پیشنهاد خرید لینکداین به قیمت 26.2 میلیارددلار توسط مایکروسافت

در حالی منبع آگاه از خرید بالقوه کمپانی لینکداین توسط مایکروسافت به قیمت 26.2 میلیارد دلار خبر داده که بازنده اصلی این معامله کسی نمی‌تواند باشد جز کمپانی نرم‌افزاری سلزفورس/Salesforce؛ اگر نتواند رقمی بالاتر را پیشنهاد کند.

به گزارش خبرآنلاین، قیمتی که سلزفورس پیشنهاد داده معلوم نیست اما به عقیده تحلیلگر گروه سرمایه‌گذاری UBS این خرید می‌تواند سرنوشت سلزفورس را تحت الشعاع خود قرار دهد.

از سوی دیگر رقم 26.2 میلیارد دلار نصف رقم ارزش سهام حال حاضر لینکداین در بازار سرمایه است که طبق آخرین آمار باید 55.9 میلیارد دلار بوده باشد و مایکروسافت نصف رقم ارزش سهام لینکداین پول پرداخت کرده است.

مایکروسافت موافقت خود با پرداخت نقدی 26.2 میلیارد دلار را اعلام کرده است. در حال حاضر مایکروسافت 106 میلیارد دلار پول نقد در حساب سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت خود دارد که این رقم برای سلزفورس تنها 2 میلیارد دلار است و اصلاً پول‌توجیبی این دو کمپانی باهم قابل‌مقایسه نیست و به همین خاطر فروشندگان راغب شده‌اند تا 26.2 میلیارد دلار نقدی را قبول کنند تا اینکه به «نسیه خَری» سلزفورس فکر کنند.

لینکداین که اطلاعات شغلی افراد جویای کار و جویای کارگر را به اشتراک می‌گذارد در حال حاضر 434 میلیون عضو دارد و اغلب کارفرمایان در جهان برای استخدام فرد موردنظر خود به آن مراجعه می‌کنند و قطعاً این معامله می‌توانست برای سلزفورس که بزرگترین نرم‌افزار فروش را در جهان در اختیار دارد، خیلی کمک‌کننده باشد.

اینک سؤال بزرگ اینجاست آیا سلزفورس می‌تواند پیشنهاد خرید را به قیمت 26.3 میلیارد دلار مطرح کند؟ و میدان نبرد را وارد فضای جدید کند؟ و یا شکست را می‌پذیرد؟ و معامله مایکروسافت و لینکداین نهایی می‌شود؟

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 547177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
    1 6
    نوکیا رو خرید دوباره داره میفروشه.اینم شاید به همون بلا بیوفته.این چند سال اخیر هوش سرمایه گذاری و مسیر های جلب توجه شرکت مایکروسافت بسیار آموزندست.حداقل میشه یاد گرفت که از این مسیر ها نمیشه.
  • بی نام IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
    77 2
    قابل توجه علمایی که منبعشون ویکی پدیا است: کمپانی لینکداین از دو واژه Linked و In تشکیل شده وقتی به زبان فارسی بر می گرده باید ساختار دو کلمه ای اون حفط بشه پس لینکد این صحیح است. لطفا هر چی توی ویکی پدیا می خونید رو منبع ندهید. میشه مثل داستان سرهنگ علیفر. لینکدین ساختار اشتباهی داره و برگردان غلط به فارسی هست. در ضمن هر بی سوادی باید خودش و اصلاح کنه. اصرار به لینکدین نکنید. کمی املاء یاد بگیرید.
  • ایرونی IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
    0 0
    دوست عزیز دلیل خریدن نوکیا این بود که بتونن گوشی لومیارو تبدیل کنن به مایکروسافت و خرید قطعی نکرده بودن فقط سه سال کمپانی نوکیا رو خریدن وبعد از اون خود شرکت فنلاندی تونست دوباره گوشیاشو تولید کنه مامومیبینم و اوناپیچش مو