ایرنا نوشت: فرماندار شهرستان پاسارگاد گفت: آتش سوزی منطقه بلاغی در پاسارگاد از توابع استان فارس که از حوالی ساعت 30: 9 روز نوزدهم خرداد ماه جاری به دلیل ناشناخته ای در این منطقه آغاز شد تا حد زیادی مهار شده است.

طاهر ایزدی، افزود: با توجه به اینکه وزش باد عاملی است برای شعله ور شدن احتمالی آتش در مناطقی که هنوز چوب های نیم سوخته وجود دارد، امدادگرانی که برای اطفای حریق به منطقه یاد شده اعزام شده اند در محل حضور خواهند داشت تا اگر احیانا مشکلی به وجود آمد وارد عمل شوند.

وی گفت: به دلیل گسترده بودن و ارتفاع بسیار زیاد منطقه ای که در آن آتش سوزی رخ داده، امکان برقراری ارتباط تلفنی به ویژه در مناطق سخت گذر با نیروهای امدادی که در این منطقه حضور دارند به درستی انجام نمی شود از این رو نمی توانیم به خوبی جویای شرایط موجود باشیم.

فرماندار پاسارگاد گفت: اینکه وسعت منطقه درگیر این آتش سوزی 900 هکتار و یا بیشتر است در این مورد کارشناسان دستگاه های ذی ربط به ویژه منابع طبیعی باید اظهار نظر کنند.

ایزدی اظهار داشت: از روز چهارشنبه (نوزدهم خرداد) که آتش سوزی در این منطقه آغاز شد، یک بالگرد از نیروی انتظامی و امروز (پنجشنبه) یک بالگرد از جمعیت هلال احمر برای انتقال نیرو به منطقه در گیر آتش سوزی به این محل اعزام شدند.

وی افزود: بالگرد متعلق به هلال احمر از ساعت 30: 6 تا 30: 9 پنجشنبه برای کمک در این منطقه حضور داشت اما برای ادامه حضور اعلام کردند که باید با هلال احمر کشور هماهنگی شود و با پیگیری که از طریق استاندار فارس انجام شد همکاری آنها تا ساعت 30: 14ادامه یافت و پس از آن منطقه را ترک کردند.

ایزدی بیان کرد: همچنین یک فروند هواپیمای آبپاش وزارت دفاع که قرار بود دیروز (چهارشنبه) به این منطقه اعزام شود، ساعت 30: 13 امروز (پنجشنبه) عازم این منطقه شدو تا ساعت 30: 16 در دو نوبت برای خاموش کردن آتش بر فراز منطقه بلاغی پرواز کرد اما به دلیل اینکه این کار از ارتفاع زیاد انجام شد تاثیر چندانی در فرو نشاندن آتش نداشت.

فرماندار پاسارگاد با اشاره به بازدید استاندار فارس و فرمانده انتظامی این استان از منطقه آتش سوزی گفت: از زمان وقوع این حادثه در این منطقه، علاوه بر اداره ها و نهادهای مختلف این شهرستان، شهرستان های شیراز، خرم بید، ممسنی، کوار، مرودشت و ارسنجان برای خاموش کردن این آتش، همکاری و مشارکت خوبی داشتند.

ایزدی، گفت: با وجود آتش سوزی های متعددی که در مناطق مختلف با آن مواجه هستیم اما هنوز به شیوه ای علمی و تخصصی با آن برخورد نمی کنیم.

او افزود: نیروی های انسانی که در این مواقع به صورت داوطبانه و دلسوزانه اقدام به همکاری می کنند با ابزار ساده و سنتی نمی توانند کاری از پیش ببرند و باید به این موضوع توجه داشته باشیم که دنیا از چه روش های علمی و مدونی برای مقابله با این حوادث استفاده می کند.

فرماندار پاسارگاد ادامه داد: مهمترین ضعف ما در زمان بروزآتش سوزی، نداشتن امکانات و تجهیزات لازم و کافی برای مهار آتش است و ضروری است که اداره های متولی حفاظت از منابع طبیعی و عرصه های جنگلی به ویژه در مرکز استان از این امکانات به بهترین نحو برخوردار باشند.

طاهری گفت: علاوه بر در اختیار داشتن امکانات سخت افزاری، آموزش نیروهایی که به صورت داوطلبانه و با حسن نیت قصد کمک در این حوادث را دارند، الزامی است و این امر مستلزم برنامه ریزی از سوی دستگاه های متولی است که از این ظرفیت های انسانی به بهترین نحو بهره گیرند و آنها را ساماندهی کنند.

شهرستان پاسارگاد به مرکزیت سعادت شهر در فاصله 110 کیلومتری شمال شیراز واقع شده است.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 544706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۱
    0 0
    بازم خدا خیر مردم رو بده، اگر به این آقايون باشه کل تاریخ و منابع طبیعی مملکتمون هم به باد بره، هیچ کدوم خم به ابرو نخواهند آورد.