۰ نفر
۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۶

«خبرجنوب» نوشت: یکی از جاذبه های گردشگری که پدیده نوپایی محسوب می شود و مورد استقبال گردشگران قرار گرفته، قطارهای هتلی است؛ زیرساختی که چندسالی است به جاذبه جدید گردشگری بدل شده اما آن طور که فعالین این حوزه میگویند در درازمدت این پدیده تأثیر منفی خود را بر صنعت گردشگری خواهد گذاشت.

چندسالي است كه از راه اندازي و فعاليت گسترده قطارهاي هتلي در دنيا و به تبع آن در ايران مي گذرد، قطارهايي كه نه تنها سريع السير هستند بلكه مانند يك هتل 5 يا 7 ستاره، خدمات منحصر به فردي از قبيل پذيرايي و اقامت را به گردشگران ارايه مي كنند به طوري كه گردشگران با ورود به اين قطارها، نيازي به اقامت در هتل مقصد سفر ندارند و اين موضوع نگراني برخي از فعالين گردشگري را برانگيخته است.
به باور برخي از اين فعالين، اگر قرار باشد گردشگران با قطار سفر كنند و از خدمات اقامت، پذيرايي و حتي ترانسفر و رفت وآمد در مقصد سفر هيچ استفاده اي نكنند بي شك گردشگري منطقه از رمق مي افتد.
در اين رابطه حسن سيادتان، رئيس جامعه هتلداران فارس به خبرنگار ما مي گويد: قطارهاي هتلي پديده اي جذاب براي گردشگران است و تجربه آن خالي از لطف نيست اما اگر روند عادي خود را طي كند آسيب زا نخواهد بود و توسعه گردشگري با چالش مواجه نخواهد شد.
وي با بيان اين كه اقامت در قطارهاي هتلي مشكل زا نخواهد بود، اگر رشد قارچ گونه نداشته باشد، مي افزايد: يكي از زيرساخت هاي اصلي توسعه گردشگري، هتل است كه هم اينك نيز روند ساخت آن در فارس با افزايش چشمگيري همراه شده به طوري كه تا آخر سال جاري 4 هتل در اين استان افتتاح مي شود.
سيادتان در ادامه تأكيد مي كند: گردشگران همواره به دنبال تنوع و جذابيت هاي جديد در سفر هستند و در حال حاضر قطارهاي هتلي اين جذابيت ها را براي گردشگران دارند.
رئيس جامعه هتلداران فارس اضافه مي كند: سليقه و ذائقه گردشگران همواره در اولويت است و بايد با اتخاذ برنامههاي ويژه و مناسب، مدت اقامت گردشگران را افزايش داد و يكي از راه هاي اين اقدام، تنوع در واحدهاي اقامتي و ايجاد يك سري جذابيت ها در اين واحدهاست.
اما در ادامه اين گفت وگو، معاون گردشگري اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري فارس با تاكيد بر اينكه سفركردن با قطار تنوع خاصي براي گردشگران دارد، مي گويد: گردشگران در سفر با قطار با مسيرهاي گردشگري آشنا مي شوند و مي توانند جاذبه هاي مختلف فرهنگي، تاريخي و طبيعي ايران را ببينند.
محسن نژاد اضافه مي كند: با توجه به اينكه حجم مسافراني كه از طريق هوايي به ايران و به تبع آن شيراز سفر ميكنند بسيار زياد است كه در مقايسه با آن، تعداد مسافران قطار ناچيز مي باشد، از اين رو سفركردن با قطار و استفاده از خدمات هتلي تاثير منفي در ضريب اشغال واحدهاي اقامتي به خصوص هتل ها ندارد.
معاون گردشگري فارس همچنين ادامه مي دهد: به طور مثال مسافران يك قطار گردشگري به يكصد نفر مي رسند كه اين تعداد مسافر تنها در يك پكيج گردشگري آژانس هاي مسافرتي جاي مي گيرند، از اين رو سفر با قطار پيامد منفي براي صنعت هتلداري و يا گردشگري كشور و به تبع آن استان نخواهد داشت.
محسن نژاد يكي از مزيت هاي سفر با قطار را معرفي جاذبه هاي ناشناخته و مسيرهاي گردشگري استان به گردشگران خارجي و داخلي مي داند و مي گويد: سفر با قطار و اقامت در آن نه تنها براي گردشگران متنوع است بلكه تبليغات گسترده اي هم براي معرفي مناطق مختلف ايران، مسيرها و مقاصد ناشناخته سفر به گردشگران خواهد بود.

 

1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 542048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =