فروش رکوردشکن انیمیشن جدید دیزنی/آغاز «در جستجوی دُری» در بیش از 4000 سالن سینما

«در جستجوی دُری» می‌رود تا رکورد پرفروش‌ترین افتتاحیه یک انیمیشن بلند سینمایی را به نام خود ثبت کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، انیمیشن تازۀ پیکسار و دیزنی با صداپیشگی الن دی‌جنرز به جای ماهی آبی فراموشکار از پنجشنبه شب در 4305 سالن سینما در آمریکا اکران شد.

«در جستجوی دُری» تا پایان روز جمعه به فروشی بیشتر از 50 میلیون دلار دست یافت و رکورد پرفروش‌ترین افتتاحیه یک انیمیشن بلند سینمایی را به نام خود ثبت کرد.

براساس پیش‌بینی کارشناس فروش سینما «در جستجوی دُری» تا انتهای تعطیلات پایان هفته به فروشی بیش از 130 میلیون دلار دست پیدا خواهد کرد.

این انیمیشن دنباله «در جستجوی نمو» است که سال 2003 به سینما آمد و به فروشی برابر با 936.7 میلیون دلار در سرتاسر جهان دست یافت. «در جستجوی نمو» داستان ماجراجویی یک دلقک‌ماهی برای یافتن پسرش نمو است. او در این مسیر با یک ماهی آبی‌ فراموش کار به نام دُری همراه می‌شود. «در جستجوی نمو» که برندۀ جایزه اسکار بهترین انیمیشن بلند شد، در نخستین پایان هفته نمایش در آمریکا 70 میلیون دلار فروش داشت.  

الن دی‌جنرز و آلبرت بروکس به ترتیب صداپیشگان شخصیت‌های دُری و مارلین در انیمیشن «در جستجوی دُری» به کارگردانی اندرو استنتون هستند. استنتون کارگردان «در جستجوی نمو» هم بود. این‌بار داستان برشخصیت دُری همان ماهی آبی فراموشکار تمرکز دارد که در اقیانوس دنبال پدر و مادرش می‌گردد.

هر چند دیزنی رقم دقیق بودجه فیلم را اعلام نکرده است اما انیمیشن‌های پیکسار معمولا با بودجه‌ای بین 175 تا 200 میلیون دلار ساخته می‌شوند.  

«در جستجوی دُری» در جلب نظر منتقدان سینمایی هم موفق عمل کرده و با فروش بالای خود دوباره به گیشۀ سینمای آمریکا رونق بخشیده است. در طول چند هفته گذشته با اکران فیلم‌های ناموفقی چون «وارکرفت»، «آلیس آنسوی آینه» و تا حدودی «لاک‌پشت‌های نینجا» میزان فروش فیلم‌ها در سینمای آمریکا نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افت کرده بود.

منبع: ورایتی / 17 ژوئن

58241

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 547434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =