه اندازی شد.

*افتتاح طرح های حوزه گردشگری در استان
سلطانی فر رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری هم از محل افتتاح هتل انای ارومیه گفت: در این سفر ۳ پروژه مهم شامل اولین هتل ۵ ستاره استانی در ارومیه در زمینی به مساحت ۴۱۰۰ متر با سرمایه گذاری ۱۸۰ میلیارد تومان با ظرفیت خوب ومناسب, هتل آتا در سلماس با ظرفیت ۳۰ اتاق و کمپ گردشگری شاهیندژ مورد بهره برداری قرار گرفت.
سلطانی فر ابراز امیدواری کرد میزان ساخت هتل ها در این دولت به دو برابر کل عمر انقلاب برسد.

* افتتاح فاز ۲ پتروشیمی ارومیه
شاهدانی معاون وزیر نفت هم در ارتباط از طریق ویدیو کنفرانس از محل مجتمع پتروشیمی ارومیه با اشاره به فعالیت های دولت تدبیر در حوزه پتروشیمی گفت: فاز دوم پتروشیمی ارومیه با عنوان طرح جدید اسید سولفوریک با ظرفیت ۵۰ هزار تن در سال با اعتبار ۲۲۰ میلیارد ریال افتتاح و کلنگ زنی فاز جدید هم امروز انجام می گیرد.

* بهره مندی ۹۵۳ روستا به اینترنت پرسرعت
صبوری معاون سازمان تنظیم مقرارت در روستای قرالر ارومیه هم از طریق ویدیو کنفرانس از افتتاح و بهره مندی ۹۵۳ روستا به اینترنت پرسرعت خبر داد.
همچنین در این جلسه حسن انتظار رییس اتاق بازرگانی صنایع ومعادن و کشاورزی استان هم با اشاره به برخی از مشکلات استان در حوزه تجارت خارجی و بازار تولیدات داخلی خواستار حمایت بیشتر و یکپارچه شدن مدیریت گمرکات استان شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 541762

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =