نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس نهم،‌ کاندیداتوری محمدرضا عارف برای ریاست مجلس در حالی که می‌دانست رای نمی‌آورد را زیرکانه ارزیابی کرد.

عباسعلی منصوری آرانی در گفت و گو با خبرآنلاین درباره تاثیر حضور کاندیدای فراکسیون امید در انتخابات هیات رئیسه موقت مجلس در حالی که برخي معتقد بودند سبد رایش فاصله زیادی با سبد رای علی لاریجانی دارد، اظهار کرد: انتظار مردم از فراکسیون امید این بود که مشکلات کشور را حل کند. مشکلاتی نظیر اقتصاد،‌ بیکاری، آسیب‌های اجتماعی و... که طیف وسیعی دارد و حل آنها راحت نیست. آقاي عارف با کاندیداتوری‌اش نشان داد که فراکسیونش اکثریت نیست و توقع مردم از این فراکسیون کاهش پیدا کرد.

منصوری که تحلیلگر سیاسی مستقل است و در طیف نزدیک به علی لاریجانی تعریف می‌شود، ادامه داد: تصور عمومی جامعه این بود که حضور اصلاح‌طلبان در مجلس، می‌تواند مشکلات جامعه را حل و فصل کند و پیام کاندیداتوری عارف این بود که این میزان رای برای حل و فصل مشکلات جامعه کافی نیست و باید رای بیشتر به این جناح داده شود تا در اکثریت قرار بگیرد و بتواند اثرگذار باشد.

او با ارائه این تحلیل که فراکسیون امید زیرکانه در این رای‌گیری شرکت کرد، افزود: این تصور که آقای عارف نمی‌دانست چه میزان رای دارد، تصور غلطی است. پیش از برگزاری انتخابات هیات رئیسه نیز برآوردها از آرای او حدود 105 رای بود. یعنی خود فراکسیون امید هم می‌دانست که مستقل‌ها به آقای لاریجانی رای می‌دهند.

وی گفت: وزن هر طرف که بیشتر باشد، همان طرف باید پاسخگوي مردم باشد. حالا مشخص شد که جو مجلس دهم در دست اصولگراهاست، انتظاری که به وجود آمد این است اصولگرایان باید در حل مشکلات پاسخگو باشند.

نماینده ادوار مجلس تاکید کرد:‌ البته حضور آقاي عارف در اين انتخابات به نوعی وزن کشی هم بود. اگر او در انتخابات هیات رئیسه شرکت نمی‌کرد، ممکن بود بعدها برخی بگویند فراکسیون امید 60 تا 70 رای بیشتر ندارد اما حال وزن این گروه مشخص شده است.

وی گفت:‌ بسیاری به آقای عارف و دوستانشان پیام دادند که در انتخابات هیات رئیسه شرکت نکنند؛ اما ایشان در انتخابات هیات رئیسه موقت شرکت کردند و پیام خود را به جامعه دادند و برای انتخابات هیات رئیسه دائم خود را کنار کشیدند. فراکسیون امید در انتخابات هیات رئیسه دائم سعی کرد بقیه اعضای فراکسیون را وارد هیات رئیسه کند.

منصوری آرانی اظهار کرد:‌ پیام فراکسيون اميد به مردم در این انتخابات، آن بود که ما در مجلس دهم یک اقلیت هستیم و توقعی که از ما داريد، متناسب با سطح تاثیرگذاري ما نيست. بنابراین مردمی که همچنان تشنه حل مشکلاتشان هستند، در انتخابات‌های آتی قوای مجریه و مقننه به ویژه در سال 96 تلاش می‌کنند این جریان اکثریت مطلق را به دست بیاورند.

27213

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 543254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • اصلاح طلب کاشانی A1 ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    0 0
    سلام بر دکتر منصوری