روایت رییس اتاق ایران از جلسه با 120 نماینده مجلس/ هیچ مقامی را با اهداف سیاسی و جناحی بدنام نکنیم

رییس اتاق بازرگانی تهران گفت: همه باید مراقبت کنیم تا هیچ مقامی و مسئولی را با اهداف سیاسی و جناحی بدنام نکنیم. در آن صورت، هیچ کس رغبتی برای انجام کار مفید در کشور نخواهد داشت.

به گزارش خبرآنلاین، محسن جلال پور در یادداشت تلگرامی خود نوشت: «اتاق ایران که در ماه های گذشته رابطه کاری مناسبی با قوه مجریه داشته، تحکیم رابطه با قوه مقننه را نیز در دستور کار قرار داده و در مدت کوتاهی که از عمر این مجلس می گذرد، تفاهم خوبی با نمایندگان مردم داشته است.

علاوه بر آن که در دو هفته گذشته رئیس اتاق ایران بارها در صحن علنی حاضر شده و دیدگاه بخش خصوصی را درباره مسائل مختلف منتقل کرده است، دیروز 120 نماینده مجلس در اتاق ایران حاضر شدند و در مهمانی بخش خصوصی شرکت کردند.
علاوه بر نمایندگان اتاق ایران، روسا و نمایندگان اتاق های تعاون و اصناف نیز حضور داشتند و در جمع منتخبان ملت، از اقتصاد ایران و کسب و کار در بخش های خود گفتند.
نشست ما با سخنان دکتر نقره كار شیرازی، ریيس دبيرخانه اتاق های ایران، اصناف و تعاون شروع شد و پس از آن، آقايان علي فاضلي، رئیس اتاق اصناف و بهمن عبدالهي، رئیس اتاق تعاون سخنرانی کردند.
من هم چند دقيقه اي صحبت كردم و پس از آن، پای صحبت های آقایان پورابراهيمي، ریيس كميسيون اقتصادي مجلس و غلامرضا كاتب، عضو هيأت رئيسه مجلس نشستیم.
تأكيد من بر محوریت بهبود فضاي كسب وكار در مجلس دهم به عنوان هدف اصلی سیاست گذاری بود. همچنين ازنمايندگان مجلس خواستم به نوبه خود، تلاش کنند تا کشور از دعواهای گروهی و تنش های سیاسی دور بماند. اشاره کردم که این روزها هركس به خود اجازه می دهد به هر دليل درست ياغلط، با حمله به این و آن، عملا فضاي جامعه را ملتهب می کند.
همین طور، نگرانی ام را نسبت به پیامدهای سیاست زدگی کشور اعلام کردم و گفتم اين گونه اگر پیش برود، هيچ كس دل و دماغ انجام كار مفيد را نخواهد داشت. شرایط به گونه ای است که انجام هر کار مفید در کشور به منزله فعالیت سیاسی تلقی شده و گروه مخالف با دید جناحی، سعی می کند آن را کمرنگ جلوه دهد یا در اجرای آن، اخلال ایجاد کند.
منظورم این بود که همه مراقبت کنیم تا هیچ مقامی و مسئولی را با اهداف سیاسی و جناحی بدنام نکنیم. در آن صورت، هیچ کس رغبتی برای انجام کار مفید در کشور نخواهد داشت. جالب است که این روزها هر قدمی در سیاست گذاری و اجرا، با بدترین شکل ممکن نقد می شود و هر خطایی حتی اگر عمدی در آن نباشد، شدیدترین برخوردها را خواهد داشت. این وضعیت به مدیران کشور این سیگنال را می دهد که بهتر است هیچ کاری انجام دهند چون دیکته نوشته شده است که غلط دارد و هیچ کس را به خاطر دیکته نانوشته، تنبیه نمی کنند.
حضور جمع کثیری از نمایندگان مردم در مهمانی اتاق ایران، نويد يك همكاري تنگاتنگ بين سه اتاق تعاون، اصناف و اتاق ايران با مجلس را می دهد، اگر همان طور که در نوشته های پیشین تأکید کردم،همدلی و همکاری میان بخش خصوصی قوت بگیرد.»


22535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 548252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =