۰ نفر
۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۳:۰۹

دنیای اقتصاد نوشت:مدیر عامل شرکت آزاد راه تهران - شمال با اعلام پیشرفت ۶۰ درصدی قطعه یک آزادراه تهران- شمال گفت: امیدواریم بتوانیم این آزاد راه را به‌طور کلی در سال ۹۹ به بهره‌برداری کامل برسانیم.

مدیر عامل شرکت آزاد راه تهران - شمال با اعلام پیشرفت ۶۰ درصدی قطعه یک آزادراه تهران- شمال گفت: امیدواریم بتوانیم این آزاد راه را به‌طور کلی در سال ۹۹ به بهره‌برداری کامل برسانیم.
مهران اعتمادی روز پنج شنبه در حاشیه بازدید خبرنگاران از آزاده راه تهران - شمال اعلام کرد: هم‌اکنون ۱۲۰ جبهه‌کاری در منطقه یک آزاد راه تهران - شمال فعال است تا بتوانیم با تلاش هفت پیمانکار شاغل در این قطعه این منطقه را بهار سال ۹۶ به بهره برداری برسانیم.

اعتمادی افزود: منطقه یک این آزاد راه به طول ۳۲ کیلومتر دارای ۱۶ پل رفت‌و‌برگشت و ۳۲ هزار متر تونل رفت و برگشت است و با افتتاح این منطقه، فاصله تهران تا چالوس ۶۰ کیلومتر کوتاه‌تر می‌شود.بر اساس این گزارش، با افتتاح قطعه یک آزاد راه مسافرانی که قصد سفر به شمال کشور را دارند می‌توانند از انتهای بزرگراه همت وارد آزاد راه(شروع قطعه یک) شوند و تا منطقه شهرستانک تردد کنند و بعد از آن تا ابتدای قطعه چهار در مرزن آباد در جاده چالوس پیمایش کنند.

مدیرعامل شرکت آزاد راه تهران - شمال با بیان اینکه در فروردین، اردیبهشت و خرداد ماه امسال با تامین مصالح مورد نیاز و منابع مالی، پیشرفت کار در مناطق مختلف این قطعه بین ۵۰ تا ۷۰ درصد بوده است، گفت: در مجموع ۶ پیمانکار ایرانی و یک پیمانکار چینی در این آزاد راه مشغول به کار هستند. وی با اشاره به رفع مشکلات زمین‌های معارض این آزاد راه خاطرنشان کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد برای تکمیل قطعات دو و سه این آزاد راه بین 7 هزار و ۵۰۰ تا 8 هزار میلیارد تومان منابع مالی نیاز داریم که امیدواریم با همکاری تمام دستگاه‌های اجرایی و هم‌افزایی، بتوانیم این منابع مالی را تامین کنیم.

وی با بیان اینکه احداث قطعه دوم این آزاد راه به طول ۲۳ کیلومتر در دست اجرا قرار گرفته است، گفت: در این قطعه تونل البرز بزرگ‌ترین تونل کشور به طول ۶ هزار و ۴۰۰ متر هم اکنون در دست احداث قرار دارد و یک لاین آن هم اکنون به ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است. اعتمادی گفت: لاین دوم این تونل نیز در قطعه دوم به میزان 4 هزار و ۲۰۰ متر حفاری شده و تمام مسائل مربوط به ساخت این قطعه تمام شده است.وی با اشاره به قطعه سوم آزاد راه تهران - شمال اظهار کرد: این قطعه با ۴۴ کیلومتر مسافت باردیگر مطالعات آن توسط شرکت‌های ایرانی آغاز شده و با شرکت دوو‌کره‌جنوبی برای انجام سرمایه‌گذاری در این قطعه به توافق رسیده‌ایم. مدیرعامل شرکت آزاد راه تهران - شمال در ادامه تصریح کرد: برای تکمیل این قطعه هزار و ۷۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است که بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان آن هزینه شده و برای مابقی آن باید هزار میلیارد تومان دیگر هزینه شود.

وی گفت: پیش بینی ما این است که برای نصب روشنایی، سیستم‌های تهویه و اطفای حریق در تونل‌های قطعه یک آزاد راه تهران - شمال حدود ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه مورد نیاز است.

به گفته وی هم اکنون پل شماره ۶ این آزاد راه به طول ۳۲۰ متر با ارتفاع ۸۰ متر به ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است که یک باند آن به‌صورت کامل تکمیل شده و باند بعدی آن ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و انتظار داریم این پل تا پایان آذر ماه امسال به اتمام برسد. وی با بیان اینکه بزرگ‌ترین عملیات لاینینگ تونل در کشور در این آزاد راه در حال انجام است، اظهار کرد: برای انجام عملیات لاینینگ بیست قالب ساخته شده است که هزینه هر یک از این لاینینگ‌ها بین یک و نیم تا 4 میلیارد تومان است تا بتوانیم پوشش داخلی تونل‌ها را انجام دهیم.بر اساس این گزارش، قطعه یک آزاد راه تهران - شمال به طول ۳۲ کیلومتر از تقاطع بزرگراه آزادگان و شهید همت شروع و با عبور از مناطق کن، سولقان و امامزاده عقیل و تونل تالون و دره لانیز به سه راهی شهرستانک می‌رسد و با افتتاح این قطعه قسمتی از راه فعلی که از طریق کرج می‌گذرد حذف و مسیر تهران به شمال حدود ۶۰ کیلومتر کوتاه می‌شود.

قطعه دوم این آزادراه حدفاصل دو آب شهرستانک - پل زنگوله به طول تقریبی ۲۵ کیلومتر است، تونل‌های بلند البرز هر یک به طول ۶ هزار و ۴۵۰ متر در این منطقه قرار دارد و با اجرای این قطعه طول مسیر جاده فعلی کرج - چالوس حدود پنج کیلومتر کوتاه‌تر می‌شود.

قطعه سوم آزادراه تهران - شمال حد فاصل پل زنگوله - سه راهی دشت نظیر، به طول تقریبی ۴۶ کیلومتر است، این مسیر دارای دو خط رفت و دو خط برگشت بوده و اخیرا شرکت آزاد راه تهران - شمال با یک شرکت کره‌ای برای سرمایه‌گذاری یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلاری در این قطعه به توافق رسیده است. قطعه چهار آزاد راه تهران - شمال حدفاصل سه راهی دشت نظیر - چالوس به طول حدود ۲۰ کیلومتر است به‌صورت دو خط رفت و دو خط برگشت بوده و در قسمت‌های بلند آن یک خط کندرو نیز وجود دارد که تابستان ۹۴ زیر بار ترافیک رفته است.

3535

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 547369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =