احمد دنیا مالی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر به رانندگان خودروهای عمومی فرسوده توصیه کرد از طریق اتحادیه خود پیگیری دریافت وام نوسازی خودروی فرسوده باشند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، وجود دهها هزار تاکسی فرسوده در تهران، 4 هزار اتوبوس و هزار دستگاه مینی بوس فرسوده که به مردم خدمات عمومی حمل و نقل ارائه می کنند، مشکلاتی را برای آلودگی هوا، افزایش سوخت و همچنین معیشت رانندگان و صاحبان این وسایط نقلیه پیش آورده.
احمد دنیا مالی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر در حاشیه جلسه علنی این نهاد درباره مشکلات این قشر از پایتخت نشینان به خصوص مشکلات دریافت وام نوسازی خودرو، توضیح داد که در ادامه می خوانید:


با وجودی 12 هزار نفر ثبت نام تاکسی ها در دوره جدید، هیچ یک از تاکسی ها، نوسازی نشده است و عامل آن نیز عدم همکاری بانکها و خودروسازان عنوان شده است. به نظر شما چرا این اتفاق افتاد؟
بزرگترین مشکل بحث منابع است. پیگیری های زیادی شده و حتی به نظر می رسد بحث تولید داخل نیز باید مدیریت شود. اگر منابع باشد اینها قابل اجراست. باید این منابع را بانک تامین کند و در قالب وجوه اداره شده، به این موضوع کمک شود. بخشی از منابع که به تاکسیران داده می شود، باید سودش پرداخت شود. جلسه های مختلفی نیز داشتیم و امیدواریم امسال تعداد قابل قبولی از تاکسی ها در مدار نوسازی قرار گیرد.


مینی بوسهای فرسوده تهران نیز بلاتکلیف مانده اند و منع تردد در محدوده طرح ترافیک دارند، تکلیف رانندگان قبیل این خودروها چه می شود؟ راهکار تامین معیشت رانندگان خودروهای فرسوده چیست؟
درباره نوسازی ناوگان مینی بوسرانی نمی شود با پولهای اندک کاری کرد. حدود 1000 مینی بوس در تهران فعالند و 4 هزار اتوبوس فرسوده نیز داریم. ما نیاز به کمکهای دولتی داریم. حتی اگر دولت از طریق منابع بانکی نیز برای تسهیلات اقدام کند، ما آمادگی داریم این ناوگان فرسوده را نوسازی کنیم. حتی برای بحثهایی که دولت تصمیم گرفته 60 هزار تاکسی را نوسازی کند، طبیعتا سهمیه شهر تهران باید 20 هزار خودرو در قالب وجوه اداره شده باشد. اگر دولت این تصمیمات را در اختیار تاکسیرانان قرار دهد، طبیعتا موفق خواهیم شد. از آن سو نیز محدودیتهایی قائلیم که باید این محدودیتها نیز رعایت شود. الان اتوبوسهای فرسوده و آلاینده داریم که در محدوده طرح ترافیک تردد می کند. ما به بخش خصوصی فشار می آوریم، پلیس آنها را متوقف می کند. این تفاوت برخورد را باید یکسان کرد. این کار درست که باید جلوگیری از تردد خودروهای فرسوده شود. از سوی دیگر نیز باید این خودروها، نوسازی شود.


چه می شود کرد قبل از اینکه مشکل برای رانندگان خودروهای فرسوده پیش بیاید، مشکل نوسازی نیز حل شود؟
به این اشخاص، مجوز ورود به طرح ترافیک روزانه می دهند که قیمت بالایی دارد. می توان به این موضوع پرداخت و البته اتحادیه شان نیز باید این را پیگیری کند.

 

45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 542921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =