ایسنا نوشت: آنگلا مرکل برای یازدهمین بار در صدر فهرست قدرتمندترین زنان جهان در سال ۲۰۱۶ قرار گرفت.

 نام آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان برای یازدهمین بار و ششمین سال متوالی در صدر فهرست قدرتمندترین زنان جهان در مجله فوربس قرار گرفت، بعد از او هیلاری کلینتون، نامزد ریاست جمهوری آمریکا قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نوشته دیلی میل، مجله فوربس این زنان را "باهوش‌ترین و سرسخت‌ترین زنان در میان صاحبان صنعت و تجارت، کارآفرینان و سرمایه‌گذاران، دانشمندان، بشردوستان و مدیران عاملی که نشانی از خود در دنیای امروز به جا گذاشته‌اند" توصیف کرده است.

برای تهیه این فهرست چهار معیار در نظر گرفته شده است: ثروت (اعم از دارایی یا سود شرکت)، حضور رسانه‌ای، قلمرو نفوذ و میزان تاثیرگذاری در حوزه فعالیت. آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان برای یازدهمین بار است که نامش در این لیست قرار می‌گیرد. نام وی شش سال پیاپی در این لیست قرار داشت.

جوان‌ترین زن در این فهرست ماریسا مه‌یر، رئیس و مدیرعامل شرکت یاهو است که ۴۱ سال دارد و در رده پنجاه و پنجم قرار گرفته و فدریکا موگرینی ۴۲ ساله، مسئول ایتالیایی روابط خارجی اتحادیه اروپا هم نوزدهم است.

مسن‌ترین "زن قدرتمند جهان" الیزابت دوم، ملکه ۹۰ ساله بریتانیاست که در این فهرست رتبه ۲۹ را به خود اختصاص داده است.

نام شش زن از انگلیس در این لیست قرار گرفته است که از جمله می‌توان به نیکولا استورجن، وزیر اول اسکاتلند اشاره کرد که در رتبه پنجاهم قرار گرفته است. 50- نفر از 100 نفری که نامشان در این فهرست آمده‌ آمریکایی هستند و در میان 10 نفر اول هم نام تنها سه غیرآمریکایی دیده می‌شود که هر سه از اروپا هستند.

در این فهرست نامی از ایران نیست و تنها چهار نفر از کشورهای خاورمیانه و منطقه حضور دارند که دو نفر از آنها شهروند امارات متحده عربی هستند.

لبنى بنت خالد بن سلطان القاسمی، وزیر همکاری و توسعه بین‌المللی امارات و رجاء عیسى القرق، مدیر اجرایی گروه عیسی صالح القرق و عضو هیئت مدیره اتاق صنعت و بازرگانی دوبی، به ترتیب در رده‌های ۴۳ و ۹۱ در فهرست فوربس هستند.

لبنى سلیمان العلیان، تاجر سعودی، در فهرست تازه قدرتمندترین زنان جهان شصت و پنجم است و گولر سابانجی، رئیس هیئت مدیره "گروه سابانجی" به ارزش بیش از ۱۶ میلیارد دلار از ترکیه در رتبه ۶۴ام است.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 543860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =