عصر ایران نوشت: موسی قربانی نماینده 4 دوره مجلس اعتقاد دارد که تمام احتمالات انتخابات ریاست جمهوری آینده بستگی به عملکرد حسن روحانی دارد.

اهم سخنان وي از اين قرار است:

** اظهار نظر  در مورد کاندیداهای ریاست جمهوری 96 زود است. همه جریان‌های سیاسی رسیدگی به اوضاع نابسامان اقتصادی کشور را در دستور کار خود قرار می‌دهند.  آخر امسال معلوم می‌شود که وزن جریان‌های سیاسی چگونه است. اگر روحانی نتواند در حل مشکلات اقتصادی موفق باشد که تا حالا هم نبوده است به وعهده‌ها عمل نکرده است، باید در کشور اتفاقی بیفتد. اگر روحانی نتواند در این زمینه از 50 درصد عبور کند نه تنها اصول‌گرایان به او تمایل نخواهند داشت بلکه اصلاح طلبان را هم از دست خواهند داد.

**{در پاسخ به اينکه آیا فردی در صحنه سیاسی کشور توان رقابت را دارد؟}، بعد از خاتمی چه کسی فکر می‌کرد چه خواهد شد اما او به قدرت رسید. بعد از هاشمی رفسنجانی هیچکس فکر نمی‌کرد خاتمی به ریاست جمهوری برسد و اصلا معلوم نبود او درانتخابات شرکت کند و دوستانش وی را راضی کردند. همه جریان‌های می‌خواهند از مردم رای بگیرند و حتما آبروی خود را پای کسی نمی‌گذارند که موفق نباشد.

** عملکرد اقتصادی دولت خیلی مهم است. قطعا اگر دولت موفق شود در یک سال باقی مانده به اشتغال رونق دهد و توصیه‌های رهبری را عملیاتی کند می‌تواند به رای آوری امید داشته باشد.

**احمدی حتما در انتخابات حاضر خواهد شد منتهی به شرطی که بتواند موانع ایجاد شده را از پیش پای خود بردارد. در زمان ریاست‌جمهوری او اتفاقات زیادی افتاد. احمدی‌نژاد اعلام کرد قانون را اجرا نمی‌کنم و اجرا هم نکرد. دستورات رهبری را با کندی یا با ناراحتی اجرا می‌کرد. هنوز کشور ما به گونه‌ای نیست که مسئولی بتواند از فرمایشات رهبری سرپیچی کند. برخی از مردم که به احمدی‌نژاد رای دادند، نگران تکرار این رفتار در صورت حضور و پیروزی او در انتخابات سال آینده هستند. او باید اثبات کند که به رهبری و قانون التزام دارد و در صورت انتخاب شدن رفتار گذشته را تکرار نکند. این نگرانی در میان طرفداران او جدی است.  منظور من از نگرانی مربوط به نگرانی‌های آقای هاشمی و امثال ایشان نمی‌شود. آنها اگر احمدی‌نژاد بهترین عملکرد را هم داشته باشد، منتقد او هستند همانطور که از روز اول بودند. منظور من کسانی هستند که در سال 84 و 88 به او رای دادند.

** یکی از معاونان احمدي نژاد در مورد نمایندگان گفته بود که پرونده 200 نفر از نمایندگان زیر بغل من است.

2727

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 548258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
    32 2
    به به چشممون روشن پرونده 200نماینده زیربغل من است پس کی پرونده ندارد همه که پرونده دارند
  • محمد IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
    25 3
    آقای نماینده چرا آن موقع که آقای احمدی نژاد رئیس جمهور بودند از این حرف ها نمی زدید. نان به نرخ روز خور
  • 4 ساله IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
    25 6
    خدایا اگه قراره دوباره محمود بیاد همه ما رو بکش.
  • محمد IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
    1 4
    روا نیست بی جهت به دیگران تهمت زدن آقای محترم شما تو دلم احمدی نژاد بودی که اینطور با قاطعیت نظر میدی
  • بی نام A1 ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
    9 12
    این دولت که اصلا انجام نمی ده
  • بدون نام ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
    6 0
    در مملكت اسلامي دستور دادن نداريم، همه مسيولند در برابر مردم،
  • بی نام A1 ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
    1 4
    همه مفاسد به نام احمدی نژاد به کام روحانی.
  • بی نام IR ۰۴:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۱
    2 4
    آقای روحانی میخاد تورم یک رقمی کنه و بیکاری 9 رقمی