ایسنا نوشت:دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: در کنار قدرت موشکی، قدرت ایدئولوژیکی و تحقق اقتصاد مقاومتی که سه ‌پایه قدرت بازدارنده کشورمان هستند باید به دنبال پایه‌گذاری قدرت اطلاعاتی باشیم.

دریابان علی شمخانی در همایش ملی روش‌های تحلیل اطلاعات، اظهار کرد: قدرت یک پدیده چند بعدی است و مساوی دانستن قدرت با تجهیزات نظامی یک اشتباه فاحش است. رهبر انقلاب هم می‌فرمایند قدرتی موثر است که درونی‌شده باشد.

وی در ادامه افزود: اگر انقلاب اسلامی بی‌نام امام خمینی (ره) در شناخته شده نیست،‌ راه درست‌ حرکت کردن انقلاب هم بی‌خط رهبر انقلاب ممکن نیست. امروز نفوذ یکی از مهلک‌ترین اشکال خصومت دشمنان انقلاب اسلامی است و باید قدرت بازدارنده در این زمینه ایجاد شود.

شمخانی هم‌چنین با اشاره به این‌که قدرت موشکی، قدرت ایدئولوژیکی و اقتصاد مقاومتی سه رکن از قدرت بازدارنده کشور است، ‌افزود: قدرت ایدئولوژیک ما، مقاومت و اسلام ناب محمدی (ص) را ایجاد کرده و یک سدی در برابر توسعه صهیونیسم در منطقه است. ما از اقتصاد مقاومتی انتظار داریم که جمهوری اسلامی ایران را از تأثیرپذیری فشارهای راهبردی دشمنان مصون کند. این‌ها سه مولفه قدرت داخلی ما هستند که باید قدرت اطلاعاتی را هم به این‌ها بیافزاییم.

دبیر شورای عالی امنیت ملی در ادامه گفت: قدرت اطلاعاتی نقش‌هایی از قبیل قابلیت قدرت قاطع سایبری و بازدارندگی در برابر برتری دیگران به ویژه در حوزه نیمه‌ سخت، قابلیت توانمندسازی مولفه‌های قدرت درونی نظام و مقابله با نفوذ،‌ قابلیت مقابله و خنثی‌سازی استراتژی ایران هراسی و به انزوا بردن کشور و قدرت اشراف اطلاعاتی و کنترل اشکال مختلف توطئه‌های قدرت‌های استکباری از جمله فعالیت‌های گروه‌های تکفیری و تروریستی را باید داشته باشد.

شمخانی تأکید کرد: پایه‌گذاری قدرت اطلاعاتی نیازمند تلاش جهادی و اراده محکم کلیت نظام است. ایجاد این قدرت سخت‌تر از ایجاد قدرت موشکی، قدرت ایدئولوژیکی یا تحقق اقتصاد مقاومتی نیست. ما باید ایجاد قدرت اطلاعاتی را در دستور کار قرار دهیم و خلأ‌های این حوزه را شناسایی و برطرف کنیم.

وی در پایان با اشاره به نقش قدرت اطلاعاتی در زمان دفاع مقدس، اظهار کرد: اگر روند بهره‌گیری از اطلاعات پس از جنگ تحمیلی ادامه می‌یافت ما امروز در وضعیت دیگری قرار داشتیم. البته جمع‌آوری و تحلیل اطلاعات در صحنه مقابله با تکفیری‌ها با موفقیت انجام شد.

27216

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 543102

برچسب‌ها