۰ نفر
۱۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۶

واحد مرکزی خبر نوشت: مراحل مطالعات پایش مکران به صورت جمع آوری اطلاعات، اندازه گیری های میدانی، شبیه سازی پارامترهای دریایی و طبقه بندی نواحی ساحلی صورت گرفته است.

مهدی شفیعی فر مجری طرح پایش و مطالعات شبیه سازی سواحل مکران گفت: موضوع دیگری که ما در سواحل مکران در دست اقدام داریم، هیدروگرافی سواحل مکران است زیرا عملیات هیدروگرافی انجام شده مربوط به دهه 70 میلادی توسط نیروی دریایی ارتش بریتانیا با خروجی یک صد هزارم مقیاس در سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح چاپ شده است.

وی گفت : برای دستیابی به اطلاعات قابل اطمینان و طراحی سازه های ساحلی و فراساحلی، تهیه عمق یابی، تهیه نقشه های هیدورگرافی سواحل برای ناوبری، پایش خط ساحل، کاربرد تغییرات عمق در جانمایی بنادر، کنترل کانالهای دسترسی بنادر تجاری و استخراج اطلاعات برای تدوین برنامه لایروبی از دلایل ضرورت انجام عملیات هیدروگرافی جدید بوده است.

مدیر طرح طرح مطالعات پایش سواحل مکران تاکید کرد: این پروژه جزو پروژه های مطالعات پایه ای دریایی کشور و متولی آن سازمان بنادر و دریانوردی است.

شفیعی فر گفت: مدت زمان پروژه دو سال و اندازه گیری های سواحل به صورت میدانی است.

وی ضرورت این امر را شناحت پدیده های دریایی برای فعالیت های مطالعاتی و مهندسی که در آینده برای توسعه منطقه انجام خواهد داشت ذکر کرد.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: طرح پایش سواحل ایران قرار است در هفت مرحله اجرایی شود که تاکنون پنج مرحله آن انجام شده و مرحله ششم در منطقه سواحل مکران در حال انجام است.

22339

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 542965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =