«خبرجنوب» نوشت: مرد ژله ای که در شبهای خاموش شیراز با ورود به منازل ،خواب زنان را به کابوس تبدیل کرده بود، اعدام شد. برخی از زنان و دختران ادعا کردند ابتدا تصور داشتند خانه هایشان جن دارد و وحشت می‌کردند.

تیرماه سال 92 بود که دختر جوانی با حالتی آشفته خود را به پلیس شیراز رساند و ادعای عجیبی کرد. این دختر گریه کنان گفت که از سوی پسرجوانی هدف نیت شوم قرار گرفته است. در حالی که پلیس با ردیابی مظنون پرونده وی را دستگیر کرده بود همان دختر با مراجعه نزد پلیس ادعا کرد هیچ شکایتی از پسرجوان ندارد و همه ادعاهایش دروغ بوده است.

تیم قضایی و پلیسی وقتی شنیدند پسرمرموز تنها موبایل این دختر را به سرقت برده وی را مردادماه آزاد کردند غافل از اینکه پسرجوان به زودی یکی از مخوفترین کابوسهای شبانه زنان جنوب شیراز خواهد شد.

یک روز با مرد ژله ای

امین 20 ساله که به مرد ژلهای شهرت دارد هر روز به شهرستان سپیدان میرفت و پس ازخرید کاه و یونجه به شیراز بر مي گشت.

وی که محل زندگیاش در اطراف منطقه کوشکک شیراز بود پس از فروختن کاه و یونجه های خود به خانه شان می رفت اما نیمه های شب در حالی که اعضای خانوادهاش خواب بودند خانه را ترک میکرد و از راه پشتبام به حیاط طعمههای خود رفته از طریق دریچههایی که باز بود یا اینکه خودش باز میکرد وارد خانه ها می شد.

این جوان با شگرد خاص خود در حالی که تیغ موکتبری در دست داشت و بدنش را با روغن چرب کرده بود به شکار زنان در خواب می پرداخت.

مرد ژله ای خونسرد بود و حتی اگر در برخی از اقدامات سیاهش اعضای خانواده دختر یا زن جوان متوجه حضور وی می شدند به راحتی پا به فرار می گذاشت و بارها شده بود که با مردان صاحبخانه مواجه شده و چون بدنش چرب بود لیز خورده و گریخته بود.

15سرنوشت مشابه

از مردادماه سال 93 به بعد پلیس شیراز با مراجعه 15 زن یا خانوادههای آنان مواجه شد که همگی سرنوشت های مشابهی داشتند و در دادسرای جنایی شیراز ادعا کردند مردی شبانه پس از ورود به خانههایشان آنها را تسلیم نیت شوم خود کرده است.

یکی از زنان که گریه می کرد، گفت: شب حادثه من و نوزادم در خانه تنها بودیم. آن شب همسرم شیفت شب بود. ناگهان متوجه شدم که شخصی در آشپزخانه مان مشغول نوشیدن آب است از ترس جیغ زدم او ناگهان به سمتم آمد و با تیغی که در دست داشت مرا تهدید کرد در این میان دستش برید.

از ترس نمی دانستم چه کنم. او می گفت اگر فریاد بزنم بچهام را خواهد کشت. من هم به خاطر جان نوزادم چیزی نگفتم. پس از آن هر طوری بود از خانه فرار کرد. از زمانی که وی وارد خانه‌ام شده مدام میترسم.

زن دیگری نیز گفت: صبح روز حادثه زمانی که از خواب بیدار شدم متوجه شدم که لباس‌هایم پاره شده اما نمی دانستم چه بلایی سرم آمده فکر می کردم که جن این کار را انجام داده است. به خاطر این چیزی نگفتم تا اینکه بعد از مدتی همین اتفاق برای دخترم نیز پیش آمد و متوجه شدم که در محله‌مان برای چند زن دیگر نیز این اتفاق افتاده است.

شلوار جامانده

هیچ سرنخی از مرد ژله‌ای در دست نبود و تنها مشخصات ظاهری و چند تار مو و اثراتی که بتوان آزمایش دیانای انجام داد پیش روی تیم های تحقیقاتی قرار داشت. تا اینکه پلیس باخبر شد مرد ژلهای در آخرین اقدامش شلوار خود را جا گذاشته است.

این بار وقتی اعضای خانواده متوجه حضور او شده بودند وي با بر جا گذاشتن شلوار خود که پیش از ورود به خانه در پشتبام بیرون آورده بود متواری شده بود.

سرانجام مأموران به سرنخی از مرد ژله‌ای دست یافتند. در تحقیقات مشخص شد که وی شلوار خود را به خشکشویی داده و بر پشت آن اسم امین نوشته شده است.

اسم مرد ژله‌ای در حالی مشخص شد که جمعیت زیادی در شهر به این اسم بودند.

جستجوی پلیس بین ۲۰ هزار همنام متهم

بررسی لباس نشان داد، متهم آن را به خشکشویی برده و نام خانوادگی او روی لباس قرار داشته است. تحقیقات روی این نام متمرکز شد که کارآگاهان دریافتند ۱۵ هزار نفر، نام موردنظر را دارند.

با بررسی تکتک این افراد تیم جنایی به پسر ۲۰ سالهای به نام امین رسید که اوایل سال گذشته با ورود به خانه زن جوانی با تهدید، تلفن همراه او را سرقت کرده و پس از دستگیری مدتی را در زندان بوده است.

همزمان با آزادی او از زندان موضوع آزار و اذیت زنان آغاز شده بود.

اقدامات سیاه مرد ژلهای ادامه داشت تا اینکه وی پای در خانهای گذاشت که مجهز به دوربین مداربسته بود و به همین خاطر یک فیلم چند ثانیهای از امین به دست آمد و سرانجام هر روز سرنخ های مأموران بیشتر شد تا اینکه تمام پازلها کنار هم چیده و امین وقتی در خانهشان بود دستگیر شد.

بیمارم

مرد ژله‌ای چاره‌ای جز اعتراف نداشت. وی گفت: من بیمارم و تاکنون به ۱۰۰ خانه در جنوب شیراز وارد شده‌ام و فقط در ۲۳ مورد توانسته‌ام نقشه‌هایم را اجرا کنم.

وی گفت: هر سه تا چهار روز نیمه‌های شب و حوالی ساعت دو بامداد از خانه خارج و هر بار به طور اتفاقی وارد خانه‌ای مي‌شدم و اینگونه نبود که از قبل خانه ای را شناسایی کرده باشم.

مرد ژله‌ای افزود: حوالی ساعت دو به طور اتفاقی خانه‌ای را انتخاب کرده و به پشت‌بام آن می‌رفتم. پس از اینکه لباس‌هایم را بیرون آورده آن را روی پشت‌بام گذاشته و وارد حیاط می‌شدم. در خانه‌هایی که دریچه‌هایشان باز بود مشکلی نداشتم اما دریچه‌هایی که بسته بود را خودم باز کرده و اگر هم موفق نمی‌شدم، به پشت‌بام رفته و لباس‌هایم را بر داشته و آنجا را ترک می‌کردم.

امین گفت: پس از ورود به خانه‌ها با روغنی که خودم از خانه‌مان برده بودم بدنم را چرب می‌کردم و اگر روغن نبرده بودم نیز با روغنی که در خانه طعمه‌هایم بود این کار را انجام می‌دادم و پس از چرب کردن خود با تیغ لباس زنان را پاره می‌کردم.

ادامه تحقیقات
تیم قضایی و پلیسی در بررسی ادعاهای طعمه‌های مرد ژله‌ای پی برد که کوچکترین شکار وی 18 و مسن‌ترین آنها زن 60 ساله‌ای بوده است.

پس از اعتراف مرد ژله ای به این جرم این پرونده با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری فارس ارسال شد. جلسه رسیدگی به این پرونده در شعبه اول کیفری یک فارس به ریاست قاضی رجایی نیا تشکیل شد.

در جریان رسیدگی به این پرونده نماينده دادستان خواستار مجازات مردژله ای شد. سپس اعترافات وی اخذ و نامبرده بار دیگر به ورود به منزل مردم در مناطق جنوب شهر اعتراف کرد. بدین ترتیب با حکم دادگاه کیفری وی به اتهام مسفد فی الارض به اعدام محکوم شد. با اعتراض به این حکم پرونده به دیوان عالی کشور ارسال که در نهایت تایید شد.

اعدام مرد ژله ای

حکم اعدام این جنایتکار حوالی ساعت هفت و 30 دقیقه دیروز و پس از قرائت دادنامه در حضور تعداد زیادی از مردم شیراز به اجرا درآمد. تعدادی از افراد حاضر در محل با کف زدن های خود خواستار مجازات این افراد شرور شدند.

همچنین متجاوز به عنف دیگری به نام مجتبی که صبح ديروز به همراه مرد ژله‌ای به دار مجازات آویخته شد به اتهام ارتکاب زنای به عنف پیش از اقدام به قتل طعمه خود، از سوی شعبه یک دادگاه کیفری یک استان به اعدام در ملاء عام محکوم شده بود.

گفتنی است قرار بود اجرای حکم اعدام این دو تبهکار روز پنج شنبه گذشته اجرا شود که با توجه به تمهیدات امنیتی صبح ديروز به اجرا درآمد. همچنین تعدادی از مردم با سر دادن شعارهایی از دستگاه قضایی برای برخورد با این افراد تشکر کردند.

۴۷۴۷

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 543348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 89
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۲:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    این ماجرا رو واسه اون دسته ای ک میگن اعدام غیر انسانیه بایدخوندک اکر خانوادش گرفتار همجین پست فطرت کثیف میشدن راضی بودند ک طرفشون زندانی یا حتی آزاد بشه؟؟؟؟؟دسته بعد برای پلیسه ک باید بخونندوقتی جنایتها و خلافهای سنگینی انجام میشه بهتره پلیس در برنامه های تلویزیون بااشاره ب چگونگی حادثه,و سرنخهای احتمالی,مردم رو در حریان بگذاره ک نطمنا سریعتر ب اون فرد یاکروه خلافکار دسترسی و دستگیرشان میکنند تا بقیه افراد گرفتار معضل اینچنینی نشوند....
    • بی نام EU ۰۵:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
      به نظرم علت جرم این آقا باید ریشه یابی بشه
    • بی نام RU ۰۵:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
      بی نام جان من با این افرادی که می گند اعدام نشه برخورد داشتم که خودشان گرفتار شدند،اون ها هم در خواست اعدام می کنند و وقتی می پرسیم که تو با اعدام مخالف بود می گند مورد ما با بقیه مردم فرق می کنه
    • بی نام RU ۰۵:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
      بی نام جان طرف علاوه بر تجاوز با کسانی دوست بوده و رابطه غیر مجاز داشته،پس نمیشه گفت که این کارها را به خاطر دیر کرد ازدواج و عدم رابطه با جنس مخالف بوده
    • بهروز IR ۰۵:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
      32 56
      اين همه ملت همه خودشون ي پا قاضي هستند و بعد قوه قضائيه ميگه كمبود قاضي داريم... حقوق جزا و جرم شناسي يكي از زيرشاخه هاي علم حقوق هستش كه بايد به اين امر بپردازه. شمايي كه آخرين كتابي كه خوندي بينش اسلامي دبيرستان بوده لطفاً نظر نده. فقط گوش كن.
    • سعید A1 ۰۵:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
      52 67
      مطمئن باش با 1000 بار اعدام کردن هم نمیشه جلوی این جرایم رو گرفت. اگرصرفا برای انتقام گرفتن این حرفو میزنی که این یه حکم احساسی و شاید من و هر کسی که با اعدام مخالفه هم در شرایطی احساسی حکم کنه.مهم اینه که قانون نباید تسلیم احساسات بشه. اگر نخوایم مضرات آشکار و پنهان اعدام قبول کنیم، در بی فایده بودن اون شکی نیست.
    • بی نام RU ۰۵:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
      86 14
      اقا بهروز من فوق لیسانس حقوقم و کلی اطلاع دارم پس نمی خواد به مردم سرکوفت بزنی و اطلاعاتت را به رخ ان ها بکشی،در برزیل برای تجاوز مجازات اعدام بود و در ان موقع میزان وقوع ان 6 هزار مورد در سال بود ولی پس از حذف مجازات اعدام و جایگزینی ریشه یابی الان در چند سال این میزان به 47 هزار مورد رسیده که امار واقعی بیش از این است و دولت نمی خواد بگوید اشتباه کردم و امار پایین تر را می دهد
    • بی نام A1 ۰۵:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
      40 4
      صحیح است باید ریشه یابی بشود، اما متاسفانه در جامعه ما که بیشتر مردم هیجانی و احساسی و آنی تصمیم می گیرند که در بسیاری از پیام ها نیز مشهود است فقط صورت مساله را می خواهند پاک کنند اما این فقط نوک کوه یخ است که آشکار است، چندین برابر آنچه که آشکار است زیر اقیانوس جامعه پنهان است
    • بی نام IR ۰۶:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
      60 14
      كسي منكر اعدام اين نامرد نيست ولي جوون بوده بايد سي سال ازش كار ميكشدين تومعادن وجاده ها بعد ميكشتنش
  • بی نام IR ۰۲:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    خدا گناهانش رو ببخشه
    • بی نام A1 ۰۴:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
      نباید ببخشه
    • بی نام A1 ۰۵:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
      خدا قرار نیست ببخشه چون حق الناسه این گناهایی که کرده
  • بی نام IR ۰۳:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    خدا لعنتش کند
  • بی نام A1 ۰۳:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    209 1
    چرا پلیس این موارد رو گزارش نمیکنه که مردم بدونن و هوشیار باشن. چقدر از اتفاقات زنجیره ای اگه از یکی دو مورد اول اطلاع رسانی بشه مردم هوشیار میشن و به کیس های بعدی نمیرسه.
    • بی نام IR ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۸
      3 6
      اعلام این دست خبرها در سطح گسترده باعث وحشت عمومی میشه و پلیس و دستگاه های قضایی اغلب به همین دلیل و جلوگیری از هرج و مرج از انتشار اخبار این جرایم جلوگیری میکنه.
  • بی نام IR ۰۳:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    مردمی که برای کشت دیگران کف بزنند تکلیفشان معلوم است هیچ کس برایش سوالی پیش نیامد که چرا وی دست به چنین اقدامی زده وچه انگیزه ای داشته ؟ بچه بیست ساله با چرا باید دست به چنین کاری بزند فقط او مقصر بوده وظیفه جامعه در قبال چنین افرادی چیست ؟
    • بی نام A1 ۰۴:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
      94 36
      لطفا اگر در اینگونه موارد مجنی علیه نیستید تریپ روشنفکری نیا
    • بی نام RU ۰۵:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
      هر وقت این بلا سر خانواده ات امد بگرد ریشه یابی کن که چرا طرف همچین کاری کرده
    • بی نام RU ۰۵:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
      88 16
      محض اطلاعت بگم که طرف با دو نفر دوست بوده و با ان ها هم رابطه داشته،در ضمن سنش هم پایین بووده پس مشکل دیر ازدواج کردن و عدم رابطه غیر متعارف هم نداشته،وقتی می خوای تیپ روشنفکری برداری قبلش تحقیق کن
    • بی نام A1 ۰۵:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
      64 22
      آقا راست میگه دیگه کف زدن داره؟؟؟؟ باید بزنیم تو سر خودمون با این وضع جامعه حالا اینو اعدام کردن دیگه مشکل حل شد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/ دیگه کسی تجاوز نمیکنه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ مشکل باید ریشه یابی بشه یا صورت مساله حل بشه این آدم باید تو تیمارستان تحت برسی قرار بگیره که ببینم مشکل کجاست که بچه ی دیگه ای اینجوری نشه
    • بی نام A1 ۰۵:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
      28 40
      شمایی که تحقیق کردی پس بگو دلیلش چی بوده اینی که رابطه داشته ولی چنین کاری کرده مگه کسی اینجا حرف از ازدواج زد مگه فقط کسی که ازدواج نکنه متجاوز میشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ میگن باید ریشه یابی بشه ببینن کجای تربیت یا روش جامعه غلطه که یه جوون 20 ساله اینکارو کرده کاش شما هم یکم فکر میکردی روشنفکری پیشکشت
    • رها IR ۰۶:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
      22 14
      بله راست میگه، وظیفه جامعه چیست؟ به نظر من نباید قاتل و متجاوز اعدام شود بلکه بقیه جامعه اعدام شن چون وظایفشان را انجام نداده اند، آخ کشته مرده تریپ روشنفکری اونایی هستم که اوج تجربشون از غرب سریال فرندز هستش برید آمریکا ببینید با متجاوز چه میکنند،
    • بی نام RU ۰۶:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
      12 3
      شما که ریشه یابی می کنید بگید دلیلش چی بوده تا چیزی میشه میگید دلیلش دیر ازدواج کردنه برای همین این کار را کرده الان که دلیل و منطقی نداری که از متجاوز حکمایت کنی توپ را در زمین من می ندازی،من می گم طرف هر مشکلی هم داشته نباید این کار را می کرده ولی این شمایید که دنبال توجیه طرف می گردید
    • بی نام RU ۰۶:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
      5 3
      بی نام 09:59:58 خودت به تناقض رسیدی قبلش همش می گفتید دلیلش دیر ازدواج کردن و عدم رابطه با جنس مخالفه الان می گید ما کی همچین حرفی زدیم پس معلومه که حرف های شما پایه مطقی و علمی نداره و هر طرف با بوزه توجیه می کنید
    • بی نام A1 ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
      37 3
      بیست ساله بچه محسوب میشه؟با همین برخوردهاست که جوون های ما هیچ وقت مسئول ازآب در نیم آیند.بیست ساله بچه است؟
  • حسین A1 ۰۳:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    چه جالب لباس طرف رو پاره کرده و او هم متوجه نشده
    • بی نام A1 ۰۴:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
      جالب تر اینکه از پاره بودن لباسش متوجه شده چه اتفاقی براش افتاده؟ایا عقل سالم اینو میپذیره
    • بی نام A1 ۰۵:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
      75 8
      ظاهرا اونها رو بیهوش کرده
    • بی نام A1 ۰۵:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
      101 6
      با یه ماده خاص بیهوش میکرده اعضا خانواده رو لطفا به این خانو ما تهمت نزنید
    • امیر تبریز اوغلی A1 ۰۵:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
      از صد متری من یه پشه رد بشه خواب از سرم میپره.. بعد اون اتفاقات به اونصورت رخ بده... طرف احساس نکنه؟؟؟؟؟؟ قابل هضم نیست.... هر چند در هر صورت اعدام هم برا این موجود خیلی کم بوده
    • بی نام A1 ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
      9 2
      زن ها رو بیهوش میکرده خبر کامل نیست
  • بی نام IR ۰۳:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    137 4
    کاش زندگی آن 23 نفر را هم به تصویر کشیده شود همسران آنها، کودکان آنها و خانواده آنها چه احساسی دارنددردناک است واقعا دردناک است
  • ر.ه A1 ۰۳:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    خبر آنلاین حالا نیستی ببینی چه اعلامیه ای براش چاپ کردن . امیدوارم جلوی برگزاری مراسمش گرفته بشه
  • بی نام RO ۰۴:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    39 5
    عجب ادمی بوده مثل سایه
  • بی نام IR ۰۴:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    103 7
    چرا به یه اعدام ساده اکتفا می کنید؟ این اشخاص باید زنده بمونن و تا آخر عمرشون زجر بکشند.
    • بی نام IR ۰۴:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
      42 8
      مجازات اعدام خیلی مجازات کمیه و برای این دست آدمها کافی نیست، به قول یه بنده خدایی میگفت به اینجور تبهکاران باید یه آمپولی چیزی زد که قطع نخاع بشه و تا آخر عمرش توی رختخواب بیفته
  • نام A1 ۰۴:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    74 6
    چی منتظرشون هست بعد از مرگ خدا میدونه
  • بی نام RO ۰۴:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    61 2
    چرا هیچکس به پلیس شکایت نمیکرده؟
    • بفرماتووو A1 ۰۵:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
      42 4
      چی بگن ؟ اکثرا شوهراشون خبر نداره از این موضوع اگه بفهمن هم که طلاق . متاسفانه کسی پیشتشون نیست . واقعا اعدام خالی کم بود براش . باید به شدید ترین وضع ممکن فشاری روحی و جسمی بهش وارد میکردند و بعد از چند سال حوراک حیوانها
  • محمد A1 ۰۴:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    57 5
    من بچه ی شیرازم ولی واقعا از این قضیه خبر نداشتم .خیلی متاسف شدم
  • محسن IR ۰۵:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    57 4
    اینقدر به دنیا خندیدیم تا سر خودمون اومد.خدایا خودت رحم کن.
  • 10 IR ۰۵:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    3 55
    در تحقیقات مشخص شد که وی شلوار خود را به خشکشویی داده و بر پشت آن اسم امین نوشته شده است. در سطر بالا ترش نوشتید که شلوارش را جا گذاشته بود پس اگرجا گذاشته بود خودش نبرده خشکشویی در هر حا بابت اعدامش خوشحالم ولی باید اطلاع رسانی بیشتری در اینمورد میشد.
    • بی نام A1 ۰۶:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
      38 1
      آی کیو قبل از جا گذاشتن برده خشکشویی
    • مجي A1 ۰۶:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
      39 1
      اگه خودت يكم به ذهنت فشار بياري متوجه ميشي ، وقتي لباس رو ميدي خشكشويي اسمت رو ميزنه به لباس و بعد از تحويل گرفتن خيلي ها يا متوجه نميشن يا حواسشون نيس و اون برچسب رو جدا نميكنن ، اين طرف هم لباسش كه رو پشت بوم بوده و پيداش كردن همون برچسب رو از قبل داشته ، فهميدي حالا ؟
  • هادی IR ۰۵:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    38 3
    من کاری با اعدام این فرد ندارم. اما ریشه یابی که اصولا ربطی به اعدام این مجرم هم نداره،بسیار بسیار مهم تر هست.ریشه یابی منجر به پیشگیری از وقوع جرم میشه. مجرم رو که نمیشه ریشه یابی کرد. در خبرآنلاین خبری بود که پدری فرزندش رو انقدر کتک زده تا بمیره. فرض کنید نمیمرد و بزرگ میشد.. این پسر خردسال در بزرگسالی تبدیل به چی میشد؟ کسی که در کودکی با میله بارفیکس کتک می خوره و تحت هزار جور بدبختی و تحقیر بزرگ میشه، در آینده آیا کوله باری از بیماری روحی و عقده نخواهد بود؟ امروز به امثال این بچه ها کاری نداریم. اما فردا که قتلی یا تجاوزی مرتکب شد و زندگی خودش و دیگری رو تباه کرد، جمع میشیم و شعار اعدام سرمیدیم.. اما غافل از اینکه ما می تونستیم جلوی یک پسر خردسال رو بگیریم تا تبدیل به قاتل نشه.. همین.
    • مهدی IR ۰۶:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۸
      5 1
      با نظر شما موافقم.وقتی انقدر مشکلات اقتصادی زیاده طرف تو نون شب خانوادش میمونه چه برسه سر لباس یا تفریح تازه بیکارم میشه میاد خونه بچه به پرو پاش میپیچه بابا اینو میخوام بابا اون میخوام بچرو میگیره به باد کتک این بچه بغییر از نداری یا فقر یا تبعیض اجتماعی با دیگران یا مسائل دیگه ایی چی یادش میاد از بچگیش. یمورد تشکیل عامل بوجود آمدن همچین شخصیتایی تو جامعه همینه.امسال همچین خانواده هایی بالای 50درصد جامعه رو تشکیل میده.حالا شانس خانوادس بچه بزرگ شد خوب در بیاد یا بد.
  • احمد DE ۰۵:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    20 46
    به نظر من اعدام هیچ چیزی رو حل نمیکنه. فقط پاک کردن صورت مساله است. باید این اقدام ریشه یابی بشه. گاهی واقعا ممکنه فردی که این اعمال شنیع را انجام داده مریض بوده باشه و تحت مراقبت باشه. اگر اعدام موچب توقف اینگونه جنایت ها می شد دیگه نباید شاهد چنین چیزهایی میبودیم. در حالیکه متاسفانه هر روز بیشتر و بیشتر میشه. مگر قاتل روح الله داداشی رو اعدام نشد؟ آیا بعدش دیگه هیچ قتلی اتفاق نیفتاد؟؟؟؟ به علاوه اینکه اعدام در ملا عام موجب گسترش قساوت بین مردم میشه.
    • بی نام RU ۰۵:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
      39 7
      اقا احمد محض اطلاعت بگم که در برزیل میزان تجاوز حدود 6 تا 7 هزار مورد در سال بود ولی پس از حذف اعدام و جایگزینی ریشه یابی این میزان به بیشش از 47 هزار مورد در سال رسیده
    • بی نام A1 ۰۵:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
      5 6
      کاملا صحیح
  • محمد A1 ۰۵:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    26 5
    عقل سلیم حکم میکنه که پیشگیری همیشه بهتر از درمانه، این کف زدنها و هورا کشیدنها برای کسانیکه صدمه روحی دیدن دردی دوا نخواهد کرد
  • بی نام A1 ۰۵:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    21 40
    حالا که اعدام شد ولی مشکل این پسر جوان و هزاران جوان دیگر مثل این مشکل جنسیه که تا تو این سن و این شرایط نباشی نمی فهمی همه این جوانان را اعدام کنید تا پیشگیری بشه چون از قدیم گفتن پسر مجرد و تو این سن مثل آتیش میمونه که هر لحظه ممکنه شعله ور بشه و هر کی بگه من این طور نیستم دروغ گفته حالا با این خرج گرون و زن گرون چیکار کنیم راه حلی به صورت مجانی ک خوب به این قائله ها ختم میشه کی باید به فکر ما باشه دولت
    • بی نام A1 ۰۲:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۸
      5 1
      شما هم خطرناکی. بهت توصیه میکنم با یک روانپزشک درباره وضعیت روحیت صحبت کن.
    • بی نام A1 ۰۴:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۸
      5 3
      چه جالب بعد هر کی مشکل جنسی داره باید بره به بقیه تجاوز کنه؟ چه قدر پررو شدن مردای سرزمینمون. اگه مشکل جنسی داری مشکلتو با خودت حل کن چرا دخترای مردمو بدبخت میکنی؟
  • شهره A1 ۰۵:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    27 41
    اینها مریض ان بابد درمان بشن چقدر مریض میخواید اعدام کنید ؟؟؟ از این مریضا زیاد ان توی جامعه که بخش اعظمی از این ها امیال خودشون و سرکوب میکنن یک دفعه منفجر میشن تبدیل به مردژله ای میشن ... اعدام راه حل اصلا مناسبی نیست همین خانواده ها امکان داره در معرض تهاجم ی مریض دیگه م قرار بگیرن
    • بی نام RU ۰۵:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
      43 13
      اولا متاسفم که تو که یک زن هستی داری همچسن حرفی می زنی و از یک متجاوز حمایت می کنی بعدش هم این اعدام باعث درس عبرت شد که چند نفر دیگر فکر تجاوز را از سرشان بیرون کنند در ضمن این اقا علاوه بر تجاوز با دیگران رابطه داشته
    • بی نام A1 ۰۶:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
      39 6
      شهوت داشتن بیماری نیست کاملا هم با اراده برای لذت کثیفش اینکارو میکرده
    • شهره A1 ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
      5 3
      به خانم بودن یا آقا بودن هیچ ربطی نداره همین نگاه جنسیتی شما هم خودش یک بیماری محسوب میشه بهتره نگاهمون یک ام انسانی کنیم . اعدام صرفا صورت مساله پاک کردنه در مجرم بودن این آدم هیچ شکی نیست و باید مجازات بشه ولی اعدام هیچ چیز و درست نمیکنه جز اینکه چرخه ی خشونت پرسرعت و قوی میکنه اگا درس عبرت میشد الان باید آمارها تغییر میکرد بدتر شده که بهتر نشده .
    • بی نام IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۸
      5 2
      میل جنسی طبیعیه رفتارهای این فرد خطرناک هست تیریپ روشنفکری بر ندار
  • بی نام A1 ۰۵:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    26 17
    عجب خانمی که در خواب لباسش پاره شده و تازه صبح متوجه ی موصوح شده چطور زنی بوده حتما مرده بوده ودوباره زنده شده حالا جالبتراز ان که فکر می کرده جن توخونه بوده نوبر والله
    • بی نام US ۰۵:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
      48 4
      بابا مگه نخوندی ... ظاهرا همه شگردهاش رو ننوشتن که بقیه یاد نگیرند . آنقدر کنکاش و سوظن نوبره والله
  • بی نام IR ۰۵:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    30 1
    سوال اصلی اینه که چرا تو مورد اول که اون دختر خانم آمد و شکایتش رو پس گرفت، پلیس مشکوک نشد و طرف رو تحت نظر نگرفت؟ یک مشکل اینه که تو یک سری جرمهای طرف رو یک دوره میفرستن زندان و زود میان بیرون و به جرمهای قبلیش ادامه میده
  • بی نام A1 ۰۵:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    10 44
    دیوانه و بیمار بوده. امیدوارم کشور به حدی از پیشرفت برسه که این جور افراد رو اعدام نکنه. زمینه بروز چنین ناهنجاریهایی از بین بره و فرد مرتکب مورد درمان قرار بگیره.
    • بی نام RU ۰۶:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
      35 8
      آهان شما پیشرفت را در این میبینید که این افراد اعدام نشوند و با پول مالیات مردم در زندان مفت بخورند و بخوابند بگید پیشرفت برای مجرمان و پسرفت حقوق مردم
    • روانشناس A1 ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
      25 3
      اختلال شخصیت که قطعا داشته ولی عقلش سرجاش بوده دوست عزیز ... با علم دست به عمل زده
  • کوشا A1 ۰۵:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    28 0
    اولا پلیس بخاطر گیراندلختن افراد موضوع را مخفی میکنه تا طرف هوشیار نشه دوما مطمین باش بخاطر ابروشون از شکایت صرف نظر میکنند. سوما خدا همه راهدایت کنه وببخشه که خداوند امرزند ومهربانه.البته به خانواده ای قربانیان صبر بده ومبادا کسی بعد از این جریان زن بیچاره را ازیت کنه و و و چون واقعا زنها تو این قضیه مظلوم واقع میشوند وبدا بحال مردهایی که اززنشون جدا میشوند که متاسفم براشون که اسمش غیرت نیست
  • علي A1 ۰۵:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    32 39
    بله با افتخار اعلام ميكنم مخالف اعدام هستم چرا ؟؟ از خود بپرسيم چرا خفاش شب و كركس روز و مرد ژله اي و مرد پرايد شيشه دودي و مرد ..... و .... تمام نميشه چون در ايجاد آنها همه مقصر هستند دستكم همه بايد مجازات بشوند ، آنهايي كه مخالف اعدام هستند از سر بدجنسي اين را نگفتند سالها رو مجرمان كاركرده و به اين نتايج رسيدند ، قانون با احساسات شخصي يك مغبون تعريف نميشه ، اعدام شايد دل برخي اطرافيانو نه خود آسيب‌ديده رو شادكنه ولي اصل آسيب سرجاشه سازمانهاي مسوول خوشحالند كارشونو به نحو احسن انجام دادند ولي حواسشون نيست به ريشه معضل نزدند خطر براي فرزندانمون و خودمون به جاست گويا ما تنها با حذف ظواهر زشت پديدها شاد ميشويم
    • رعنااصفهانی A1 ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
      3 4
      ربطی به اعدام شدن نداره اگه این مرد ژله ای همون موقع که به عنوان سارق دستگیر شده بود یک دستش قطع میکردند دیگه از این کثافت کاری ها نمیکرد این کثافت کاری ها توی جامعه ی ما تموم نمیشه چون مدت مجازات افراد در زندان کوتاه هست و خیلی راحت یک سارق یا یک معتادی که دستگیر میشه ازاد میشه
    • بی نام A1 ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
      1 2
      اعدام ظاهری ناخوشایندداره ولی گاهی اوقات جدا لازمه شما ومخالفان اعدام داریدخیلی سطحی قضیه رومیبینیددراین موارداعدام کاردرستیه بعلاوه درغیاب اعدام مطمئن باشیدآمارجنایت هاوتجاوزات وزورگیری ها بطرزوحشتناکی زیادمیشه اعدام اگرچه نمیتونه جنایت روبه صفربرسونه ولی تاحدزیادی ازوقوع بسیاری جنایها جلوگیری میکینه من هم قلبابا اعدام موافق نیستم ولی بعضی جاهابنظرم احقاق عدالت با اعدام ممکنه نه چیزدیگه
    • غریبه A1 ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۸
      2 3
      کو گوش شنوا؟ همه سرشون رو کردن زیر برف اعدام شخص جنایتکار رو حذف میکنه نه جرم رو. رفتار جنایتکار سره جاش باقی میمونه و فردا به یک اسم و روش دیگه ظهور میکنه
  • بی نام A1 ۰۵:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    28 15
    ساده ترین راه اعدام هست تا هیچکس جواب گوی این اتفاقات نباشه
  • علي A1 ۰۵:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    19 18
    اين را هم بگويم بسياري از مجرمان از اين دست از اعدام خود استقبال ميكنند ؛ شايد باورتان نشود ، بسياري از باندهاي جنايتكار و گروه‌هاي تبهكار اعدام برايشان امري نستالوژيك و بخشي از زندگي شيطاني و خطر سازشان است با اعدام كردن هرگز كسي كه به سطح و آمادگي رواني جنايت رسيده متنبه نميشود ، اعدام براي آدمهاي عادي ترسناك است نه جاني ، خود را گول نزنيم با شعور و بينش بازتري به مسائل و معضلات خود نگاه كنيم انقدر در فكر پاسخ گفتن و تو پوز مخالف خود زدن نباشيم حل مسائله كنيم براي زيستن بهتر فرزندانمان بينديشيم
    • امین GB ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
      1 3
      با کشتن طرفاعدام با یک تیر دو نشون میزنیم 1جامعه رو از شر ایشون خلاص میشه 2طرف رو میفرستیم تا خدا جزاش بده
  • بی نام A1 ۰۶:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    22 16
    خیلی جالبه ها.. یعنی تو این 23 مورد یه مرد تو خونه نبوده به قول دوستمون نوبره والله یعنی یه مرد خودشو نمی تونه فدای ناموسش بکنه به همین راحتی یه پست فطرت 20 ساله به یه زن 60 ساله تجاوز کنه حالا شمارا تنها میذارم با اون شهدایی که تو خرمشهر ودیگر جبهه ها از من وشما وناموس ما دفاع کردن وجانشان را فداکردن ببینید اونا مرد واقعی بودن یاما که جلو خودمون وتو بستر خواب ...
    • بی نام A1 ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
      5 2
      ببین دوست من پلیس خیلی از جزییات این پرونده ها رو نمیگه چون بد آموزی دارهو باعث رواج این جرم میشه این بی شرف با گاز خاصی از دریچه کولر اونها رو بیهوش میکرده وبعد باخونسردی لخت میشده و میرفته تو خونه
  • رامسری IR ۰۶:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    19 6
    اعدام حق شرعی و قانونی این فرد بود...اما در اینکه افرادی مثل این پسر و امثالهم کارشون به اینجاها ختم میشه دلایل و مقصران زیادی داره که روز قیامت این مقصران هم باید پاسخگو باشن و این افراد خوشون رو از دادگاه الهی مصون ندونن...هرگز این فکر اشتباه رو نکنید که فقط با اعدام این افراد مشکل حل میشه کما اینکه این دسته جنایتهای هولناک روز به روز بیشتر هم میشه اونم تو کشوری که.......
    • محمد IR ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
      3 2
      اعدام این یارو این دنیا ولی بقیه مقصرا اون دنیا؟؟؟ خیلی خوبی شماااا از نظر من در کنار اعدام باید ریشه یابی بشه نه اینکه بگیم خب بیخیال این قضیه بریم ریشه یابی...
  • روشنفکر دوست US ۰۶:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    13 31
    من ژست روشنفکری رو در هر صورت به هر چیز دیگری ترجیح میدهم
  • عباس A1 ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    5 2
    من با ریشه یابی مخالف نیستم. میشه این جور موردها رو ریشه یابی و سپس اعدام کرد. ولی تحت هیچ شرایطی اعدام نباید حذف بشه، اعدام خودش یک جور بازدارندگیه.
  • غریبه A1 ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    6 0
    به نظر من اتفاقاتی نظیر این تجاوز در سنهای بسیار پایین همه یک هشدار به جامعه و مسولین هست. این نشان میدهد که سیاستهای جامعه و کشور در تعریف رابطه بین دختر و پسر باید بازنگری جدی شود. و اعمال سیاستهایی نظیر جدایی و دور نگه داشتن دختر و پسر از یکدیگر میتواند هر دو جنسیت را دچار سوء برداشت از واقعیت کند. اتفاقاتی نظیر این بسیار در جامعه در حال اتفاق افتادن هست که بسیاری از خانواده ها بخاطر حفظ آبرو آن را بر ملا نمیکنند و اگر ما جدی نگیریم میتواند در آینده مثل آلودگی هوا گریبان همه ی ما را بگیرد.
  • نادیا A1 ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    3 3
    اعدام نکنن چکار ش کنن نگهش دارن که چی بشه ....شماوخودت اگر جای اون خانم ها بودی گزشت میکردی،
  • بی نام IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    27 18
    اعدام این افراد مساوی اجرای عدالت و اجرای حکم اسلام
  • عطا IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    5 3
    اگه اعدام جواب میداد هزاران سالی که تو قبیله ها انتقام و خون مقابل خون مرسوم بود امار جنایت میومد پایین تجربه جهان نشون میده کشورایی مثل سوییس و دانمارک و امثالهم طی کمتر از 100 سال با روشهای دیگه موفقتر از تجربه هزاران ساله خون در مقابل خون بودن که ما همچنان روش تاکید داریم.
  • رضا A1 ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    14 0
    بیشتر جرمها در یک محله اتفاق افتاده.پلیس نتوانست یک شب کشیک بکشد؟
  • ناشناس IR ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    4 2
    اعدام که حقش برده ولی با توجه به سابقه یکبار دستگیری باید زودتر شناسایی می شد
  • ناشناس IR ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    4 0
    واقعا مجرمی خطرناک بوده که اسم او و اعمال او باعث رعب و وحشت می شود.پلیس بایدبه این جرایم سریعتر رسیدگی کند
  • ناشناس IR ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
    8 0
    در ایران همچین مجرمین خطرناکی وجو دارد؟
  • ميثم DE ۰۳:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۸
    3 1
    مثل فيلمهاي هاليوودي ميمونه دريچه ها اكثرا باز و خوابها سنگين و ماده بيهوشي مخصوص و ...
  • بینام IR ۰۳:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۸
    1 2
    بیماریه فردو شما چرا درنظر نمیگیرید؟؟ طرف مریضه ، مگه شما با این چیزا میتونید ریشه یابی کنید ، اصلا ریشه و علت هرچیزی باشه مگه میشه جلوی تحولات ذهنی و انقلابای فکری دوران بلوغ یه انسان و کنترل کرد؟ مریضی بیماری ربطی به جامعه نداره، کدومتون میتونید به جرات بگید کدوم کار در چه کشوری انجام نشده، متمدن ترین و مرفه ترین کشور ها هم از این مشکلات رنج می برن. حالا شما میگید اعدام نکنید بحث حقوق انسانیو ازین داستانا، من تو اینجور موارد که طرف خوی حیوانیش بیشتر از انسانیتش کار میکنه ترجیح میدم واقعن با زجر اعدامش کنن نه برای مسایل سیاسی و امثالش... به هر حال کشتن این آدم توسط همون 23 نفر باید انجام میشد. کاش برخورداشونو میدیدیم، خیلی دلم میخاست قیافه این پسر شیطانو از نزدیک ببینم وقتی 23 نفر میخان ..
  • م ظ RO ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۸
    6 1
    هم چين انسانهايي به هيچ وجه اصلاح نميشن مگرخدا بخواد اعدام بدترين عمل روي زمين است اين حيوون اگه حبس ابدمي گرفت خيلي بهتربود وبيشترعذاب مي ديد ولي ديگه راحت شد