سید حسن خمینی:انقلاب اسلامی موجب ایجاد مودت و برادری در جامعه ایران شد

یادگار امام راحل با برشمردن برخی از ویژگی‌های انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی موجب ایجاد مودت و برادری در جامعه ایران شد.

به گزارش خبرآنلاین حجت‌الاسلام سید حسن خمینی طی سخنانی در مراسم بیست و هفتمین سالروز ارتحال امام خمینی (ره) با بیان اینکه سختن گفتن از هرچیزی جز امام باطل است، به بیان برخی از ارزش‌های انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل پرداخت و گفت: انقلاب اسلامی ما یک انقلاب با ویژگی های ممتاز است. انقلابی است که از دو خصیصه مردمی و خدایی برخوردار است.

یادگار امام (ره) با بیان اینکه انقلاب خدایی انقلابی است که ارزش‌های الهی برآن حاکم است، اظهارکرد: با مرور قرآن متوجه می‌شویم که یک سری از امور در اختیار خداست. در این کتاب اسمانی هدایت از آن خدا عنوان شده است. وقتی نگاه می کنیم می‌بینیم که انقلاب اسلامی توانسته جان های ما را به سعادت رسانده و آنها را هدایت کند.

وی از عزت به عنوان دومین ویژگی انقلاب‌های خدایی یاد کرد و گفت: انقلاب‌های خدایی دارای عزت هستند و انقلاب اسلامی ما نیز دارای عزتی است که برای جهان اسلام به ارمغان آورده است.

حسن خمینی سومین عامل بزرگ در تعریف خدایی بودن انقلاب را مودت و مهربانی است دانست و گفت: انقلاب اسلامی در میان توده های مردم مودت و مهربانی بوجود آورد. در سال های قبل انقلاب نیاید جامعه چند پاره خود را فراموش کنیم. امام توانست بعد از انقلاب جامعه‌ای سرشار از مودت و مهربانی را با همکاری خود مردم بوجود بیاورد.

تولیت حرم امام خمینی (ره) ادامه داد: اگر در جامعه‌مان دوستی، عزت و مودت وجود داشته باشد می توان گفت که انقلاب اسلامی ما خدایی است که توسط یک مرد انقلابی پیگیری شده است.

وی از وحدت به عنوان یکی دیگر از ویژگی‌های انقلاب‌های الهی یاد کرد و گفت: وقتی خدا می خواهد با مردم صحبت کند از آنها به عنوان یک جمع یاد می کند. امروز در افق جهانی، جامعه اسلامی چند پاره شده و ما شاهد تششت در جامعه اسلامی و درگیر بودن مسلمانان با یکدیگر در کشورهایی نظیر سوریه، فلسطین، یمن، عراق و افغانستان هستیم. ما ماید خدا را بخاطر وحدت، عزت و اتحادی که بواسطه انقلاب‌مان در جامعه وجود دارد، سپاسگزار باشیم.

یادگار امام راحل گفت: امروز غذه سرطانی جهان، به سبب درگیر شدن مسلمانان با یکدیگر در آسایش است. متاسفانه در جامعه اسلامی گروهی نابخرد که از اسلامیت هیچ بویی نبرده اند به مسلمان کشی روی آورده اند.

نوه بنیانگذار انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: به یاد آوریم که در پیش از انقلاب در چه ذلتی بودیم و تصمیم گیری هایمان در کدام سفارتخانه‌ها انجام می‌شد اما امروز ببینیم در سایه رهنمودهای امام و جانسبن ایشان، خود مردم و مسئولان مصلحت سنجی کرده و تصمیم‌های لازم را برای کشور می گیرند.

سید حسن خمینی از نصرت و پیروزی به عنوان یکی دیگر از ویژگی‌های انقلاب‌های الهی یاد کرد و گفت: انقلاب اسلامی همراه مردم است تا گره از مشکلات آنها بگشاید. بعد از رحلت امام (ره) خداوند متعال به خبرگان توفیق داد تا خلف شایسته ای را شناسایی و معرفی کند و جامعه را از بحران عبور دهند. این انتخاب شایسته از الطف بیکرانی بود که خداوند به امام (ره) ودیعه کرد تا جامعه پس از ایشان با همان آرامش مسیر خود را ادامه دهد.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 542664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • تاریخ A1 ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۴
    10 2
    ا همه میدانند که مودت و برادری در جامعه ایران ، در قبل از انقلاب بسیار بیشتر بود ، قبل از انقلاب مردم ایران راستگوتر ، درست کارتر ، با وجدان تر ، امانتدارتر و متحد تر ، و جوانمردتر از الان بودند .